Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
REKLAMA
Aleksander_Poltier_retail_journal_centra_handlowe_galerie_handlowe

WYWIAD: “W czasie trzeciego lockdownu realizujemy trzy akcje marketingowe, dedykowane różnym grupom najemców i klientów” – mówi Aleksander Poltier, Libero Katowice

“Przy pierwszym lockdownie, w momencie gdy wprowadzono pierwszy nakaz noszenia maseczek, a brakowało ich na rynku, rozdaliśmy ich mieszkańcom ponad 10 tys. (…) Przy drugim postanowiliśmy wesprzeć gastronomię. (…) To, co przygotowaliśmy teraz, to akcja nawiązująca do ferii, które jak wiemy odbywają się w innej niż zwykle formule i w nowym terminie” – mówi w wywiadzie dla RETAIL JOURNAL Aleksander Poltier, Marketing Manager Libero.

Jak Libero Katowice wykorzystuje okres trzeciego locdownu? Jakie akcje przygotował, aby wesprzeć najemców, klientów oraz lokalną społeczność?

Urszula Szewczyk: Libero Katowice wykorzystało poprzednie lockdowny centrów handlowych do realizacji ciekawych działań marketingowych i na rzecz lokalnej społeczności. Jak wykorzystują Państwo okres trzeciego lockdownu?

Aleksander Poltier, Marketing Manager Libero: Podczas trzeciego lockdownu, podobnie jak w trakcie dwóch pierwszych, jesteśmy aktywni. Obecnie organizujemy trzy akcje marketingowe, dedykowane różnym grupom najemców i klientów. Pierwsza z akcji ma na celu wsparcie sprzedaży online tych najemców, którzy umożliwiają odbiór towarów w Libero, a do takiej właśnie formy odbioru gorąco zachęcamy naszych klientów.

Mechanizm polega na tym, że klienci, którzy zamawiają towar online za minimum 100 zł, odbierając go od najemcy w Libero, otrzymują kartę podarunkową o wartości 30 zł do zrealizowania w Libero. Jest to akcja prosprzedażowa, której celem jest wzmocnienie oferty zakupowej najemców, umożliwiających sprzedaż online. Jednocześnie, nagradzamy klientów za ich aktywność i zrealizowane zakupy. W ten sposób, motywujemy klientów, aby wybierali właśnie Libero i zachęcamy do kolejnych zakupów. 

Którzy najemcy zdecydowali się wziąć udział w tej akcji?

Akcja rusza i obecnie współpracujemy m. in. z Media Markt, Martes Sport, KappAhl, Pandora, iDream, Sony. Wiemy jednak, że chętnych jest dużo więcej. Obecnie prowadzimy rozmowy z kolejnymi najemcami, więc stale i na bieżąco będziemy informować o kolejnych podmiotach przyłączających się. 

Kiedy rozpoczęła się ta akcja i jakim zainteresowaniem się cieszy?

Akcja rozpoczęła się 4 stycznia, zatem tuż po dniach wolnych od pracy i nabiera rozpędu. Akcja wspierana jest precyzyjnie targetowaną kampanią online, w tym także w social mediach, która dociera swym zasięgiem do najbliższego sąsiedztwa Libero. Już w pierwszych godzinach jej trwania wydano pierwsze vouchery.

Na czym polegają pozostałe akcje?

Druga akcja, również startująca od 4 stycznia, jest dedykowana najemcom, którzy są otwarci, a takich mamy 35. Jest to akcja zintegrowana z naszą platformą lojalnościową. Polega na tym, że klienci, którzy przychodzą do Libero i robią tutaj zakupy, mają możliwość skanowania swoich paragonów i następnie otrzymują określony procent zwrotu za zakupy z przeznaczeniem na kolejne. Dla przykładu teraz mamy 20% zwrotu dedykowane dla gastronomii i 10% dla pozostałych najemców. Czyli – ktoś robi zakupy o wartości 200 zł, za co otrzymuje 20 zł w platformie lojalnościowej z przeznaczeniem na kolejne zakupy. Mamy nadzieję, co już się potwierdza, że tak wysoka stopa zwrotu zachęci do tego, by odwiedzać Libero. W ten sposób wspieramy najemców, aby wspólnie przejść ten trudny okres. 

Mamy także trzecią akcję – prawdziwy hit! Rozpocznie się ona już 11 stycznia. W tej akcji, po raz kolejny wykorzystujemy naszego kultowego, bardzo lubianego przez mieszkańców foodtrucka. Będzie to swego rodzaju kontynuacja dotychczasowych działań CSR-owych. Będziemy znów blisko naszych klientów, budując relacje i wspierając lokalną społeczności  – z czego, jako Libero, jesteśmy znani.

galeria_libero_katowice_retail_journal
Galeria Libero Katowice

Na czy ona polega? Podczas ostatniej naszej rozmowy wspominał Pan o akcji rozdawania maseczek i wydawania obiadów w kwocie 5 zł.

Przy pierwszym lockdownie, w momencie gdy wprowadzono pierwszy nakaz noszenia maseczek, a brakowało ich na rynku, rozdaliśmy mieszkańcom ponad 10 tys. maseczek ochronnych. Wykorzystaliśmy do tego naszego wspomnianego już foodtrucka, którym dostarczaliśmy maseczki do różnych dzielnic Katowic.

Przy drugim lockdownie postanowiliśmy wesprzeć gastronomię. Wykupiliśmy od naszych najemców gastronomicznych pełnowartościowe dania, które następnie z foodtrucka sprzedawaliśmy za symboliczne 5 zł mieszkańcom. Część dań natomiast przekazaliśmy bezpłatnie organizacjom pomagającym innym.

To, co przygotowaliśmy teraz, to akcja nawiązująca do ferii, które jak wiemy odbywają się w innej niż zwykle formule i w nowym terminie.  Pozyskaliśmy wartościowego partnera – firmę Trefl – polskiego producenta gier planszowych, z którym wspólnie w dniach od 11 do 17 stycznia – wzorem akcji z posiłkami – odwiedzimy kolejny raz różne dzielnice Katowic, by tym razem za symboliczną złotówkę sprzedawać gry. Wśród dostępnych w ramach akcji gier będą bestsellery i hitowe propozycje dla wszystkich miłośników gier planszowych w różnym przedziale wiekowym.  

Próg udziału w akcji jest symboliczny. Chodzi nam bowiem o to, by wywołać uśmiech na twarzach odbiorców i zachęcić ich do rodzinnej rozrywki w domach. Zaznaczę, że zebrane w ten sposób środki przekażemy na szczytny cel, pomagając osobom w potrzebie. 

Reasumując – w pierwszym lockdownie zadbaliśmy o bezpieczeństwo, przy drugim przybywaliśmy w przenośni z posiłkami dla gastronomii, a przy trzecim, mającym miejsce w czasie ferii, koncentrujemy się na rozrywce, by urozmaicić czas mieszkańcom zostającym w trakcie ferii w domach.

Ile gier mają Państwo do rozdania?

Planujemy rozdać około tysiąca gier, to ok. 150-200 gier każdego dnia. 

Czy przygotowują się już Państwo do ponownego otwarcia galerii, kiedy skończy się trzeci lockdown?

Tak, przygotowujemy się i mocno wierzymy, że będziemy mogli zobaczyć się z naszymi klientami już 18 stycznia. Na to powitanie mamy przygotowane kolejne atrakcje. Nie chciałbym na razie zdradzać szczegółów, ale z pewnością mocno zaskoczymy naszych klientów, bo przygotowujemy dla nich porywającą niespodziankę we współpracy z dużym, znanym partnerem. Myślę, że będzie to wydarzenie bardzo unikalne w kontekście marketingu centrów handlowych, a jednocześnie trafiające w potrzeby i gusta naszych klientów. Chcemy żeby czuli i wiedzieli, że warto nas odwiedzać, a korzyści z bycia klientem Libero są wielowymiarowe – zarówno w kontekście zakupowym, jak i rozrywkowym.

Jaki jest dzisiejszy klient galerii handlowej? Czym się kieruje robiąc w niej zakupy? Jak najemcy powinni zadbać w dobie pandemii o customer exprience i co warto, żeby uwzględniły w swoim funkcjonowaniu galerie handlowe? Zapraszam do przeczytania kolejnego wywiadu – z Katarzyną Konkel, CEO Omnisense (tutaj).