Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Ministerstwo Rozwoju dla Retail Journal: „Nie toczą się prace nad bonem gastronomicznym”

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Food, Newsy
0
restauracja_retail_journal

restauracja_retail_journal

Miał wspomóc pogrążoną w kryzysie branżę gastronomiczną po lockdownie, tymczasem wszystko wskazuje na to, że przeszedł do historii nim jeszcze wszedł w życie. Redakcja Retail Journal sprawdziła, jaki jest los zapowiadanego wiosną przez rząd bonu gastronomicznego.

Przypomnijmy, że idea bonu gastronomicznego pojawiła się w połowie marca tego roku. Mijało właśnie pięć miesięcy od zamknięcia restauracji, barów czy kawiarni dla gości (możliwa była jedynie działalność na wynos i z dowozem, co w oczywisty sposób ograniczyło lokalom możliwość zarobkowania) i rozwiązanie to miało wspomóc poobijaną po tym okresie branżę gastronomiczną.

Podobne artykuły

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Przed nami najwyższa podwyżka cen w XXI wieku

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Z relacji medialnych wynikało, że bon gastronomiczny miałyby dostawać osoby zamawiające jedzenie w miejscu pracy. Wręczaliby go pracodawcy, którym państwo dopłacałoby do posiłku pracowników (szefowie firm np. za 100 zł wykupywaliby swoim podwładnym bon np. o wartości 200 zł) i bon byłby realizowany w konkretnych lokalach.

Komentarz resortu

Szczegóły rozwiązania miały zostać zaprezentowane przez rząd na początku kwietnia, do czego ostatecznie nie doszło. Miesiąc później nastąpiło natomiast odmrożenie gastronomii, a słuch o bonie gastronomicznym zaginął.

Redakcja Retail Journal zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju i Technologii (do wczoraj Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii) z pytaniem o los bonu gastronomicznego – czy trwają pracę nad tym rozwiązaniem, czy też może w związku z przywróceniem działalności lokali gastronomicznych w pełnym zakresie uznano, że bon nie jest już konieczny.

W chwili obecnej w MRPiT nie toczą się prace projektowe dotyczące tej tematyki – odpowiada nam krótko Biuro Komunikacji resortu.

„Bon gastronomiczny to ściema”

Z odpowiedzi tej wynika zatem, że z koncepcji bonu gastronomicznego wycofano się. Co na to branża? Zwróciliśmy się o komentarz w tej sprawie do Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej (IGGP).

A czy to ma jakiekolwiek znaczenie? Ministerstwo Rozwoju w rozsypce. Teraz już nikt tam za nic nie odpowiada. Wszystkie obietnice o pomocy rzucane były przez Ministerstwo Rozwoju, wicepremiera Gowina lekkomyślnie, tak samo jak obietnice premiera Morawieckiego – mówi Retail Journal Sławomir Grzyb, sekretarz generalny IGGP.

A teraz gastronomii żadna pomoc nie jest potrzebna, bo przecież gastronomia ma żniwa, zarabia krocie… – ironizuje Grzyb.

Sekretarz generalny IGGP zwraca uwagę, że rządzącym udało się „ustawić” opinię publiczną przeciw przedsiębiorcom wystawiającym „paragony grozy”, bądź nie wystawiającym paragonów w ogóle.

Bon gastronomiczny, tak samo jak obniżenie VAT do 5 czy 8 proc. to ściema ze strony rządu, jak widać z komentarza Ministerstwa. Dokładnie tak samo wyglądała pomoc z PFR 2.0. Ładnie te obietnice wyglądały w telewizji – konkluduje Grzyb.

Autor: Radosław Święcki

Tags: bon gastronomicznyGastronomiaLockdown
ShareTweet

Podobne artykuły

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów
Food

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów
E-commerce

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Inflacja wpłynie na tegoroczną Wielkanoc, ciasteczka wielkanocne
Centra handlowe

Przed nami najwyższa podwyżka cen w XXI wieku

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Następny artykuł
Action otwiera czwarty sklep w Warszawie

Action otwiera czwarty sklep w Warszawie

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version