Sieć ALDI dołącza do akcji „Ciche Godziny”. W trosce o komfort zakupów osób w spektrum autyzmu i ich bliskich od 1 lutego w określonych dniach i godzinach we wszystkich sklepach ALDI zostanie wyłączona muzyka, a osoby w spektrum autyzmu będą mogły skorzystać z oznaczonych kas pierwszeństwa. Start akcji w ALDI wpisuje się w coroczną kampanię społeczną „Polska Na Niebiesko”, organizowaną przez Fundację JiM, której finał ma miejsce 2 kwietnia, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jej celem jest budowanie świadomości autyzmu i akceptacji dla osób w spektrum oraz zwrócenie uwagi na historie, z jakimi mierzą się każdego dnia.
Sieć ALDI dołącza do ogólnopolskiej akcji „Ciche Godziny”, której inicjatorem jest Fundacja JiM. Od lutego we wszystkich sklepach ALDI „Ciche Godziny” będą obowiązywać dwa razy w tygodniu, we wtorki od godziny 8:00 do 10:00 i soboty w godzinach 18:00-20:00. W tym czasie w sklepach ALDI zostanie wyłączona muzyka i komunikaty dźwiękowe, a osoby w spektrum autyzmu i ich opiekunowie będą mogli skorzystać z dedykowanych kas pierwszeństwa.
„Ciche Godziny w ALDI” to kolejny krok w naszej odpowiedzialności społecznej, tym razem nastawiony na potrzeby osób w spektrum autyzmu. Zmniejszamy liczbę oraz natężenie bodźców w sklepie i wprowadzamy dedykowane kasy pierwszeństwa, co sprawi, że zarówno osoby w spektrum autyzmu, jak ich bliscy czy opiekunowie będą mogli w komfortowych warunkach zaopatrzyć się w codzienne produkty – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI. – Udogodnienia, które wprowadzamy to także nasza cegiełka do kampanii społecznej „Polska Na Niebiesko”. Poprzez nasze działania pokazujemy, jak w praktyce możemy pomóc osobom w spektrum autyzmu – dodaje Biernacka.
Akcja „Ciche Godziny” powstała z myślą o osobach z autyzmem, których w Polsce, według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest 400 tys. Jednak liczba osób, których dotykają problemy z codziennym funkcjonowaniem sięga prawie 3 milionów, bo autyzm dotyczy także rodzin czy opiekunów osób z ASD.
Cieszymy się, że ALDI we wszystkich swoich sklepach wprowadziło ułatwienia dla osób w spektrum autyzmu oraz ich bliskich. Ograniczenie bodźców takich, jak muzyka, audiomarketing, a także udostępnienie kasy pierwszeństwa spowodują, że sklepy sieci staną się dla osób w spektrum przyjaznym otoczeniem podczas robienia zakupów – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.
Ciche Godziny w ALDI obowiązują bezterminowo. Sieć komunikuje akcję za pomocą e-mail marketingu, spotów radiowych, materiałów POS, w social mediach oraz na stronie www.
O Fundacji JiM
Fundacja JiM od 19 lat niesie pomoc osobom z autyzmem oraz ich opiekunom. Jej celem jest tworzenie lepszego świata dla osób z autyzmem, walka o dostęp do diagnozy i terapii oraz budowanie akceptacji i wsparcie osób dorosłych w spektrum. W Klinice JiM Fundacja diagnozuje dzieci i dorosłe osoby ze spektrum autyzmu. Pomoc Fundacji w ciągu roku to m.in. 302 zdiagnozowanych dzieci, 1187 kryzysowych interwencji, 14185 godzin walki o samodzielność. Fundacja JiM jest również organizatorem ogólnopolskiej akcji Ciche Godziny, w której zachęca sieci handlowe oraz sklepy do uwzględnienia potrzeb osób z autyzmem, poprzez niwelowanie nadmiernych bodźców (m.in. głośnych dźwięków i intensywnego oświetlenia) oraz do wyjścia naprzeciw ich potrzebom. Tworzy kampanie społeczne budujące wiedzę o autyzmie i uczące zrozumienia dla osób ze spektrum. Najbardziej rozpoznawalna to organizowana co roku „Polska Na Niebiesko”. Fundacja JiM jest członkiem Autism-Europe, Międzynarodowej Federacji, która zrzesza kilkadziesiąt organizacji z całej Europy. Jest również organizatorem-gospodarzem międzynarodowego Kongresu Autism-Europe poświęconego autyzmowi, który odbędzie się w 2022 roku w Krakowie.
O Aldi
ALDI jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. ALDI jest sklepem ulubionych produktów, świeżych, wyjątkowych i na każdą kieszeń. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.