Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Eksperci Intersport: branża sportowa wraca do gry

Rządzący są mniej skłonni do lockdownów, a ludzie chcą prowadzić zdrowy tryb życia

przez Julia Szypulska
3 listopada 2021
w Newsy
0
Materiały prasowe

Materiały prasowe

Rynek dóbr sportowych urośnie w Europie do 30,74 mln USD w 2025 r. To wniosek z raportu European Sporting Goods Market: Size, Trends & Forecasts (2021-2025 Edition). Prognozy wzrostów obrazują fakt, że po długim okresie pandemicznych restrykcji, branża sportowa zaczyna odrabiać finansowe straty i wracać do gry.

Nastrojom na rynku sprzyjają decyzje administracji państwowych, które z coraz większą niechęcią patrzą w stronę „twardych” lockdownów. Z drugiej strony, rośnie świadomość i przekonanie ludzi do zdrowego trybu życia. Jednak warto postawić pytanie – z jakimi wyzwaniami będzie musiała zmierzyć się w najbliższym czasie branża sportowa?

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Sytuacja na placu „gry”

Rynek artykułów sportowych, wspierany przez zdrowy styl życia oraz rozwijającą się infrastrukturę, dynamicznie rósł. Rok 2019 był bardzo dobrym dla całej branży. Jednakże pandemiczne zamknięcie społeczeństwa w domach zmieniło trend i przyniosło straty. Co ciekawe, rynek pomimo tego wciąż ma dużą wartość. W Polsce przychód całego sektora fitness wynosi ok. miliard dolarów rocznie. Tak wynika z badania „Zdrowie za miliard dolarów – branża fitness w Polsce i jej znaczenie dla ducha, ciała i PKB” autorstwa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Pomimo trudnego czasu za branżą sportową, jesteśmy optymistycznie nastawieni do najbliższych kilku miesięcy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku, spodziewamy się wzrostu zainteresowania ofertą sportową przez klientów. Rynek produktów sportowych wspierają obecnie takie czynniki jak: rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie prozdrowotnych zachowań oraz znaczenia sprawności fizycznej. Intensywne życie zawodowe przekonuje ludzi do włączenia sportu do swoich codziennych nawyków – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Intersport Polska S.A.

W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zaangażowanie Polaków w uprawianie sportu. Szacuje się, że w 2020 r. w okresach, w których nie obowiązywały ograniczenia związane z COVID-19, w aktywności fizycznej uczestniczyło około 47 proc. ludności (w 2008 r. było to tylko 37,5 proc.) – wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego.

Co dalej?

Branża sportowa obecnie znajduje się u progu sezonu zimowego, którego w ubiegłym roku prawie nie było z uwagi na ograniczenia pandemiczne. Konsumenci z niecierpliwością czekają na wymarzoną zimę oraz „białe” aktywności sportowe. Rządowe zapowiedzi braku lub łagodniejszych restrykcji dają nadzieję miłośnikom ruchu na udany sezon. Udanym sezonem był też czas wiosenno-letni dla Intersport Polska S.A.

Więcej: Intersport notuje wysoki wzrost sprzedaży

Wyniki sprzedażowe firmy za I półrocze roku obrotowego 2021/2022 wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków i najprawdopodobniej nie zniechęci do uprawiania sportu. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 106,5 mln zł. Co ważne, były wyższe o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (81,9 mln zł). Co więcej, firma zanotowała zysk na poziomie 623 tys. zł (przy stratach z poprzednich lat na poziomie kilku milionów). To pierwszy raz od 5 lat, kiedy przedsiębiorstwo może pochwalić się brakiem strat.

Za spółką Intersport S.A. dobry czas, aczkolwiek czekają nas kolejne wyzwania. Jest ich kilka – to potencjalny problem z dostawami, sytuacja związana z rozwojem COVID-19 na świecie, ale także postpandemiczna zmiana profilu klienta. Zachowania konsumenckie uległy modyfikacji. Klienci wybierając się na zakupy, są zdecydowanie bardziej świadomi swoich potrzeb i zdeterminowani na konkretny produkt. Zmieniły się najbardziej popularne kategorie – na wartości zyskały bardzo te aktywności, które można uprawiać w samotności, bądź w swoim wąskim gronie z najbliższymi, na łonie natury. Dobrymi przykładami są np. turystyka, rowery czy rolki – wyjaśnia Marek Kaczmarek.

Producenci produktów sportowych widzą i rozumieją zachodzące zmiany. Odpowiednia polityka komunikacyjna, dostarczenie potrzebnego produktu czy posiadanie szerokiej oferty przekonują klienta do wyboru konkretnego (e)sklepu. Dobre wykorzystanie najbliższych miesięcy może być kluczowe w przełamaniu trendu. Czas ten tworzy możliwość powrotu do gry całego sektora sportowego.

Zobacz także: Zmiany w Intersport Polska S.A.: Kaczmarek u steru firmy

Tags: Intersport
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
ZPPHiU zabrał głos ws. ewentualnego lockdownu

ZPPHiU zabrał głos ws. ewentualnego lockdownu

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version