Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Sfinks szybko odrabia sprzedaż po pandemii

Sprzedaż gastronomiczna w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło w sierpniu br. kształtowała się na poziomie o 13% niższym niż w sierpniu 2019 r. przy jednoczesnym 16% spadku liczby lokali.

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Food
2
Sfinks_franczyza_retail_journal'

Sfinks_franczyza_retail_journal'

Wyniki sieci Sfinks to efekt odbicia sprzedaży po odmrożeniu branży pod koniec maja po 7-miesięcznym lockdownie. Miał on jednak istotny wpływ na wyniki Sfinks Polska w pierwszym półroczu br. Wg wstępnych danych jednostkowych, przychody spółki zarządzającej sieciami gastronomicznymi za pierwszych sześć miesięcy br. osiągnęły poziom 15,49 mln zł w I kw. br. wobec 39,62 mln zł rok wcześniej, zaś zysk brutto na sprzedaży – po oczyszczeniu z wpływu MSSF16 – zmniejszył się zalewie o 486 tys. zł w I połowie 2021 r/r, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów ogólnego zarządu o 796 tys. zł. Za ten sam okres Sfinks zaraportował wstępny jednostkowy wynik netto w wysokości -16,46 mln zł (-15,45 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF16) wobec -30,82 mln zł rok wcześniej (-27,17 mln zł po korekcie wpływu MSSF16). Jednocześnie wynik EBITDA zmienił się z 5,8 mln zł (-7,14 mln zł po oczyszczeniu z MSSF16) po sześciu miesiącach 2020 r. na -2,8 mln zł (-10,28 mln zł po korekcie wpływu MSSF 16) w I połowie 2021 r.

Nasze wyniki za pierwszą połowę tego roku potwierdzają, że podjęte przez nas szybko działania restukturyzacyjne związane z pandemią okazały się skuteczne. Mimo iż w pierwszym półroczu 2020 r. gastronomia była zamknięta przez dwa miesiące, a w tym roku przez blisko pięć, bo dopiero w połowie maja mogliśmy uruchomić ogródki, a na koniec maja po siedmiu miesiącach zamrożenia wznowić obsługę gości w restauracjach, notujemy zbliżony wynik na sprzedaży i poprawiamy kolejne pozycje w rachunku wyników. To pokazuje, że spółka poniosła główny ciężar restrukturyzacji w  zeszłym roku i zaczyna się odbudowywać na bazie silnych fundamentów. Po odmrożeniu branży goście chętnie wrócili do naszych restauracji, co nas bardzo cieszy, co więcej, odbicie było szybsze niż rok temu. Różnie to wygląda w zależności od lokalizacji. Szybciej powraca większość restauracji przy ulicach, a wolniej w centrach handlowych. Rekordowy wzrost w stosunku do roku 2019 osiągnęła jedna z restauracji zlokalizowana w centrum miasta i wynosił on ponad 70%. Generalnie łącznie we wszystkich restauracjach klientów jest wciąż nieco mniej, jednak wydają więcej i wzrost średniego rachunku co najmniej wyrównuje tę różnicę. W rezultacie sytuacja jest aktualnie bardziej optymistyczna niż zakładaliśmy – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Wyniki sprzedaży gastronomicznej w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło w pierwszym półroczu 2021 roku były o 55% niższe niż w analogicznym okresie roku 2020 (75% spadku wobec pierwszej połowy 2019). Po zakończeniu lockdown w maju 2021 r. sprzedaż istotnie wzrosła i w sierpniu kształtowała się już na poziomie tylko o 13% niższym niż w sierpniu 2019 r. mimo 16% spadku liczby lokali tych sieci w 2021 roku w stosunku do sierpnia 2019 roku. 

Podobne artykuły

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów

Przed nami najwyższa podwyżka cen w XXI wieku

AmRest z rekordową sprzedażą w czwartym kwartale 2021 roku i 147 nowymi restauracjami

Blisko 23 tys. złotych na rzecz Ukrainy – Koku Sushi i Fundacja „Pomóż Im” podsumowuje mecz charytatywny

Sfinks kontynuował rozwój sieci po odmrożeniu branży pod koniec maja br. – od tego momentu otwarto już dziewięć nowych restauracji: w Białymstoku, Bielsko-Białej, Częstochowie, Szczytnie, Krośnie, Bydgoszczy, Piastowie i Wrocławiu. Kolejne lokale są w przygotowaniu.

O Sfinks Polska

Sfinks Polska zarządza 125 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 71 restauracji Sphinx (segment casual dining), 41 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 7 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 2 lokalami pod szyldami Meta Seta Galareta, restauracją WOOK (segment casual dining), lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining) i lokalem Levant. Spółka zarządza też 93 restauracjami wirtualnymi, których oferta dostępna jest są tylko w dowozie i obejmuje marki takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken, Levant Hummus & Falafel czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Tags: SfinksSphinx
ShareTweet

Podobne artykuły

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów
Food

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów
E-commerce

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów

Inflacja wpłynie na tegoroczną Wielkanoc, ciasteczka wielkanocne
Centra handlowe

Przed nami najwyższa podwyżka cen w XXI wieku

Restauracja Pizza Hut z zewnątrz
Food

AmRest z rekordową sprzedażą w czwartym kwartale 2021 roku i 147 nowymi restauracjami

Koku Sushi
Food

Blisko 23 tys. złotych na rzecz Ukrainy – Koku Sushi i Fundacja „Pomóż Im” podsumowuje mecz charytatywny

Max Premium Burgers w Płocku
Food

W Płocku otwarto właśnie MAX Premium Burgers

Następny artykuł
Colliers wzmacnia zespół ds. doradztwa inwestycyjnego

Colliers wzmacnia zespół ds. doradztwa inwestycyjnego

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version