Pod koniec lipca Żabka przyjęła Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Jego celem jest zapewnienie wysokich standardów współpracy między franczyzobiorcami a franczyzodawcami.
Sieć podaje, że ogłoszony 29 lipca br. Kodeks zawiera zestaw dobrych praktyk dla współpracy w ramach franczyzy i wpisuje się w podejmowane przez Żabkę inicjatywy na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych.
Kodeks Dobrych Praktyk to wspólna inicjatywa franczyzobiorców, franczyzodawców oraz organizacji branżowych.
Cieszymy się z tej inicjatywy, od kilku lat bowiem intensywnie pracujemy nad podnoszeniem satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z naszą siecią. Cyklicznie za pomocą anonimowych ankiet badamy poziom zadowolenia wśród ponad 6000 przedsiębiorców prowadzących Żabki. Włączenie się w prace nad Kodeksem Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy było dla nas naturalną kontynuacją działań już realizowanych w naszej firmie. Naszym celem jest przede wszystkim dobre przygotowanie franczyzobiorców do prowadzenia sklepów dzięki szkoleniom w ramach Akademii Żabki, ale również zapewnienie odpowiednich warunków i narzędzi, jak np. aplikacja Cyberstore, dzięki którym prowadzenie biznesu jest łatwiejsze i w pełni transparentne – podkreśla Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.
Żabka podkreśla, że Kodeks jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą na rzecz podnoszenia standardów współpracy franczyzowej. Nad jego treścią pracowali przedstawiciele franczyzobiorców, jak i franczyzodawców, a także organizacje branżowe i eksperci.
Do Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy mogą dołączać sieci działające w modelu franczyzowym oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców będących franczyzobiorcami.
Współinicjatorami projektu są Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców oraz Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Patronują mu także Federacja Przedsiębiorców Polskich, Konfederacja Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Kodeks Dobrych Praktyk pozostaje inicjatywą otwartą dla wszystkich podmiotów działających na rynku franczyzy w Polsce.