Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Najważniejsze jest, abyśmy z najemcami rozmawiali i w miarę możliwości się dogadywali” – mówi Yoram Reshef, Blue City

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0

„Podkreślałem i nadal podkreślam, że najważniejsze jest, abyśmy z najemcami rozmawiali i w miarę możliwości się dogadywali. To nie są łatwe rozmowy, a każdy kolejny lockdown powoduje, że sytuacja najemców, ale i centrów handlowych jest coraz gorsza” – mówi w wywiadzie dla RETAIL JOURNAL Yoram Reshef, wiceprezes Blue City.

Urszula Szewczyk: Jakie nastroje Panują w Blue City po informacji o kolejnym lockdownie?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Yoram Reshef, wiceprezes Blue City: Nastroje są fatalne. Nie spodziewaliśmy się, że rząd zdecyduje się na ponowne zamrożenie działalności centrów handlowych, tym bardziej, że jak przyznał minister zdrowia, zamknięcie galerii handlowych w grudniu miało niewielki wpływ na przebieg pandemii. To decyzja bardzo zła, wręcz szkodliwa, pogłębiająca kryzys nie tylko w branży handlowej.

Decyzja o lockdownie gwałtownie zwiększyła liczbę odwiedzających centra handlowe, co może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego. Media po raz kolejny obiegły zdjęcia kolejek przed sklepami. Nie byłoby tych tłumów, gdyby rząd pozwolił nam normalnie pracować, również w niedziele handlowe, które są bardzo potrzebne dla rozładowania ruchu i zwiększenia obrotów najemców.   

Kolejny lockdown to powrót problematycznej dla rynku retail kwestii – czynszu w galeriach. Zawsze podkreślał Pan, że najważniejszy jest dialog. Czy mają już Państwo przygotowany plan działania na ten i ewentualne kolejne lockdowny? W jakiej atmosferze przebiegają negocjacje dot. czynszów w Blue City?

Podkreślałem i nadal podkreślam, że najważniejsze jest, abyśmy z najemcami rozmawiali i w miarę możliwości się dogadywali. To nie są łatwe rozmowy, a każdy kolejny lockdown powoduje, że sytuacja najemców, ale i centrów handlowych jest coraz gorsza. Powtórzę również raz jeszcze, że o ile nasi najemcy otrzymują rządowe wsparcie (inna sprawa, czy jest ono wystarczające), to centra handlowe od początku pandemii, czyli od roku, mimo że ich działalność jest ograniczana po raz czwarty, żadnego wsparcia nie otrzymały.  Jako branża zwracaliśmy się o pomoc w spłacie kredytów, ciągłość działania handlu, stabilność umożlwiającą jakiekolwiek planowane strategiczne oraz niedziele handlowe. Niestety bez rezultatów.

Z naszego punktu widzenia to wygląda tak, jakby rządowi było wszystko jedno, czy centra handlowe będą działały w Polsce czy nie.

Ilu najemców Blue City nie przetrwało wprowadzanych obostrzeń?

Z różnych powodów, również wskutek zamrażania działalności, Blue City w sumie opuściło 6 najemców. Jednak wielu jest na granicy wytrzymałości.  

Centra handlowe starają się walczyć o footfall i sprzedaż. Państwo ruszyli z kampanią reklamową przedstawiającą Blue City jako miejsce, gdzie można zrobić sprawnie różnorodne zakupy i załatwić wiele spraw w komfortowych warunkach. Organizują Państwo cykliczne wydarzenia angażujące lokalną społeczność. Czy te działania pomagają otrząsnąć się po lockdownach i wygenerować ruch?

Po lockdownach długo się nie otrząśniemy i do normalności ekonomicznej będziemy wracać miesiące, a może nawet i lata. Ruch do centrów handlowych powinien wrócić po odmrożeniu gastronomii i rozrywki. Na co niestety jeszcze poczekamy.

Jak Pan patrzy dzisiaj w handlową przyszłość?

Mimo wszystko z optymizmem. Ludzie potrzebują robić zakupy w sklepach stacjonarnych, przymierzyć, dotknąć. Handel internetowy wzrósł w czasie pandemii, ale jak tylko sytuacja pandemiczna ulegnie poprawie, klienci wrócą do sklepów w centrach handlowych.

Tags: Blue Citycentra handlowegalerie handloweretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
galeria_wiślanka_retail_journal

Nowy najemca w Galerii Wiślanka

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version