AmRest Holdings SE ogłosił plan zmiany na stanowisku CEO – 1 lipca 2021 r. obejmie je Luis Comas, zarządzający marką La Tagliatella w AmRest. Luis Comas zastąpi na tym stanowisku Marka Chandlera, który, po 13 latach pracy w firmie, postanowił przejść na emeryturę w czerwcu br.
Luis Comas związany jest z AmRest od lipca 2020 r., kiedy to objął stanowisko Prezydenta marki La Tagliatella – sztandarowej marki własnej AmRest. Z czasem objął kierownictwo nad kolejną marką własną Spółki – Bacoa. Luis Comas ma ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w branży restauracyjnej i detalicznej. Z powodzeniem wprowadzał i rozwijał marki własne oraz franczyzowe na wielu rynkach w Europie oraz na Bliskim Wschodzie. W tym czasie pracował na kierowniczych stanowiskach dla sieci Burger King, nadzorował rozwój Pizza Hut i KFC jako General Manager w YUM Iberia, jak również uczestniczył we wprowadzaniu marki Taco Bell na rynek hiszpański. Bezpośrednio przed dołączeniem do AmRest, Luis Comas pełnił funkcję Vice Prezesa Dywizji w Alshaya Group, odpowiadając za zarządzanie markami grupy w segmencie fast casual i family dining na Bliskim Wschodzie.
Cieszymy się bardzo z promocji Luisa Comasa na CEO AmRest. Taki plan sukcesji gwarantuje, że przekazanie stanowiska odbędzie się płynnie i zapewni kontynuację przywództwa w firmie. Przez ubiegły rok, Luis współpracował blisko z zespołem zarządzającym AmRest, zdobywając niezbędną wiedzę na temat marek, systemów operacyjnych oraz wartości firmy. Oprócz imponującej historii zawodowej, Luis jest również bardzo sprawnym i charyzmatycznym liderem. Posiada niezbędne cechy oraz kompetencje, które dają pewność, że jest on właściwą osobą do prowadzenia AmRest ku pozycji europejskiego lidera będącego inspiracją dla globalnej branży restauracyjnej – powiedział Jose Pares Gutierrez, Executive Chairman AmRest. – Chcę również wyrazić słowa wdzięczności dla Marka za jego wieloletnią pracę na rzecz firmy, a szczególnie za jego lojalność i oddanie pracownikom AmRest. Pod przywództwem Marka AmRest z sukcesem radził sobie z wyzwaniami wynikającym z sytuacji pandemicznej utrzymując silną pozycję firmy odpornej na kryzys i zdolnej do dalszego rozwoju – dodał Pares Gutierrez.
“Jestem zaszczycony objęciem tej roli i z radością podejmę się możliwości budowania kolejnych sukcesów firmy w oparciu o jej dziedzictwo oraz dotychczasowe osiągnięcia. AmRest to wyjątkowa grupa restauracyjna w Europie. Mamy wiodące marki globalne, znakomity zespół zarządzający i oddanych pracowników. To sprawia, że jesteśmy na właściwej drodze do skorzystania z możliwości rozwoju w obszarze franczyzy, innowacji cyfrowych i nowych trendów w branży, co przyniesie wiele korzyści dla naszych gości, udziałowców oraz społeczeństwa” – powiedział Luis Comas.
O AmRest:
AmRest Holdings SE jest wiodącym, europejskim operatorem restauracyjnym, prowadzącym sieci znanych marek w 25 krajach. Zarządza ponad 2300 restauracjami marek franczyzowych takich jak Burger King, KFC, Pizza Hut i Starbucks, jak i własnych: Sushi Shop, La Tagliatella, Bacoa czy Blue Frog. Spółka posiada również w swoim portfolio marki wirtualne: Moya Misa, Eats Fine, Oi Poke, Lepieje oraz Sushi Tone zebrane pod parasolem marki głównej Food About.