Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Tesco eliminuje materiały nienadające się do przetworzenia z opakowań swoich produktów

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy
0
tesco_retail_journal

tesco_retail_journal

W lutym 2019 roku Tesco ogłosiło, że do końca 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Po półtora roku od zapowiedzi, firma pokazuje pierwsze wyniki, według których w całej Europie Środkowej zmniejszyła ilość najbardziej szkodliwego dla środowiska plastiku o 454 tony – z czego o 113 ton w Polsce – oznacza to redukcję o 88%. Pomimo trudnych warunków związanych z pandemią COVID-19, Tesco nie zamierza rezygnować z dalszych działań w tym obszarze.

W ciągu ostatnich 18 miesięcy przedstawiciele Tesco wraz z dostawcami pracowali nad nowymi projektami opakowań dla różnych produktów marki własnej, w których nienadające się do recyklingu tworzywa sztuczne można zastąpić alternatywnymi, bardziej przyjaznymi środowisku materiałami. Aby zrealizować podjęte zobowiązanie, w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się sklepy Tesco (w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech), wprowadzono zmiany w zakresie technologii produkcji – do tej pory umożliwiło to wyeliminowanie aż 454 ton najbardziej szkodliwego plastiku, stanowiącego ponad 88% wszystkich trudnych lub nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych zidentyfikowanych w liniach marek własnych Tesco. To ważny krok w kierunku osiągnięcia ambitnego celu firmy, jakim jest zapewnienie, że do 2025 wszystkie opakowania produktów marki Tesco będą możliwe do recyklingu bądź ponownego użycia.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Jedynie przetwarzalny plastik

Spośród wprowadzonych zmian, najbardziej zauważalne są te dotyczące opakowań owoców i warzyw, zawierających w składzie polistyren i PVC – oba materiały powszechnie uważane za trudne do przetworzenia. W wyniku współpracy Tesco z dostawcami, tworzywa te zostały zastąpione materiałami przyjaznymi do recyklingu, takimi jak PET, PE i polietylen. Decyzja ta pozwala Tesco zmniejszyć ilość  trudnych do przetworzenia materiałów w opakowaniach owoców i warzyw o ponad 65 ton rocznie. Analogicznie, modyfikacja opakowań napojów energetycznych, w których wymieniono folię PVC na LDPE, przekłada się na wyeliminowanie aż 5 ton nieodzyskiwalnych odpadów. Podobne zmiany wprowadzone w opakowaniach z kategorii artykułów nabiałowych, piekarniczych i cukierniczych pozwoliły na zastąpienie aż 143 ton trudnych do przetworzenia materiałów.

W 2019 roku stworzyliśmy listę materiałów stosowanych w opakowaniach produktów i podzieliliśmy je na kategorie według możliwości ich recyklingu oraz dostępnych alternatyw. Dążąc do wyeliminowania  tworzyw sztucznych uznanych lokalnie za trudne do recyklingu i zwiększenia zrównoważonego charakteru naszych produktów, ściśle współpracowaliśmy z naszymi dostawcami. W ostatnim czasie zrobiliśmy duży krok w kierunku realizacji podjętego zobowiązania, a w przyszłym roku będziemy kontynuowali nasze działania i na bieżąco weryfikowali ich efekty – mówi Matt Simister, Prezes Tesco w Europie Środkowej.

W Polsce wyeliminowano 113 ton materiałów zakwalifikowanych do kategorii czerwonej, a więc nienadających się lub trudnych do recyklingu. Tym samym ich liczba została ograniczona o 94%.

Ograniczenie emisji CO2

Oprócz zmiany składu opakowań swoich produktów Tesco zobowiązało się także do zmniejszenia ich wagi do absolutnego minimum. Obecnie wiele produktów marki sprzedawanych jest w lżejszych opakowaniach bądź powstaje przy wykorzystaniu nowej technologii produkcji, umożliwiającej wymianę lub całkowite usunięcie wybranych elementów opakowania. Redukcja wagi opakowań wpływa pozytywnie nie tylko na zmniejszenie ilości wykorzystywanych kłopotliwych materiałów, ale również przekłada się na mniejszą emisję dwutlenku węgla związaną z transportem produktów. Dotychczas przekształcenie opakowań produktów pozwoliło Tesco na zmniejszenie łącznej wagi używanego plastiku o ponad 64 tony.

Zmiany wprowadzone w ciągu ostatnich 18 miesięcy są częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy, której celem jest m.in. redukcja odpadów opakowaniowych oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Zgodnie z przyjętymi założeniami firma dąży do tego, aby do 2025 r. wszystkie opakowania produktów marki własnej w 100% nadawały się do recyklingu.

Tags: retailretail journalTesco
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Biedronka, Retail Journal, portal o branży Retail

E-zakupy w Biedronce dostępne w kolejnych miastach

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version