Pod koniec marca Maxi Zoo otworzyło 50. sklep w Polsce – w gdańskiej Galerii Zaspa. To jednocześnie pierwszy sklep w Gdańsku i drugi w Trójmieście. Aktualnie Maxi Zoo jest największą siecią stacjonarną z produktami dla zwierząt na polskim rynku. Do końca roku firma planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów.
Marka Maxi Zoo zadebiutowała w Polsce w 2012 roku i od tej pory jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w Polsce. W 2019 roku firma po raz piąty zdobyła tytuł: Najlepszy Sklep Stacjonarny w konkursie Top For Dog umacniając tym samym pozycję lidera. 50 sklep marki w Galerii Zaspa to ok. 400 mkw. powierzchni z wyjątkową ofertą dla wszystkich miłośników zwierząt.
50 działających sklepów i 9 lat doświadczeń na rodzimym rynku to doskonała okazja do podsumowań, przeglądu trendów i prognoz dotyczących branży w najbliższym czasie.
W Polsce działamy prawie 9 lat. Wydaje się, że nie jest to szczególnie długo, jednak różnica pomiędzy kondycją branży zoologicznej w 2012 roku i w 2021 roku jest znacząca. Przez ten czas zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków, preferencje – uważa Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. – Oczywiście nadal bardzo istotna jest cena produktów, ale widać też, że klienci oczekują jakości i są w stanie coraz więcej zapłacić, by ją otrzymać. Z naszych danych wynika, że Polacy są świadomymi opiekunami zwierząt. Od kilku lat wyraźnie rośnie udział kategorii value for money i premium. Wiemy już, że dobra, wartościowa karma to dłuższe i lepsze życie naszych pupili – podkreśla Wojciech Kamiński.
Na tle wszystkich wydatków udział sprzedaży produktów dla psów wciąż jest największy. Na kolejnych miejscach plasują się wydatki na koty i pozostałe popularne gatunki zwierząt domowych. Proporcje te są względnie stałe – nadal wydajemy więcej na psy (o około 24%), zapewne dlatego, że jest ich więcej w gospodarstwach domowych w Polsce. W 2020 roku ich populację szacowano na nieco ponad 7,8 mln*. Maxi Zoo podaje również, że Polacy coraz więcej środków przeznaczają na wsparcie dla dzikich zwierząt. Kategoria tego typu produktów zyskała na popularności aż o 716% w porównaniu do okresu 2014 – 2020.
Budżety przeznaczone na utrzymanie zwierząt nadal, co naturalne, są zdominowane przez wydatki na karmy i przekąski dla psów i kotów. Nie ma też istotnych różnic pomiędzy strukturą wydatków w poszczególnych regionach czy miastach Polski – mówi Wojciech Kamiński. – Coraz częściej zwracamy uwagę na komfort psychiczny i fizyczny naszych podopiecznych, dlatego np. kupujemy im szereg zabawek, przysmaków oraz akcesoriów do treningu. Szukamy sposobów na kreatywne zajęcia ze zwierzętami. Bardzo wyraźny i stosunkowo nowy trend to wzrost wydatków na higienę i pielęgnację zwierząt. Widzimy, że klienci naszej sieci o wiele więcej wydają na produkty z tego segmentu. Rok do roku to wzrost o około 70%, ale aż 1430% w stosunku do lat 2014 – 2020 – dodaje Wojciech Kamiński.
Wg szacunków Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1, 065 mld euro. To o 11% więcej niż w 2019. Sieć prognozuje, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8% rok do roku.**
Otwarcie 50. sklepu sieć postanowiła uczcić specjalnymi ofertami skierowanymi do klientów. W warunkach pandemii dostosowano plany do możliwości i ograniczeń sanitarnych.
Z tej szczególnej okazji, jaką jest otwarcie 50. sklepu, przygotowaliśmy wiele niespodzianek dla naszych klientów – podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. – Niestety w dobie pandemii musieliśmy zrezygnować z wielu atrakcji na miejscu, które zawsze towarzyszą otwarciom nowych placówek. Klienci nadal, pomimo obostrzeń, mogą nas odwiedzać ze swoimi pupilami. Zawsze z chęcią im doradzimy w zakresie doboru diety, dbania o zdrowie czy odpowiedniej pielęgnacji zwierząt. Mam nadzieję, że oferta cenowa i promocje obowiązujące od 7 kwietnia do końca miesiąca w całej sieci Maxi Zoo spotkają się z uznaniem i zainteresowaniem ze strony naszych klientów. Już dzisiaj zapraszam do wspólnego celebrowania – dodaje Wojciech Kamiński.
* dane na podstawie Euromonitor International 2020.
** dane Maxi Zoo Polska.
O Maxi Zoo
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. Aktualnie spółka dysponuje 50 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – https://www.maxizoo.pl/. W czerwcu br. Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 6000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.