Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Ponad miliard złotych zysku netto – LPP podsumowuje wyniki po trzech kwartałach br.

W podziękowaniu za zaangażowanie pracowników LPP, zarząd spółki podjął decyzję o podwyżce wynagrodzeń dla wszystkich zespołów

przez Blanka Dżugaj
10 grudnia 2021
w Centra handlowe
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Miniony kwartał przyniósł LPP podwojenie obrotów z e-commerce i powrót do trzycyfrowej dynamiki wzrostu. Dzięki temu, w okresie od lutego do października, w porównaniu z rokiem ubiegłym, LPP odnotowała wzrost sprzedaży online o 85 proc. Spółka po raz kolejny z rzędu osiągnęła wyższe wyniki sprzedaży z zagranicy, które w 3Q 2021/22 stanowiły już 57 proc. przychodów Grupy. Po 9 miesiącach, wzrost sprzedaży LPP w ujęciu omnichannelowym wyniósł 72 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, zapewniając firmie ponad 1 mld zł zysku netto.

Kolejny kwartał bieżącego roku obrotowego upłynął w LPP pod znakiem intensywnego rozwoju w modelu omnichannel. Zgodnie z przyjętą strategią, polski producent odzieży wzmacnia sprzedaż e-commerce. Realizuje jednocześnie plany powiększania powierzchni handlowej w kanale tradycyjnym. Na koniec października br. spółka posiadała już ponad 2100 salonów sprzedaży stacjonarnej na 26 rynkach. Oferta online dostępna była w 31 krajach. W efekcie, w trzecim kwartale 2021/22 firma zwiększyła swoją sprzedaż r/r o 60 proc. W związku z czym wyniosła ona prawie 4 mld zł. LPP wypracowała jednocześnie od początku tego roku obrotowego zysk netto na poziomie ponad 1 mld zł. Stało się to przy ponad 72 proc. wzroście przychodów w tym okresie.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Korzystna marża brutto

Dzięki dobrze zaplanowanym kolekcjom i realizacji strategii omnichannel, w trzecim kwartale spółka nadal mogła korzystać z utrzymującego się efektu odłożonego popytu. Sukcesywne zwiększanie dostępności oferty naszych marek, wspierane przez udogodnienia jakie daje klientom model sprzedaży wielokanałowej, przyniosło w ciągu 9 miesięcy tego roku wzrost sprzedaży spółki o ponad 72 proc. r/r. Dobre wyniki to również zasługa korzystnej marży brutto, która na koniec trzeciego kwartału wynosiła ponad 58 proc. Ten znacząco wyższy, w porównaniu do roku ubiegłego poziom, to z jednej strony efekt bardziej korzystnych cen zakupu kolekcji jesienno-zimowej, a z drugiej niższych w stosunku do ubiegłego roku przecen ze względu na mniejszą dostępność towarów wynikającą z zaburzeń w łańcuchach dostaw – komentuje Przemysław Lutkiewicz wiceprezes LPP.

Miniony kwartał to dla polskiej spółki odzieżowej także czas podwojenia obrotów ze sprzedaży internetowej. Trzycyfrowa dynamika w tym kanale w okresie od sierpnia do października, przyczyniła się do wzrostu sprzedaży od początku roku o 85 proc. Mimo powolnego powrotu klientów do zakupów tradycyjnych, nadal sukcesywnie rośnie także udział sprzedaży online w przychodach Grupy. W trzecim kwartale br. stanowiła ona już ponad 23 proc. sprzedaży we wszystkich krajach.

Coraz mocniejsza pozycja w Europie

Przeczytaj także: Zakończono prace budowalne w Centrum Dystrybucyjnym w Brześciu

Wyższe o 147 proc. r/r  przychody ze sprzedaży online w Europie za trzeci kwartał br. wyraźnie pokazują rosnące zainteresowanie ofertą naszych marek w tym regionie. Powody do zadowolenia daje nam też 120 proc. wzrost sprzedaży internetowej na rynkach wschodnich. Tak dobre wyniki potwierdzają słuszność naszych decyzji o inwestycjach w zaplecze logistyczne i technologiczne wspierające proces rozwoju e-commerce i omnichannelową transformację spółki. Wraz z rozbudową logistycznej sieci Fulfillment Centers w obszarze Europy Środkowej i Wschodniej oraz wejściem na nowy, 31. już rynek online w Bułgarii, zrobiliśmy kolejny krok na drodze zwiększania konkurencyjności na kluczowych dla nas rynkach – dodaje Przemysław Lutkiewicz.  

Wzrost powierzchni sieci sprzedaży stacjonarnej o 30 proc. r/r i utrzymująca się dynamika e-commerce przyniosły LPP wzrost sprzedaży we wszystkich krajach europejskich o 74 proc. r/r. Jak potwierdza zarząd spółki, podjęte zawczasu decyzje dotyczące zamówień towarów z wyprzedzeniem i przygotowania się na odmrożenie popytu, dają dziś możliwość odpowiadania na oczekiwania klientów na wszystkich rynkach. Tym samym, dzięki podwojeniu wyników w Czechach, Bułgarii, Chorwacji i Słowenii, a także w regionie CIS, firma zakończyła trzeci kwartał br. z udziałem sprzedaży zagranicznej na poziomie blisko 57 proc. przychodów Grupy.

Podwyżki w ramach podziękowań 

Mimo utrzymującego się poczucia niepewności wynikającego z zaostrzenia się pandemii i zakłóceń w łańcuchach dostaw, umocnienie pozycji LPP na kluczowych rynkach i dobra kondycja finansowa spółki pozwoliły na wprowadzenie masowych podwyżek dla pracowników.

Jako polska firma rodzinna mamy świadomość, że tak dobrych wyników nie udałoby się nam osiągnąć bez ogromnego wsparcia tych, którzy z nami tworzą LPP – naszych pracowników. Przy niekwestionowanym udziale i determinacji wszystkich zespołów, które wspierały nas w walce o przetrwanie firmy, dziś możemy działać i dalej się rozwijać – komentuje Przemysław Lutkiewicz.

W podziękowaniu za zaangażowanie pracowników LPP, zarząd spółki podjął decyzję o podwyżce wynagrodzeń dla wszystkich zespołów. Poza tym zadecydował o wprowadzeniu z początkiem roku zmian w polityce wynagrodzeń pracowników sieci sprzedaży, obejmujących między innymi nowy system premiowy.

Mamy nadzieję, że poczucie bezpieczeństwa i nowe, lepsze warunki zatrudnienia pozwolą nam wspólnie z naszymi pracownikami budować dalej sprawną i dobrze prosperującą organizację – podsumowuje wiceprezes LPP.

Na dobrych wynikach zyska też środowisko

Dobre wyniki finansowe polskiej spółki odzieżowej dają jej możliwość nie tylko wprowadzania zmian w polityce wynagrodzeń wszystkich zatrudnionych w LPP pracowników. To także możliwość realizacji zobowiązań wynikających ze strategii zrównoważonego rozwoju i podejmowanie działań ograniczających jej wpływ na otoczenie. Konsekwentne działania firmy w tym obszarze dają też realne i mierzalne efekty, czego potwierdzeniem jest wysoka ocena w badaniu „Benchmark Strategii Klimatycznych”, przeprowadzonym przez ekspertów i praktyków ESG z Centrum UNEP/GRID-Warszawa i Go Responsible Polska. Gdańska spółka znalazła się tym samym w gronie liderów najlepiej raportujących kwestie klimatyczne, wśród firm z grupy WIG20 i mWiG40. Drugie miejsce w rankingu to kolejna, po badaniu Spółek Świadomych Klimatycznie, wysoka ocena LPP w zakresie raportowania wpływu firmy na środowisko.

Przeczytaj także: LPP chce chronić lasy

O LPP S.A.

LPP jest polską firmą rodzinną. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą. Sprzedaje kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych. Sklepy należące do LPP znajdują się m.in. w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki, Tel Awiw czy Moskwa. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach.

LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2100 salonów sprzedaży. Ich łączna powierzchnia przekracza 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty.

LPP tworzy też miejsca pracy dla blisko 27 tys. osób w  biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20. Należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Tags: LPP
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Multi Ice Group rozszerza ofertę franczyz o „Dr Kluczyk”

Multi Ice Group rozszerza ofertę franczyz o "Dr Kluczyk"

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version