Winoteka Netto – stand na praktyczne opakowania na wino, stworzony z ekologicznych materiałów, zajął pierwsze miejsce w konkursie Art of Packaging 2021 w kategorii „Marka własna”.
To wolnostojący stand z eleganckimi torebkami na pojedyncze butelki wina, a także koszyczkami na sześć sztuk alkoholu.
Winoteka to gotowe rozwiązanie stworzone z myślą przede wszystkim o sprzedaży łączonej – mówi Patrycja Szczęsna, odpowiedzialna za projekt w Netto Polska. – Stanowi uzupełnienie dostępnej oferty win o produkt komplementarny – estetyczne opakowania w postaci torebek na jedną butelkę czy koszyczków na sześć butelek wina. Jest funkcjonalnym rozwiązaniem zwłaszcza dla tych klientów, którzy wino kupują w prezencie.
Winoteka dostarczana jest do sklepów w formie złożonej. Stand jest gotowy do szybkiej ekspozycji po zdjęciu transportowego wieka. Szybki montaż i demontaż stanowią także znaczne ułatwienie dla pracowników sklepu.
Projekt przyciąga uwagę swoimi walorami estetycznymi. Zwarta i lekka w odbiorze forma idealnie wpisuje się w otoczenie sklepowych półek i uzupełnia je w praktyczny sposób. Co ważne, rozwiązanie tworzono z myślą o ekologii. Tektura falista, z której wyprodukowany jest stand oraz materiał użyty do wykonania haków, na których zawieszone są torebki, nadają się do recyklingu. Ekologii sprzyja również zastosowanie technologii flexo do wykonania nadruku na opakowaniach.
Jesteśmy dumni, że naszą pracę doceniła branża. To wyróżnienie, które – podobnie jak entuzjazm ze strony klientów – motywuje do wdrażania kolejnych koncepcji – dodaje Patrycja Szczęsna.
Projektantem i producentem rozwiązania jest Smurfit Kappa Polska.
Zobacz także: Netto ma już 500 sklepów w całej Polsce
Konkurs Art Of Packaging ma na celu promowanie innowacyjności, kreatywności i konkurencyjności polskich opakowań.