Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 z najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN. Blisko połowę tej kwoty stanowi przychód z kanałów e-commerce. Dobre wyniki spółki to zasługa wysokiej sprzedaży wszystkich szyldów grupy, zarówno w kanałach offline, jak i online. Dynamicznie rozwija się również najmłodszy koncept Spółki – HalfPrice. W 5 miesięcy w off-pricowym segmencie powstała sieć 30 sklepów w Polsce, Czechach, Austrii i na Węgrzech.
W drugim kwartale roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż wzrosła o 41 proc. rdr i poprawiła się do Q2’19 (+5 proc.). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice.
Drugi kwartał 2021 roku w Grupie CCC to najlepszy sprzedażowo okres w całej historii Spółki. Sukcesywnie wzmacniamy naszą ofertę produktową, rozwijamy kanały sprzedaży oraz doświadczenia zakupowe klientów. Dzięki temu odnotowujemy wzrosty przychodów w sieci stacjonarnej, przy utrzymaniu wysokiej dynamiki w e-commerce. To pokazuje, że doskonale wykorzystaliśmy moment na cyfryzację biznesu oraz przewidzieliśmy trendy rynkowe i konsumenckie – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC.
Wielokanałowy ekosystem
Dzięki poprawie marży brutto (+2,2pp rdr) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3 proc.
Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój – mówi Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC ds. Finansowo-Księgowych.
Spółka konsekwentnie wzmacnia omnichannelowy ekosystem, rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43 proc. (wzrost o 3,6 pp). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95 proc. rdr), ccc.eu (+44 proc. rdr) oraz DeeZee (+80 proc. rdr).
Więcej: CCC cyfryzuje sieć sklepów stacjonarnych
Sprzedaż głównego silnika e-commerowego grupy eobuwie.pl wyniosła w drugim kwartale 805 mln PLN (+55 proc. rdr), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8 proc. Eobuwie.pl odnotowuje doskonałe wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78 proc. w Grecji, 88 proc. w Niemczech oraz 167 proc. we Francji. Grupa umacnia się w kluczowych geografiach i kontynuuje budowanie pozycji na perspektywicznych rynkach – poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki. Z bardzo dobrym odbiorem klientów spotykają się także innowacyjne formaty stacjonarne eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci.
Intensywny rozwój
Grupa CCC opiera swój rozwój na takich filarach jak silne produkty, sprawnie działające i konsekwentnie rozwijane kanały sprzedaży, logistyka, nowoczesny marketing oraz innowacyjne usługi dla klientów. Podążające za najświeższymi światowymi trendami kolekcje są produkowane i sprzedawane z dbałością o środowisko oraz posiadają swój unikatowy charakter. Co więcej, portfolio marek jest stale rozbudowywane o kolejne kultowe brandy. W sezonie jesienno-zimowym w kanałach sprzedaży Grupy zadebiutowała m.in. Badura. Modnym kolekcjom towarzyszą, zrealizowane z pomysłem i w wyjątkowym klimacie, kampanie marketingowe.
W Grupie CCC stawiamy na komunikację z klientem. Nasze działania marketingowe realizujemy w modelu 360 stopni. Co ważne – precyzyjnie dobieramy przekaz i kanały komunikacji do poszczególnych generacji. W tym tych tak wyróżniających się jak pokolenie Z. Dziś jesteśmy świetnie przygotowani produktowo, komunikacyjnie i operacyjnie, aby dotrzeć do każdej grupy klientów – dodaje Marcin Czyczerski.
Zamówienie nawet w 90 minut
Grupa CCC sukcesywnie wdraża innowacyjne usługi poprawiające doświadczenie zakupowe. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wdrożyła niedawno płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach. W ramach digitalizacji sieci stacjonarnej, w 750 sklepach CCC w Europie Środkowo-Wschodniej pojawiły się e-kioski, które umożliwią dostęp do bogatej oferty online w placówkach handlowych. Natomiast zaangażowanie kapitałowe Grupy CCC w firmę Xpress Delivery, wspiera rozbudowę usługi szybkich dostaw ze sklepów – CCC Express. Już dziś klienci z 37 miast w Polsce mogą otrzymać zamówione online buty i akcesoria nawet w 90 minut. Z usługi Dostawa tego samego dnia korzystają także klienci eobuwie.pl w 12 miastach w Polsce. W kolejnych miesiącach zadebiutuje ona także w kolejnych krajach oraz zostanie udostępniona konsumentom MODIVO.
Ekspansja poza granicami Polski to kierunek rozwoju większości kanałów sprzedaży i usług Grupy CCC. CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me
w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice – obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.