Uruchomiona pod koniec sierpnia przez Polską Radę Centrów Handlowych akcja „Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina” cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony centrów handlowych. Udział w akcji w ciągu zaledwie dwóch tygodni jej działania, potwierdziło dotąd już ponad 70 obiektów.
Przypomnijmy, że zainicjowana 31 sierpnia przez Polską Radę Centrów Handlowych akcja „Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina” ma na celu promocję noszenia masek przez klientów w centrach handlowych i w przestrzeni publicznej oraz ponowne wzmocnienie informacji o zasadach sanitarnych zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa Covid-19.
Centra handlowe – jak przypomina w komunikacie Polska Rada Centrów Handlowych – od początku pandemii restrykcyjnie przestrzegają zasady DDM – nawołują do zachowania dystansu, stosowania dezynfekcji i noszenia maseczek.
Powodem podjęcia wspólnych działań branży, pod patronatem Ministra Zdrowia, jest wyraźne zmniejszenie liczby osób używających maseczek na terenach obiektów handlowych, w środkach transportu i innych publicznych miejscach, pomimo oficjalnych zasad obowiązujących w kraju. Jest to kolejne działanie podjęte przez branżę w celu przeciwdziałania pandemii, jej konsekwencjom społecznym i gospodarczym.
Organizacja przywołuje treść listu skierowanego do branży handlowej, który podpisali minister zdrowia Adam Niedzielski i prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych Jan Dębski w dniu inauguracji akcji.
Dziękujemy za Państwa stałe zaangażowanie w edukację na temat bezpieczeństwa oraz włączenie się w promocję szczepień i otwieranie tymczasowych punktów szczepień na terenie obiektów handlowych. Dzisiaj bardziej niż zwykle potrzebne jest połączenie wszystkich sił, aby przeciwdziałać konsekwencjom braku odpowiedzialności osób, które lekceważą zagrożenie kolejną falą pandemii – czytamy w liście. – Chcemy raz jeszcze przypomnieć o zasadach DDM – jednym głosem, poprzez nałożenie masek manekinom wystawionym na sklepowych witrynach, zamieszczenie informacji w sklepach i na terenie centrów, na stronach oraz w mediach społecznościowych. Razem będziemy bardziej widoczni i skuteczni. Branża centrów handlowych ma siłę w swojej jedności – dodano w liście.
Ogromne zainteresowanie akcją
W piśmie podkreślono również, że „Polska Rada Centrów Handlowych oraz Ministerstwo Zdrowia jednym głosem przypominają, że jedyną znaną dzisiaj ochroną przed kolejnymi falami zachorowań oraz obostrzeniami jest stosowanie zasad sanitarnych i masowe szczepienia”.
Polska Rada Centrów Handlowych zachęca do udziału w akcji kolejnych właścicieli i zarządców, a także najemców galerii handlowych.
Opracował Radosław Święcki.