Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Grupa Muszkieterów umocniła swoją pozycję w Europie w 2020 r. – 46,3 mld obrotów

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Franczyza, Newsy
0
bricomarche_retail_journal

bricomarche_retail_journal

W 2020 roku Grupa Muszkieterów, działająca na czterech europejskich rynkach, wypracowała wzrost obrotów o 2,3 proc. Obroty siedmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto (działające we Francji), Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady oraz Rapid Pare-Brise – a także stacji paliw wyniosły 42,1 miliarda euro. Z kolei przychody pionu rolno-spożywczego AgroMousquetaires, na poziomie 4,2 miliarda euro, zwiększyły całkowity obrót Grupy w 2020 roku do 46,3 miliarda euro. Grupę Muszkieterów w Europie tworzy ponad 3 000 niezależnych przedsiębiorców i 150 000 pracowników, a także blisko 4 000 punktów sprzedaży.

Wyjątkowy, 2020 rok był dla szyldów Grupy Muszkieterów okresem bezprecedensowego przyspieszenia działań. Ponownie dowiedziono użyteczności społecznej sieci handlowych. W ciągu tego roku wiele prac zostało zintensyfikowanych, osiągając tempo, które jeszcze rok temu było nie do pomyślenia. Mowa tutaj m.in. o imponującym postępie w zakresie e-commerce, silniejszym przywiązaniu do handlu lokalnego oraz do budowania bliskich relacji z klientem, rosnących wymaganiach w zakresie CSR czy nowych oczekiwaniach dotyczących siły nabywczej. We wszystkich tych obszarach przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów przyspieszyli prace rozpoczęte kilka lat temu, wykazując się elastycznością i solidarnością. Świadczy o tym wzrost udziałów w rynku naszych szyldów branży spożywczej oraz dom i ogród. W 2021 roku będziemy wzmacniać te działania, odpowiadając w możliwie jak największym stopniu na oczekiwania konsumentów dotkniętych pandemią – komentuje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

Wzrosty obrotów Intermarché i Netto w Europie. Obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro

Łączne obroty sieci Intermarché w Belgii, Francji, Polsce oraz Portugalii, a także Netto we Francji, wyniosły w 2020 roku 37,8 miliarda euro.

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

We Francji, pod koniec grudnia udziały Intermarché i Netto w rynku FMCG oraz świeżych produktów działów samoobsługowych wyniosły łącznie 15,7 proc. w skali roku, notując wzrost o 0,7 pkt. Z kolei ich obroty kształtowały się na poziomie 33,9 miliarda euro, z czego obroty sieci Intermarché wyniosły 32,5 miliarda euro (wzrost o 1,4 proc.), a Netto 1,4 miliarda euro (wzrost o 7,3 proc.).

W 2020 roku kluczowe było przyspieszenie rozwoju usługi e-commerce. Dzięki sieci 1 495 punktów Intermarché Drive, udział w tym rynku wyniósł 10,2 proc., a obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro. Co więcej, rozwój sposobów dostawy umożliwił dotarcie do nowej grupy klientów.

Dobry rok dla Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash

W Europie, trzy szyldy Grupy Muszkieterów z produktami do domu i ogrodu, tj. Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash wypracowały w 2020 roku obroty na poziomie 3,97 miliarda euro. We Francji obroty tych trzech sieci w 2020 roku wyniosły łącznie 3,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Na wypracowane wyniki szczególny wpływ miała sprzedaż produktów z działów ogród i dekoracje. Udziały w rynku Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash na koniec 2020 roku wyniosły 15,1 proc., co stanowi wzrost o 0,7 pkt. w porównaniu z 2019 rokiem.

Grupa Muszkieterów w liczbach (na dzień 31.12.2020 r.):

• 46,3 mld euro obrotu (łącznie ze stacjami paliw)

• 3 072 niezależnych przedsiębiorców

• 150 000 pracowników

• 3 969 punktów sprzedaży w Europie, w tym 3 193 we Francji oraz 776 za granicą (330 w Portugalii, 78 w Belgii, 368 w Polsce)

• 3 sieci:

– Sieć Spożywcza (2 671 punktów sprzedaży)

– Sieć Dom i Ogród (855 punktów sprzedaży)

– Sieć Usług Motoryzacyjnych (443 punkty sprzedaży)

• 7 szyldów:

– Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, Rapid Pare-Brise

• Agromousquetaires: 59 zakładów produkcyjnych, 4,2 mld euro obrotów

• 6 497 659 m² powierzchni sprzedaży, czyli +0,6 proc. vs 2019 r.


Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.) lub rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Tags: Grupa Muszkieterówretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
Franczyza

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów
Franczyza

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule
Franczyza

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku
Franczyza

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok
Franczyza

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji
Franczyza

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji

Następny artykuł
Szlezyngier_Magdalena_retail_journal

"Styczniowe wyniki sprzedaży detalicznej to zapowiedź słabego I kwartału" - komentuje Magdalena Szlezyngier, DNB Bank Polska

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version