Vistula, największa marka odzieżowa Grupy VRG, właśnie otworzyła pierwszy salon w nowym koncepcie. Zlokalizowany w katowickim centrum handlowym Silesia sklep wyróżnia się zdecydowanie większą powierzchnią oraz zmienionym sposobem ekspozycji asortymentu.
Pierwszy salon Vistula w nowym koncepcie przywitał klientów w miniony weekend. Lokal w centrum handlowym Silesia w Katowicach został powiększony ze 167 do 300 mkw. Większy metraż pozwala na ekspozycję szerokiego asortymentu marki, która dziś obok mody formalnej oferuje również szeroki wybór produktów casual. Większa przestrzeń została przeznaczona na kolekcję damską Vistula Woman. Marka ma w planach jej rozwój i sukcesywne zwiększanie udziału w portfolio. Ponadto, znacznie poszerzona została część z akcesoriami.
Nowy sposób ekspozycji
Nowością w salonie Vistula jest ekspozycja całej kolekcji na jednym poziomie. Taki sposób ekspozycji stosujemy w naszej sieci po raz pierwszy. Pozwala on pokazać całe spektrum asortymentu oraz ułatwić klientom podjęcie decyzji zakupowej, dzięki budowaniu w ekspozycji całych sylwetek. Klienci mogą korzystać z gotowych stylizacji lub inspirując się nimi sami skomponować własne. Zadbaliśmy też o komfort odwiedzających salon. Wygodę zakupów w Vistuli mają podnosić m.in. jasne, przestronne wnętrze oraz wydzielone strefy przymierzalni dla kobiet i mężczyzn – podkreśla cytowany w komunikacie prasowym Marcin Rydz, dyrektor ds. Rozwoju i inwestycji VRG.
Powierzchnię salonu wykończono z wykorzystaniem wielu faktur, które dzięki odpowiednio zaprojektowanemu oświetleniu, dają efekt niepowtarzalności wnętrza oraz doskonale akcentują kolekcję. Charakterystycznym elementem sklepu jest m.in. jasna posadzka o wyrazistej, widocznej strukturze kwarcu. Klientów wita w salonie witryna, w której dominuje wielkogabarytowy ekran. Są na nim eksponowane materiały kampanijne Vistuli i sezonowe oferty marki.
W wykończeniu salonu Vistula korzystała z asortymentu sprawdzonych producentów, którzy na każdym etapie produkcji przestrzegają norm zrównoważonego rozwoju. Zastosowano w nim m.in. płytki ceramiczne posiadające certyfikat ECOLABEL i LEED oraz lampy z wysoką skutecznością świetlną, ograniczające emisję CO2.
Kolejne sklepy w nowym formacie
Otarcie kolejnych dwóch sklepów Vistuli w nowym formacie planowane jest na pierwsze półrocze przyszłego roku.
Aktywnie realizujemy nasze założenia dotyczące rozwoju sieci. Na koniec 2021 roku będziemy operować na 52 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni. Wśród naszych ambicji na 2022 rok jest m.in. wzrost powierzchni handlowej dzięki otwarciom większych salonów. Stawiamy na obsługę klienta w modelu omnichannel, a nowoczesne, świetnie zlokalizowane salony stacjonarne są jednym z ważnych elementów tej strategii – podkreśla Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.
Nowy koncept salonów Vistula to nie pierwsza nowość w sieci VRG w tym roku. Od maja zmieniony format rozwija również marka Wólczanka. Salony marki są również znacznie większe niż dotychczasowe punkty. Pozwala to na wyeksponowanie coraz szerszej kolekcji Wólczanki – będącej dziś marką total look zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.
Zobacz też: Visutla ponownie w Designer Outlet Gdańsk