InPost ogłosił partnerstwo z eBay w Wielkiej Brytanii. Oznacza to dalszą ekspansję InPost w w tym kraju i dostarczanie elastycznych rozwiązań dla rosnącego rynku e-commerce. Klienci w Wielkiej Brytanii będą mieli dostęp do 2500 Paczkomatów dla sprzedawców i klientów eBay. Dodatkowo 250 Paczkomatów InPost zostanie opatrzonych wspólną z eBay identyfikacją wizualną.
Dla e-sprzedawców to nowa opcja szybkiej i wygodnej dostawy zakupów. Jest to ważne zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Wielu klientów już bowiem rozpoczęło wcześniejsze zakupy ze względu na problemy w łańcuchach logistycznych.
InPost i eBay – strategiczna współpraca
Paczkomaty InPost w Wielkiej Brytanii to sieć ponad 2500 urządzeń. Dostępne są one w dogodnych lokalizacjach – takich, jak dworce kolejowe, stacje benzynowe i supermarkety, w tym Tesco, Morrisons oraz Lidl. InPost zamierza poszerzyć własną sieć do około 3 tys. maszyn do końca 2021 roku, i do 10 tys. do 2024 roku.
Przeczytaj także: InPost –wyniki finansowe
Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z eBay, aby zapewnić e-sprzedawcom dostęp do wygodnej, elastycznej i oszczędzającej czas opcji dostawy. To dopiero pierwszy krok. InPost nieustannie dostarcza nowe i wyjątkowe usługi, które firmy takie jak eBay mogą wykorzystać do zwiększenia komfortu kupujących i sprzedających. Platformy, takie jak eBay, oferują ważny strumień przychodów dla wielu przedsiębiorców i sprzedawców. Nasze partnerstwo zInPost zapewni im szybkie i wygodne dostawy – mówi Jason Tavaria, CEO InPost UK.
W eBay jesteśmy zobowiązani do zapewnienia odpowiednich narzędzi i dźwigni, które pomogą naszym sprzedawcom w rozwoju. Nasza współpraca z InPost gwarantuje, że sprzedawcy mają większy wybór w zakresie dostępnych dla nich opcji dostawy. To z kolei może zaoszczędzić czas i pieniądze – mówi Murray Lambell, GM w eBay UK.
eBay – wzrost liczby okazjonalnych sprzedawców
eBay odnotował znaczny wzrost liczby sprzedawców okazjonalnych lub „C2C” w wyniku pandemii. W szczególności wzrost rynku „recommerce”. Badania opublikowane przez eBay w marcu 2021 r. wykazały, że dwie trzecie (67 proc.) sprzedawców w Wielkiej Brytanii zaczęło sprzedawać towary używane podczas pandemii.
Przeczytaj także: InPost – ekologia
InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce. InPost posiada sieć ponad 19 tys. paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Świadczy także usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. Współpracuje z ponad 28 tys. e-sprzedawców.
Ekodostawy InPost
Paczkomaty InPost zapewniają konsumentom elastyczną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego. Dostawa do Paczkomatów redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych. Zapewnia także wygodniejsze rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu.
Wysoce wydajna infrastruktura IT i szybkie wdrażanie nowych technologii stanowią podstawę działalności i rozwoju InPost. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce z blisko 7 mln aktywnych użytkowników.
W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam
W lipcu 2021 roku InPost z sukcesem sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2020 roku ponad 440 mln przesyłek.