Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

W sklepach tradycyjnych sprzedaż w lipcu wzrosła. Spada natomiast sprzedaż piwa

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Newsy
0
Fot. B. Hrywniak

Fot. B. Hrywniak

Lipiec był kolejnym miesiącem w którym odnotowano wzrost obrotów w handlu tradycyjnym w ujęciu rok do roku – informuje M/platform. To efekt przede wszystkim inflacji.

Analiza M/platform wskazuje, że lipiec br. był kolejnym miesiącem w którym odnotowano wzrost obrotów w handlu tradycyjnym w ujęciu rok do roku. Jak podkreślono w komunikacie firmy, tym razem owemu wzrostowi nie towarzyszyły jednak większe koszyki bądź częstsze wizyty w sklepach. Miało to natomiast związek m.in. z wartością naszych koszyków, która zwiększyła się w porównaniu z lipcem 2020 roku średnio o złotówkę, osiągając poziom 21,13 zł.  

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Wzrost wartości koszyka na poziomie 5 proc. rok do roku – jak zauważa M/platform – wyrównał się z raportowanym przez GUS lipcowym poziomem inflacji.

W minionym miesiącu wzrosła wartość sprzedaży m.in. dużej grupy produktów świeżych i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał. Wysokim, bo blisko 7 proc. wzrostem charakteryzowały się napoje bezalkoholowe. Nieco mniejszy wzrost odnotowały mrożonki, w tym lody (o 4,4 proc.), a także wyroby tytoniowe (niemal 3 proc.).

M/platform zwraca uwagę, że rzadziej niż przed rokiem do koszyków Polaków w sklepach tradycyjnych trafiały wyroby alkoholowe (piwo, wino, wódka czy inne mocne alkohole), co skutkowało tym, że trzy pierwsze grupy odnotowały spadek wartości sprzedaży (najwolniejszy, bo w tempie 0,7 proc. rok do roku dotyczył piwa). Co ciekawe, mocniejsze alkohole  (np. whisky, rum, gin czy likiery) łącznie odnotowały zwiększenie wartości sprzedaży o 3,5 proc., co oznacza, że mimo iż kupiliśmy mniej butelek niż przed rokiem, to nasze wydatki na tę kategorię wzrosły.

Na spadek sprzedaży piwa przy jednoczesnych wzrostach segmentu piw bezalkoholowych zwraca uwagę w komunikacie przedstawicielka M/platform.

Wartym odnotowania jest fakt, iż pomimo tendencji spadkowej w jednej z największych kategorii spożywczych w Polsce – kategorii piwa – nieustannie dynamicznym wzrostem może szczycić się segment piw bezalkoholowych. Dzięki intrygującym smakom i interesującym nowościom (w szczególności w grupie 0,0 proc.), Polacy rozsmakowali się w tego rodzaju trunkach i coraz chętniej je spożywają, przez co w tym roku w handlu tradycyjnym stanowią one łącznie już blisko 5 proc. całej kategorii – komentuje cytowana w komunikacie Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych w M/platform.

Analiza została przygotowana na podstawie danych reprezentatywnej próby sklepów = 3808 sklepów wybranych spośród ponad 12 000 sklepów handlu tradycyjnego z M/platform.

M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Umożliwia korzystanie z atrakcyjnych ofert promocyjnych od producentów uczestniczących w programie oraz integruje wiele dodatkowych usług takich jak analityka sprzedaży czy aplikacja hop&shop, umożliwiająca korzystanie z ogólnopolskiego programu lojalnościowego oraz bezpieczne zakupy w modelu „zamów i odbierz”. Platforma zrzesza już ponad 12 tys. sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.

Tags: zakupy
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
restauracja_retail_journal

Ministerstwo Rozwoju dla Retail Journal: "Nie toczą się prace nad bonem gastronomicznym"

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version