Rozbudowa Focus Mall w Zielonej Górze dobiega końca, a razem z nią komercjalizacja przestrzeni handlowej. Pierwsze lokale już zostały otwarte.
Focus Mall Zielona Góra to nowoczesne centrum handlowo-usługowe wybudowane w 2008 roku na postindustrialnych terenach dawnej Fabryki Wełny, mieszczące ok. 100 sklepów i butików oraz 9-salowe kino.
Od 2018 roku trwa modernizacja obiektu, zwiększająca powierzchnię GLA o ponad 50 proc. Na dodatkowych 15 tys. mkw. powierzchni sprzedażowej znajdzie się ok. 70 lokali handlowo-usługowych o zróżnicowanym metrażu i przeznaczeniu oraz przestronna strefa food court. Z kolei nowo otwarte strefy parkingowe zwiększają pulę o 500 miejsc postojowych. Finalnie wszystkie parkingi Focus Mall mają zmieścić ponad 1400 samochodów.
W miniony weekend zostały otwarte pierwsze lokale.
Jakie marki w Focus Mall?
Przedstawiciele galerii podkreślają, że pojawią się w niej zarówno marki, które zniknęły z Focus Mall na okres rozbudowy, jak i takie, które do tej pory nie były w niej obecne. Ponadto część funkcjonujących już najemców zdecydowała się na przeniesienie do lokali w nowej części obiektu.
W Focus Mall pojawi się m.in. wiele znanych i lubianych marek modowych. Po kilkunastomiesięcznej nieobecności do galerii powróci House (939 mkw.), a do nowego, bardziej przestronnego wnętrza przeprowadzi się marka Mohito (607 mkw.).
W galerii dostępne będą również Eobuwie.pl (nowy lokal zaaranżowany będzie w nowym koncepcie Eobuwie.pl & Modivo, kompleksowo łączącym asoryment obuwiczy i odzieżowy – 472 mkw.), salon obuwiczny CCC (728 mkw.), a także zyskująca popularność sieć segmentu off-price – HalfPrice (1403 mkw.).
Segment odzieżowy galerii zostanie wzbogacony przez rozszerzenie oferty takich sklepów, jak 4F i Diverse (430 i 380 mkw.), a także otwarcie salonów Esotiq oraz Kappahl (81 i 731 mkw.). Temu ostatniemu towarzyszyć będzie także dział poświęcony marce Newbie, oferujący odzież i dodatki dla najmłodszych.
Jesienią do nowego lokalu przeniesie się także Apart. W większej przestrzeni (183 mkw.) marka prezentować będzie biżuterię i zegarki z klasycznych i limitowanych kolekcji. Przestronniejszą przestrzeń zajmie także Time Trend (54 mkw.).
W Focus Mall pojawi się również Sephora. Na powierzchni 374 mkw. dostępne będą perfumy, kosmetyki kolorowe oraz pielęgnacyjne i akcesoria topowych światowych marek. Klienci będą mieli również możliwość skorzystać z eksperckich konsultacji.
Na klientów czeka także lokal Yves Rocher (31 mkw). Nowa, większa przestrzeń ma pozwolić na prezentację pełniejszej oferty naturalnych kosmetyków.
Focus Mall po modernizacji to również nowy przestronny food court, znajdujący się w centralnej części galerii. Strefa, obejmująca stoliki i miejsca siedzące dla ok. 370 osób, znajdować się będzie na pierwszym piętrze galerii. Do znajdujących się tu restauracji Charlie Food&Friends oraz Dominum by Domino’s w ostatnim kwartale tego roku ma dołączyć nowy najemca – restauracja Olimp (150 mkw.), zaś do nowej strefy gastronomicznej przeniesie się KFC (112 mkw.).
Przedstawiciele centrów handlowego przypominają, że od kilku miesięcy funkcjonuje w nim lokalna cukiernia rzemieślnicza Karpicko (125 mkw.), stoiska Ice Queen Cafe Magda Gessler oraz lodziarni Dolce Vita, a w najbliższym otworzy się także herbaciarnia Five O’Clock, zajmując lokal o powierzchni 32 mkw.
Dla miłośników aranżacji domów i wyposażenie wnętrz dobrą informacją będzie obecność w Focus Mall salonu Homla (344 mkw), gdzie dostępne będą m.in. dekoracje i artykuły wyposażenia salonu, kuchni czy łazienki.
W centrum handlowym nie zabraknie również lokali usługowych. Wśród pierwszych najemców z tego segmentu znalazły się marki obecne już w Focus Mall, zastępujące stanowiska na wyspach handlowych. Chodzi o Bank Millennium oraz Dowhan (21 mkw.) – kantor i biuro nieruchomości. a także Świat GSM (68 mkw.) oraz Teletorium (40 mkw.), które obecne będą w obu lokalizacjach – na wyspie oraz w lokalu, co pozwoli na poszerzenie oferty akcesoriów telefonicznych oraz zwiększenie przestrzeni serwisowej.
O innych najemcach galeria informować będzie w późniejszych terminach. Przedstawiciele obiektu zdradzają jedynie, że klienci mogą oczekiwać więcej atrakcyjnych salonów odzieżowych, sportowych, z artykułami wyposażenia domu oraz zróżnicowanej oferty gastronomicznej.
Opublikował Radosław Święcki