Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Grupa CCC z najwyższą w historii sprzedażą kwartalną

Rekordowo wysokie przychody, ekspansja międzynarodowa i rozwój modelu omnichannel – Grupa CCC podsumowała drugi kwartał

przez Blanka Dżugaj
14 października 2021
w Newsy
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 z najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN. Blisko połowę tej kwoty stanowi przychód z kanałów e-commerce. Dobre wyniki spółki to zasługa wysokiej sprzedaży wszystkich szyldów grupy, zarówno w kanałach offline, jak i online. Dynamicznie rozwija się również najmłodszy koncept Spółki – HalfPrice. W 5 miesięcy w off-pricowym segmencie powstała sieć 30 sklepów w Polsce, Czechach, Austrii i na Węgrzech.

W drugim kwartale roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż wzrosła o 41 proc. rdr i poprawiła się do Q2’19 (+5 proc.). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Drugi kwartał 2021 roku w Grupie CCC to najlepszy sprzedażowo okres w całej historii Spółki. Sukcesywnie wzmacniamy naszą ofertę produktową, rozwijamy kanały sprzedaży oraz doświadczenia zakupowe klientów. Dzięki temu odnotowujemy wzrosty przychodów w sieci stacjonarnej, przy utrzymaniu wysokiej dynamiki w e-commerce. To pokazuje, że doskonale wykorzystaliśmy moment na cyfryzację biznesu oraz przewidzieliśmy trendy rynkowe i konsumenckie – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Wielokanałowy ekosystem

Dzięki poprawie marży brutto (+2,2pp rdr) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3 proc.

Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój – mówi Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC ds. Finansowo-Księgowych.

Spółka konsekwentnie wzmacnia omnichannelowy ekosystem, rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43 proc. (wzrost o 3,6 pp). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95 proc. rdr), ccc.eu (+44 proc. rdr) oraz DeeZee (+80 proc. rdr).

Więcej: CCC cyfryzuje sieć sklepów stacjonarnych

Sprzedaż głównego silnika e-commerowego grupy eobuwie.pl wyniosła w drugim kwartale 805 mln PLN (+55 proc. rdr), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8 proc. Eobuwie.pl odnotowuje doskonałe wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78 proc. w Grecji, 88 proc. w Niemczech oraz 167 proc. we Francji. Grupa umacnia się w kluczowych geografiach i kontynuuje budowanie pozycji na perspektywicznych rynkach – poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki. Z bardzo dobrym odbiorem klientów spotykają się także innowacyjne formaty stacjonarne eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci.

Intensywny rozwój 

Grupa CCC opiera swój rozwój na takich filarach jak silne produkty, sprawnie działające i konsekwentnie rozwijane kanały sprzedaży, logistyka, nowoczesny marketing oraz innowacyjne usługi dla klientów. Podążające za najświeższymi światowymi trendami kolekcje są produkowane i sprzedawane z dbałością o środowisko oraz posiadają swój unikatowy charakter. Co więcej, portfolio marek jest stale rozbudowywane o kolejne kultowe brandy. W sezonie jesienno-zimowym w kanałach sprzedaży Grupy zadebiutowała m.in. Badura. Modnym kolekcjom towarzyszą, zrealizowane z pomysłem i w wyjątkowym klimacie, kampanie marketingowe.

W Grupie CCC stawiamy na komunikację z klientem. Nasze działania marketingowe realizujemy w modelu 360 stopni. Co ważne – precyzyjnie dobieramy przekaz i kanały komunikacji do poszczególnych generacji. W tym tych tak wyróżniających się jak pokolenie Z. Dziś jesteśmy świetnie przygotowani produktowo, komunikacyjnie i operacyjnie, aby dotrzeć do każdej grupy klientów – dodaje Marcin Czyczerski.

Zamówienie nawet w 90 minut

Grupa CCC sukcesywnie wdraża innowacyjne usługi poprawiające doświadczenie zakupowe. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wdrożyła niedawno płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach. W ramach digitalizacji sieci stacjonarnej, w 750 sklepach CCC w Europie Środkowo-Wschodniej pojawiły się e-kioski, które umożliwią dostęp do bogatej oferty online w placówkach handlowych. Natomiast zaangażowanie kapitałowe Grupy CCC w firmę Xpress Delivery, wspiera rozbudowę usługi szybkich dostaw ze sklepów – CCC Express. Już dziś klienci z 37 miast w Polsce mogą otrzymać zamówione online buty i akcesoria nawet w 90 minut. Z usługi Dostawa tego samego dnia korzystają także klienci eobuwie.pl w 12 miastach w Polsce. W kolejnych miesiącach zadebiutuje ona także w kolejnych krajach oraz zostanie udostępniona konsumentom MODIVO.

Ekspansja poza granicami Polski to kierunek rozwoju większości kanałów sprzedaży i usług Grupy CCC. CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me
w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice – obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.

 

Tags: Grupa CCC
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Daj Włos! w Atrium Promenada

Daj Włos! w Atrium Promenada

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version