Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Magazyny – buduje się ich najwięcej w historii

Colliers podsumowuje III kw. 2021 na rynku magazynowym

przez Julia Szypulska
5 listopada 2021
w Newsy
0
Maciej Chmielewski, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers

Maciej Chmielewski, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers

Rynek powierzchni magazynowych jest najszybciej rozwijającym się rynkiem nieruchomości komercyjnych w Polsce. Z danych Colliers wynika, że na koniec III kw. 2021r. jego zasoby osiągnęły poziom 22,6 mln mkw. Obecnie w budowie znajduje się ponad 3,6 mln mkw. powierzchni – najwięcej w historii rynku.

Największą aktywność inwestorów na rynku magazynowym obserwujmy w Warszawie, która obejmuje niemal ¼ całkowitych zasobów magazynowych w Polsce. Najprężniej rozwijającymi się regionami są Górny Śląsk oraz Wrocław (Dolny Śląsk), gdzie w budowie pozostaje odpowiednio 600 tys. mkw. oraz 500 tys. mkw. – mówi Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers.

Wraz ze wzrostem wolumenu nowej podaży spada współczynnik pustostanów. Na koniec III kw. 2021 r. osiągnął on poziom 4,9 proc., co oznacza spadek o 3,3 p.p. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i o 0,7 p.p. w stosunku do I półrocza 2021 r.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Usługi kurierskie w rozkwicie

Ostatnie kwartały upływają pod znakiem znacznego rozwoju sektora e-commerce w Polsce, na którym korzystają usługi kurierskie. Dostawy na kolejny dzień roboczy stały się już standardem, natomiast coraz więcej firm wprowadza również usługę same day delivery. Potwierdzeniem tego trendu jest niedawne przejęcie przez firmę Allegro firmy kurierskiej X-press Couriers, która specjalizuje się w tego typu dostawach. W związku ze wzrostem popularności zakupów przez internet obserwuje się również wzrost zainteresowania najemców obiektami związanymi z last mile delivery.

Aby skrócić czas dostawy, firmy z branży KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) szukają powierzchni magazynowych, zazwyczaj nie większych niż 10 tys. mkw., zlokalizowanych blisko centrów dużych aglomeracji miejskich. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się automaty paczkowe, które stają się popularniejsze od standardowych usług kurierskich, w związku z czym liczba graczy na rynku automatów paczkowych wzrasta – mówi Antoni Szwech, Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku, Colliers.

Duzi gracze nie zmniejszają aktywności

III kw. 2021 r. upłynął również pod znakiem znaczącego rozwoju głównych, dużych graczy z sektora
e-commerce. AliExpress, platforma należąca do Alibaba Group, otworzyła pierwsze centrum logistyczne w Polsce w Panattoni Park Łódź West. Jest to największa inwestycja zrealizowana przez AliExpress w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. We wrześniu 2021 r. inny z gigantów swoje centum logistyczne otworzył w Panattoni BTS Świebodzin, drugim największym obiekcie logistycznym w Polsce (ok. 200 tys. mkw.).

Nowe standardy powierzchni magazynowej

W ostatnim czasie obiekty przemysłowe i logistyczne zmieniają się pod względem konstrukcji oraz udogodnień. Coraz więcej deweloperów wprowadza nowy standard dotyczący wysokości obiektów, wynoszący 12 m. Na znaczeniu zyskuje wysoki poziom automatyzacji i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, pozwalających zwiększyć efektywność i zoptymalizować procesy. Deweloperzy coraz częściej zwracają uwagę również na rozwiązania ekologiczne w swoich nieruchomościach, dzięki czemu rynek ten staje się coraz bardziej przyjazny środowisku.

Ciągłość łańcucha dostaw priorytetem dla firm

Dalszego rozwoju rynku nieruchomości magazynowych upatruje się również w trendzie lokowania produkcji bliżej kraju macierzystego czy regionu sprzedaży, czyli tzw. nearshoringu.

Część zagranicznych firm, nauczonych doświadczeniem pandemii COVID-19, kiedy to część dostaw została całkowicie wstrzymana, decyduje się na lokowanie swoich zakładów produkcyjnych bliżej rynku zbytu. To duża szansa dla Polski, która wciąż postrzegana jest jako atrakcyjna lokalizacja biznesu m.in. dzięki dużemu zapleczu wykwalifikowanych pracowników – mówi Maciej Chmielewski, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers.

Więcej: JLL: Magazyny wkraczają do miast

Tags: Colliers
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Yoram Reshef został wybrany najlepszym menedżerem centrum handlowego

"Za nami najlepszy miesiąc od początku pandemii" - mówi Yoram Reshef, Blue City

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version