„Przez ostatnich kilka lat wszyscy jesteśmy świadkami negatywnych zmian klimatycznych i w mniejszym bądź większym stopniu te zmiany dotknęły każdego z nas. Niestety, o ile hasło „ekologia” społecznie kojarzy się z czymś generalnie pozytywnym, to przedsiębiorcom na ogół już nie, gdyż w praktyce zawsze wiąże się ono z dodatkowymi kosztami, które każdy inwestor stara się minimalizować” – mówi w komentarzu dla Ekobiznes Robert Żurek, Business Development Director, Cream Property Advisors.
Przedsiębiorcy zmieniają swoje podejście
Jednakże stale rosnąca presja społeczna, a tym samym oczekiwania klientów oraz wsparcie państwowe dla rozwiązań proekologicznych, zmieniają punkt widzenia coraz większej liczby przedsiębiorców. Dostrzegają oni, że niektóre rozwiązania ekologiczne są dla nich wręcz opłacalne – z taką sytuacją spotykamy się m.in. na rynku nieruchomości handlowych. Korzyść z posiadania certyfikatów typu: BREEAM, LEED, DGNB, HQE, WELL daje przewagę konkurencyjną m.in. przy wynajmie powierzchni przez międzynarodowe marki, ma również pozytywny wpływ na wycenę wartości obiektu.
Komentarz publikujemy w ramach autorskiego cyklu „Ekotydzień branży retail”.