Trwająca epidemia skłania centra handlowe do wprowadzania nowych rozwiązań zachęcających klientów do skorzystania z ofert galerii i ułatwiających konsumentom życie w nowej rzeczywistości. Wśród najnowszych rozwiązań wprowadzonych przez Aleję Bielany jest możliwość skorzystania z bezpłatnego kuriera, który dowiezie klientom posiłek, a także zamówienia towarów z dostawą do skrytki znajdującej się w centralnym miejscu kompleksu.
Pomysły wdrażane przez Aleję Bielany to odpowiedź na wyzwania, z jakimi mierzą się centra handlowe, ich najemcy i sami klienci. Wdrażając w życie wartości, jakimi kieruje się na co dzień Ingka Centres, właściciel wrocławskiego centrum handlowego, takie jak prostota, nieszablonowe myślenie, czy poczucie wspólnoty, Aleja Bielany odpowiada na zapotrzebowania ludzi, nie tylko w okresie normalnego funkcjonowania, ale przede wszystkim w trudnych czasach.
Jednym z takich pomysłów było uruchomienie w listopadzie 2020 roku możliwości bezpłatnego dowozu posiłków, zamawianych u najemców strefy gastronomicznej Alei Bielany. Cały proces został uproszczony do minimum: klient zamawia wybrane dania telefonicznie i opłaca za pomocą aplikacji BLIK, a kurier dostarcza je bez dodatkowych opłat.
Od startu usługi w listopadzie odnotowaliśmy ponad 1000 zamówień, a ich liczba dzienna stale rośnie. W tym trudnym czasie każdym pomysłem staramy się wspierać naszych najemców, a jednocześnie zapewnić dostępność usług naszym klientom – powiedziała Ewa Kolondra, dyrektor centrum handlowego Aleja Bielany.
Innym rozwiązaniem w odpowiedzi na panujące ograniczenia w handlu stosowanym od grudnia na terenie Alei Bielany jest możliwość odbioru zakupów w skrytkach. To zamykane szafki podobne do paczkomatów, dzięki którym najemcy mogą bezpiecznie i nieodpłatne przekazać zakupy klientom bez względu na porę dnia.
Zainspirowani rozwiązaniami „pick and collect”, zaproponowaliśmy klientom kolejne udogodnienie, jakim jest skrytka Alei Bielany. Umożliwia ono bezkontaktowe zakupy, jest bezpieczna i szybka, a sam automat został umieszczony w centralnym punkcie naszego centrum handlowego, umożliwiając bezproblemowe jego odnalezienie przez klientów – powiedziała Ewa Kolondra. – Pandemia w sposób istotny przyspieszyła nowatorskie rozwiązania, a my stale podążamy za zmianami rynku oraz oczekiwaniami naszych klientów i najemców. Wierzymy, że dzięki temu jesteśmy w stanie choć w pewnym stopniu niwelować trudności związane z obowiązującymi ograniczeniami –– dodała Ewa Kolondra.
O Alei Bielany
Aleja Bielany to centrum spotkań i zakupów, należące do Ingka Centres Polska Sp. z o.o., w którym znajduje się 200 sklepów oraz sklep IKEA. Jest to największe w Polsce centrum handlowe (145 000 m2), które oferuje szeroką ofertę odzieży, obuwia i akcesoriów, kosmetyków, a także artykułów sportowych. Aleja Bielany to także kompleksowa oferta mebli i wyposażenia wnętrz, która przyciąga klientów z całego województwa dolnośląskiego. W centrum znajduje się hipermarket sieci Tesco.
Obiekt posiada także rozbudowaną ofertę rozrywkową; jako najbardziej rozrywkowe centrum we Wrocławiu i jedno z najlepszych dziesięciu pod tym względem w kraju, została wyróżniona w rankingu Colliers International. Obecnie oferta rozrywkowa obejmuje kino z ośmioma salami, salon wirtualnej rzeczywistości, cztery place zabaw i centrum rozrywki dla dzieci, akademię tańca, klub fitness, tor kartingowy i wypożyczalnię samochodów elektrycznych dla dzieci.
Aleja Bielany swoją szeroką ofertę łączy z wieloma udogodnieniami dla rodzin. Opiekunowie podczas zakupów mogą zostawić dziecko pod okiem wykwalifikowanej kadry na w Alei Juniora – bezpłatnym placu zabaw. Na rodziców z dziećmi czekają również 3 dedykowane im pokoje wyposażone między innymi w przewijaki i mikrofalówki. Goście Alei Bielany mogą pracować w bezpłatnych strefach co-workingowych, w których mogą korzystać z bezpłatnego internetu oraz drukarki. Na zmęczonych czeka dedykowana relaksowi strefa chillout. Centrum posiada także wewnętrzną palarnię. Aleja Bielany ma największy parking spośród wrocławskich centrów handlowych. Na zmotoryzowanych klientów czeka 4700 bezpłatnych miejsc parkingowych, w tym blisko 1000 na parkingu podziemnym, wyposażonym w system oznakowania wolnych miejsc.
Aleja Bielany jako jedyna spośród polskich centrów handlowych została nominowana i wyróżniona europejską nagrodą podczas gali ICSC Shopping Centre Awards 2017 w kategorii rozbudowa lub przebudowa dużego lub bardzo dużego centrum handlowego. ICSC Shopping Centre Awards to nagroda, która od niemal 40 lat przyznawana jest nowo otwartym inwestycjom oraz centrom handlowym, które z sukcesem przeszły proces przebudowy lub rozbudowy.