Lidl Polska po raz drugi został wyróżniony przez klientów nagrodą BLIX Awards dla „Prospołecznej sieci roku” w kategorii dyskontów.
W tegorocznej edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” udzielonych zostało aż blisko 110 tys. opinii Polaków. Głosując w kategorii „Prospołeczna sieć roku”, badani zwracali uwagę głównie na działania proekologiczne i aktywne wspieranie lokalnej społeczności. Liczyło się także przyjazne podejście do klienta, w tym przede wszystkim rzetelne przedstawianie swoich ofert. Sieć Lidl Polska po raz drugi została wyróżniona jako „Prospołeczna sieć roku” w kategorii dyskontów.
To wyróżnienie wiele dla nas znaczy oraz motywuje do dalszej pracy i realizowania działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Do komunikacji zrealizowanych działań CSR oraz strategii na kolejne lata podchodzimy z dużym zaangażowaniem. Dlatego raz na dwa lata publikujemy Raport Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska zgodnie ze standardem GRI. Wierzymy, że nasza działalność w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu będzie inspiracją dla innych firm z naszej branży – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Communications and CSR, Lidl Polska.
W trosce o lepsze jutro
Lidl Polska podejmuje wiele działań mających pozytywny wpływ na otoczenie, zarówno lokalnie jak i w skali całego kraju. Sieć przede wszystkim podejmuje aktywności w ważnych obszarach. Są to: zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw oraz klienci i społeczeństwo. Pod hasłem „W trosce o lepsze jutro” kryją się nie tylko jakość oraz zrównoważone pochodzenie produktów i walka z marnowaniem żywności, ale również społeczne zaangażowanie.
Przeczytaj także: Lidl po raz 13. gra z WOŚP
Lidl Polska od wielu lat wspiera swoich strategicznych partnerów w organizowaniu akcji społecznych. Jest wieloletnim partnerem takich organizacji społecznych, jak: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP), Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności czy Fundacja „Mam Marzenie”. Ponadto, z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, we wszystkich sklepach Lidl Polska funkcjonują tzw. „ciche godziny”. Inicjatywa została opracowana przy współpracy z Fundacją JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu i ich bliskich.
Sieć współpracuje nie tylko z ogólnopolskimi, ale również lokalnymi organizacjami społecznymi. Odpowiadając na ich potrzeby, Lidl Polska przeprowadza zbiórki żywności, przekazuje darowizny rzeczowe i finansowe oraz współorganizuje wydarzenia charytatywne i sportowe z udziałem klientów, pracowników i całych społeczności.