Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

16 milionów Polaków ma wciąż daleko do punktu odbioru zamówienia. Mimo „paczkomatozy”

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Newsy
0
Paczkomat InPost

Paczkomat InPost

Taki punkt znajduje się w odległości ponad 10 minut spacerem – pokazuje raport „Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce – nowa rzeczywistość świata dostaw” opracowanego przez firmę dataplace.ai.

Specjalizująca się w usługach typu “location intelligence” firma dataplace.ai sprawdziła, jak wygląda w Polsce dostępność punktów odbioru paczek i paczkomatów. Raport „Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce – nowa rzeczywistość świata dostaw” wskazuje, że w naszym kraju wciąż są miejsca, gdzie brakuje usług samoobsługowego odbioru zakupów. Okazuje się, że prawie 16 mln osób do najbliższego automatu pocztowego lub punktu odbioru ma ponad 10 minut pieszo.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Wbrew pozorom, niekoniecznie chodzi o mieszkańców wsi i małych miejscowości. Choć sieci punktów odbioru paczek najprężniej rozwijają się w dużych miastach, to z uwagi na dużą liczbę mieszkańców, rynek nawet tam jest wciąż daleki od nasycenia – komentuje cytowany w komunikacie dataplace.ai Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel firmy.

Największe skupisko paczkomatów jest w Warszawie

Guzera zdradza, że najmniejsze zagęszczenie punktów odbioru występuje w północno-zachodnim obszarze naszego kraju. Największe skupiska takich punktów występują zaś – poza miastami – w okolicach Warszawy i na południu Polski. W samej Warszawie znajduje się 2317 punktów odbioru i stolica jest zdecydowanym liderem pod tym względem. Drugi w zestawieniu Kraków może poszczycić się 954 punktami, zaś zamykająca podium Łódź – 901. Tuż za podium znalazł się Wrocław z 826 punktami. Stolica Dolnego Śląska jest jednak liderem zestawienia miast z największą liczbą mieszkańców na jeden paczkomat InPostu (2246 osób na paczkomat), wyprzedzając Warszawę (2190 osób) i Gdańsk (2171 osób).

InPost jest liderem zestawienia dostawców. Paczkomaty firmy zajmują 45 proc. powierzchni kraju względem analizowanych dostawców. Kolejne miejsca zajęły Żabka (23 proc.) i Poczta Polska (16 proc.). Tuż za podium znalazło się DPD (11 proc.). W raporcie podkreślono jednak, że In Post „nie dociera”, co oznacza, że nie jest szybko dostępnym punktem dla ponad 20 mln klientów. W samym województwie mazowieckim do najbliższego paczkomatu firmy ponad 10 minut drogi spacerem ma ponad 3 mln osób. Na Śląsku jest to ponad 2,5 mln osób. Twórcy raportu podkreślają, że choć województwa te mają gęstą sieć paczkomatów, to są to tereny licznie zamieszkałe, o dużej powierzchni, dlatego jest tam przestrzeń dla nowych usług.

W Lubelskiem aż 27 km do paczkomatu

Najdalej do paczkomatu InPostu jest z obszaru, który znajduje się w województwie lubelskim i jest oddalony od najbliższego miasta – Chełma – o 27 km. W tej okolicy znajdują się takie wsie jak: Sarniak, Poniatówka, Huta, czy Turowiec.

Raport „ Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce – nowa rzeczywistość świata dostaw” powstał w oparciu o analizę 45 tysięcy placówek i automatów paczkowych na terenie Polski w czerwcu 2021, na podstawie informacji zawartych na oficjalnych stronach dostawców. W raporcie dokonano podziału​ na ( dostawców – czyli firmy posiadające własne punkty odbioru lub przestrzenie do tego przeznaczone. To DPD, DHL, InPost, Poczta Polska, Żabka i kioski RUCH) i sieci (podmioty, które podpisują umowy partnerskie z dostawcami. Sieci to DHL (POP, POK i Locker), Odbiór w punkcie (Poczta Polska, Żabka, PKN Orlen oraz RUCH), DPD Pickup, Paczka w Ruchu oraz InPost). Dostawca może być jednocześnie członkiem sieci.

Dataplace.ai ( wcześniej placeme) to firma o polsko-portugalskich korzeniach, powstała w 2017 r., specjalizująca się w usługach typu “location intelligence”. Dostarcza informacji o zachowaniach konsumentów w świecie offline na podstawie danych z milionów urządzeń mobilnych. Łącząc dane o lokalizacji z innymi danymi przestrzennymi i demograficznymi, jest w stanie określić, kim są konsumenci, jak się zachowują oraz jak mogą się zachować w przyszłości w określonej przestrzeni. Dane te – dzięki wykorzystaniu uczenia maszynowego – pozwalają zespołowi dataplace.ai wyciągać wnioski i formułować praktyczne rekomendacje, które wspierają klientów m.in. w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych i optymalizowaniu wydatków sprzedażowo-marketingowych. Firma oferuje gamę produktów, z których każdy jest dedykowany dla innej grupy użytkowników.

Tags: dataplace.aiInPostPaczkomaty
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
W Galerii Młociny jest restauracja dla wegan

W Galerii Młociny jest restauracja dla wegan

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version