Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Zwyczaje zakupowe Polaków po dwóch lockdownach

Otworzyliśmy się na nowe formy zakupów

przez Julia Szypulska
22 października 2021
w Newsy
2
Pixabay

Pixabay

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Choć pandemia się jeszcze nie skończyła, już dziś jesteśmy w stanie badać pierwsze skutki, które wywołała. Zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i krajowym. Firma Stocard zbadała, jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków.

Dwa ogólnopolskie lockdowny – ten zapoczątkowany w marcu zeszłego roku i ten z przełomu 2020 i 2021 – nie tylko zamknęły nas w domach, ale też otworzyły na nowe sposoby robienia zakupów. Boom przeżywa branża e-commerce. Zaś towary, które kiedyś rzadko kupowaliśmy zdalnie, dziś chętnie nabywamy przez internet czy mobilne aplikacje.

Rzadziej robimy zakupy po południu

Fintech Stocard, odpowiedzialny za stworzenie darmowej aplikacji do przechowywania kart lojalnościowych i dokumentów w smartfonie, zbadał zwyczaje zakupowe Polaków pomiędzy początkiem 2020 roku i lipcem roku 2021. Dane były zbierane poprzez aplikację Stocard, z której korzystają 2 miliony Polaków, w stacjonarnych sklepach i punktach sprzedaży w okresie od 6 stycznia 2020 do 19 lipca 2021 roku. Raport uwzględnia wyłącznie zakupy dokonywane stacjonarnie. Dane transakcyjne obejmują zakupy w następujących sklepach sieci handlowych: Carrefour, Biedronka, Kaufland, Auchan, Lidl. A także stacjach: Total, BP, Lotos, Moya, Circle K.
Materiały prasowe
Z danych Stocard wynika, że rzadziej zakupy robimy po południu – od godz. 16 do 18. Wynika to najpewniej z faktu, że spora część pracowników na stałe przeszła w tryb pracy zdalnej lub hybrydowej. A zatem nie odwiedza sklepów tuż po pracy. W trakcie pandemii do sklepów ruszamy częściej w późnych godzinach wieczornych, np. po godz. 21 (ta tendencja nasiliła się zwłaszcza po drugim lockdownie).
Zmniejszył się również odsetek konsumentów robiących zakupy niedługo przed południem, w godz. 10-11. Polski rząd tę porę dwukrotnie określił jako “godziny dla seniorów”. Jednak, co ciekawe, nawet po wycofaniu się z tego rozwiązania, Polacy nie wrócili do sklepów w tych godzinach. Więcej konsumentów robi za to zakupy wcześnie rano.
Mimo że przestały obowiązywać godziny dla seniorów – konsumenci przyzwyczaili się robić zakupy w innych godzinach lub do wielu z nich nie dotarła informacja o ich zniesieniu – zauważa Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard.

Najczęściej kupujemy w poniedziałki i środy

Zmieniliśmy też preferowane dni zakupowe – rzadziej niż przed pandemią kupujemy w soboty. Za to częściej w poniedziałki, środy i – co ciekawe – niedziele. Mimo że wciąż – podobnie jak przed pierwszym lockdownem – są to ustawowo dni wolne od handlu.
Należy pamiętać, że są punkty, które na różne sposoby, również legalnie, otwierały się w siódmy dzień tygodnia. Po ostatniej zmianie prawa, wprowadzającej pozwolenie na handel w niedziele tylko dla placówek, których przychody z usług pocztowych stanowią większość, najpewniej to się zmieni – mówi ekspertka Stocard. – Ponadto nasze dane były zbierane m.in. w sieciach stacji benzynowych, takich jak BP czy Circle K. One są otwarte nierzadko przez cały tydzień, 24 godziny na dobę.
Materiały prasowe

Ludzie wracają do sklepów stacjonarnych

Jak będą się przedstawiały kolejne miesiące?
Wiele zależy od tego, jakie będą kolejne działania rządu – zauważa Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard. – Kolejne lockdowny – czy ogólnopolskie, czy lokalne – na pewno będą miały wpływ na obrót w “tradycyjnych” sklepach. Widać jednak, że ludzie wracają do sklepów i zakupy stacjonarne to wciąż lwia część ich wydatków. Przykłady wielu branż – choćby RTV – pokazują jednak, że producenci nie mają się czym martwić.
Zobacz także: Customer Experience w e-commerce. W co powinny inwestować sklepy?
Tags: zakupy
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Przemysław Lutkiewicz, Prezes zarządu LPP S.A.

"Przewidujemy mniejsze niż zazwyczaj akcje promocyjne" - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version