Gemini Park Tarnów osiągnął 100-procentowy poziom komercjalizacji – w efekcie tego, wszystkie wakaty w tym największym centrum handlowym we wschodniej Małopolsce zostały obsadzone przez najemców.
W 2021 rok wchodzimy z kompletnym tenant mixem, szczelnie wypełnionym najemcami z 10 segmentów. Tym samym dołączamy do wąskiego grona dużych centrów handlowych w Polsce, które dziś mogą poszczycić się takim wynikiem – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.
Jest to wynik o tyle istotny, że przychodzi po bardzo trudnym dla całej branży 2020 roku.
Wiele obiektów handlowych mierzy się obecnie z odpływem najemców, co wynika m.in. ze zmieniających się strategii rozwoju marek. W Gemini Park Tarnów obserwujemy wręcz odwrotny trend, co pokazuje, jak bardzo atrakcyjną biznesowo lokalizacją pozostaje nasz obiekt – dodaje Nowak.
Widać to zwłaszcza po ruchach najemców, jakie miały miejsce w ciągu ostatniego roku. To właśnie dzięki nim centrum handlowe jest w pełni skomercjalizowane. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy 8 najemców relokowało swoje sklepy do nowej lokalizacji w galerii.
Na taki krok zdecydowały się 3 marki modowe – Triumph, Gatta i Kornecki, a także takie marki jak Canal+, Plus/Cyfrowy Polsat, Mobi News, Perfect Serwis czy Kantor Liberty. Nie zabrakło także marek, które zdecydowały się na poszerzenie najmu o dodatkowe metry. Działający tu od kilku lat Jysk powiększył swój sklep. Otwarcie lokalu nastąpiło tuż po wiosennym lockdownie.
Najemcy, którzy są z nami od lat inwestują w rozwój swojej działalności w Gemini Park. Co ważne, mimo pandemii nie rezygnują ze swoich planów, wręcz przeciwnie, realizują je. Wpływ na to ma przede wszystkim dostrzegany przez nich potencjał naszego obiektu – mówi Zbigniew Nowak.
Ten potencjał to nie tylko fakt, że Gemini Park od lat pozostaje największym centrum handlowym w Tarnowie i we wschodniej Małopolsce. Liczy się także klient i rynek. Dziś aż 60 proc. robiących zakupy w galerii pochodzi spoza samego Tarnowa.
Dzięki temu, że Gemini Park jest doskonale skomunikowany z całym regionem m.in. trasą A4, mamy możliwość działania na bardzo szerokim catchmencie, obejmującym rynek liczący sobie ok. 1,28 mln klientów. Nie bez znaczenia jest także najbliższe sąsiedztwo. Galeria położona jest w otoczeniu aż 6 osiedli, zamieszkałych przez ok. 45 tys. osób. To ogromny potencjał galerii, który doceniają marki lokujące tu swoje sklepy – wylicza.
Ale nie tylko zasięg galerii zachęca do inwestowania, także już istniejący tenant mix, który przyciąga klienta. W tarnowskim Gemini Park znaleźć można dziś 130 sklepów, punktów usługowych oraz restauracji i kawiarni. Swoje lokale mają tu tak znane polskie i zagraniczne marki jak Castroama, C&A, Reserved, Cropp, House, Stradivarius, Orsay, Medicine, CCC, Deichmann, Wittchen, DUKA, home&you, Martes Sport, 4F, New Balance, Douglas, Rossmann, Empik czy Tesco.
Otoczenie, w jakim lokuje się najemca Gemini Park, sprzyja rozwojowi, bo generuje footfall i obroty, także w trudnych czasach. W II połowie 2020 roku wartość średniego koszyka zakupowego klienta naszego obiektu wzrosła rok do roku aż o blisko 11,3 proc. To pokazuje, że pozostaliśmy destynacją zakupową nr 1, zarówno w okresie lockdownów, kiedy to dostępne było nawet 30 proc. naszej oferty, jak również w okresie poluzowań, kiedy to 100% naszych najemców wznawiało działalność – mówi dyrektor galerii.
Z nadzieją Gemini Park Tarnów wchodzi także w obecny rok. Tym bardziej, że od stycznia działania leasingowe galerii wspiera Colliers.
Łączymy siły z bardzo doświadczoną i zasłużoną na rynku nieruchomości firmą doradczą. Przede wszystkim z myślą o dalszym umacnianiu naszej oferty oraz pozycji na lokalnym i regionalnym rynku. Colliers wspierać nas będzie m.in. w komercjalizacji obiektu po planowanej przebudowie, a także przy wprowadzaniu nowego konceptu handlowego Tesco – dodaje Zbigniew Nowak.
O Gemini Park Tarnów
Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 43 tys. m kw. znajduje się 130 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W ofercie znaleźć można dobrze znane krajowe i zagraniczne marki, w tym m.in. pełne portfolio marek LPP, C&A, Calzedonia, Intimissimi, Ochnik, Martes Sport, New Balance, Sizeer, Apart, Swiss, Wittchen, KFC, Home&You, Jysk, Castorama, Media Markt, a także TESCO. Aktywnie w galerii działają także lokalni przedsiębiorcy rozwijający tutaj swoje biznesy. Galeria jest doskonale zlokalizowana i skomunikowana. Dla zmotoryzowanych galeria przygotowała ponad 1100 miejsc parkingowych. Centrum handlowe zaangażowane jest także we wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Przykładem jest współpraca z Stowarzyszeniem „Siemacha” i aktywna pomoc ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci.