Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Na rozwój powierzchni handlowej LPP w tym roku chcemy przeznaczyć 840 mln zł” – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Wywiady
0
Przemysław Lutkiewicz, LPP

Przemysław Lutkiewicz, LPP

„Pierwsze dni po przywróceniu handlu stacjonarnego w naszych salonach okazały się bardzo udane. Już w ciągu pierwszego dnia od otwarcia sklepów zanotowaliśmy wzrost sprzedaży sięgający kilkudziesięciu procent rok do roku. (…) Pokazuje to, że wiele osób potrzebuje jednak bezpośredniego kontaktu z produktem i oczekiwało na ponowne uruchomienie handlu tradycyjnego” – mówi w wywiadzie dla RETAIL JOURNAL Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Urszula Szewczyk: Jak wygląda dzisiaj sytuacja Państwa sklepów w centrach handlowych? Czy porozumieli się Państwo w kwestii czynszu z wszystkimi wynajmującymi, a także czy planują Państwo zamknięcia niektórych salonów w centrach handlowych?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP: Do jesieni zeszłego roku udało nam się dojść do porozumienia z większością przedstawicieli galerii i pozytywnie renegocjować ponad 460 umów. Jednak nie wszędzie mogliśmy uzyskać podstawy do rentownego wzrostu w przyszłości, przez co byliśmy zmuszeni zrezygnować łącznie z 14 lokalizacji w Polsce. Dziś zakładamy powrót do zwiększania powierzchni handlowej, co ma znaczenie również ze względu na przyjęty przez nas model sprzedaży wielokanałowej, której istotną częścią jest dobrze rozwinięta sieć stacjonarna. W bieżącym roku obrotowym planujemy 15-proc. przyrost powierzchni r/r. oraz wejście na kolejny rynek, tym razem w Macedonii Północnej. Obecnie dążymy do przyspieszenia nowych otwarć w Polsce, dalszej rozbudowy sieci salonów w Europie i dwucyfrowego wzrostu powierzchni w krajach CIS. Widzimy tam potencjał dla ekspansji zwłaszcza naszych młodszych brandów – Cropp, House oraz Sinsay. Na rozwój powierzchni handlowej LPP w tym roku chcemy przeznaczyć 840 mln zł.

Jak wyglądają wyniki sprzedaży i odwiedzalności w Państwa salonach w centrach handlowych po zakończeniu trzeciego lockdownu?

Pierwsze dni po przywróceniu handlu stacjonarnego w naszych salonach okazały się bardzo udane. Już w ciągu pierwszego dnia od otwarcia sklepów zanotowaliśmy wzrost sprzedaży sięgający kilkudziesięciu procent rok do roku. Tak duże zainteresowanie klientów może wynikać z efektu kumulacji popytu, tj. odkładania zakupów do czasu zniesienia lockdownu. Pokazuje to, że wiele osób potrzebuje jednak bezpośredniego kontaktu z produktem i oczekiwało na ponowne uruchomienie handlu tradycyjnego.

W minionym roku otworzyli Państwo swoje salony: Cropp, House oraz Sinsay m.in. w parku StopShop Siedlce. Czy parki handlowe są dla LPP ważnym kierunkiem rozwoju?

Zmiany jakie zachodzą w zwyczajach zakupowych klientów, skłaniają nas do lokowania sklepów w obiektach, które mają bezpośredni dostęp do ulicy. Konsumenci stawiając dziś na szybkość i wygodę zwracają uwagę również na łatwy dojazd do miejsca zakupów czy czas spędzony w oczekiwaniu do kasy. Stąd obecna popularność convenience stores, które zawsze są blisko i klienci spodziewają się po nich krótszych kolejek. Choć taki trend był obecny już wcześniej, dziś jest dodatkowo wzmacniany wpływem pandemii, gdy znaczenia nabiera konieczność zachowania dystansu społecznego i unikania tłumów. Dlatego nie wykluczamy zwiększenia udziału takich obiektów wśród naszych lokalizacji.

Z powodu pandemii i home office eleganckie ubrania, które oferuje m.in. Mohito, cieszą się mniejszym zainteresowaniem w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W jednym z wywiadów wspominali Państwo  o planach wzmocnienia marki Sinsay. Jak wyglądają zatem plany LPP dotyczące rozwoju poszczególnych marek?

Priorytetem pozostaje rozwój oferty naszych pięciu marek w umiarkowanym przedziale cenowym. W bieżącym roku obrotowym będziemy koncentrować się także na selektywnej rozbudowie sieci sprzedaży dla młodszych marek, czyli Cropp, House i Sinsay, dla których, zwłaszcza na wschodnich rynkach, dostrzegamy dziś duży potencjał rozwojowy.

Niezmiennie planujemy także rozwój produktów w ślad za oczekiwaniami klientów, dlatego w ofercie naszych brandów będziemy stopniowo zwiększać udział linii Eco Aware, jak również kolekcji homewear, które w czasie nadal trwającej pandemii cieszą się popularnością.

Jak wyglądają wyniki sprzedaży Państwa kanału e-commerce?

Obecnie obroty z naszego kanału internetowego nadal utrzymują się na trzycyfrowym poziomie. Jak pokazują wstępne dane za ubiegły rok zanotowaliśmy aż 111-proc. wzrost sprzedaży w sklepach online. Stanowiło to 29 proc. łącznych przychodów grupy i od lutego 2020 r. do końca stycznia tego roku (rok obrachunkowy w LPP trwa od lutego do stycznia) przyniosło LPP 2,28 mln zł. Trzeba jednak pamiętać, że e-commerce wciąż odpowiada za mniejszą część naszej sprzedaży, a 31-proc. spadek w handlu tradycyjnym, mimo bardzo dobrych wyników z online, zaważył na niższych o 14 proc. przychodach spółki, które wyniosły blisko 8 mld zł. To poziom jaki osiągaliśmy w 2018 roku.

Jaki jest dzisiejszy klient galerii handlowej? Czym się kieruje robiąc w niej zakupy? Jak najemcy mogą udoskonalić customer exprience i co warto, żeby uwzględniły w swoim funkcjonowaniu galerie handlowe? Zapraszam do przeczytania kolejnego wywiadu – z Katarzyną Konkel, CEO Omnisense (tutaj).

Tags: centra handlowegalerie handloweLPPPrzemysław Lutkiewiczretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Lublin_plaza_retail_journal

Galeria Lublin Plaza przygotowała klientom z okazji walentynek upominki

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version