Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Lidl Polska został doceniony przez WWF za działania redukujące użycie plastiku

Lidl Polska konsekwentnie realizuje wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty”

przez Blanka Dżugaj
18 stycznia 2022
w Centra handlowe
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Lidl Polska angażuje się szczególnie w zbiórkę, segregację i recykling odpadów oraz realizując strategię REset Plastic. W związku z tym firma poddał się analizie WWF Polska. Lidl został doceniony przez WWF – podejmowane przez sieć działania zostały wysoko ocenione przez ekspertów.

W branży detalicznej wykorzystanie zasobów w postaci materiałów transportowych i opakowań jest potrzebne, aby zapewnić klientom dostęp do artykułów spożywczych i przemysłowych. Jednak podmioty wprowadzające do obiegu plastik, ponoszą również odpowiedzialność za jego dalsze wykorzystanie. Sieć Lidl Polska od wielu lat angażuje się w zbiórkę, segregację i recykling takich zasobów. Firma realizuje wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty” i w ramach strategii REset Plastic zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% do 2025 roku oraz do wytwarzania 100% opakowań marek własnych w formie maksymalnie możliwej do recyklingu. Lidl do 2025 roku zamierza wykorzystywać średnio 25% recyklatów w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Przeczytaj także: Kiążkomaty w Lidl

Lidl doceniony przez WWF

Realizacja zobowiązań Lidl Polska mające na celu eliminację plastiku, sprawdziła Fundacja WWF Polska. Organizacja za pomocą narzędzia Plastic Scorecard for Business Assessment przeprowadziła ocenę zarządzania odpadami z tworzyw sztucznych w Lidl Polska. Narzędzie to umożliwia dogłębną analizę celów strategicznych firmy w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, praktyk związanych z opakowaniami, ich projektowaniem i oznakowaniem. Ocenia także działania zwiększające świadomość dostawców, pracowników i konsumentów na temat opakowań oraz zaangażowanie branżowe, a także międzysektorowe firmy mające na celu zminimalizowanie problemów środowiskowych związanych z tworzywami sztucznymi.

Lidl Polska zdobył maksymalną liczbę możliwych punktów w kategoriach: Strategia, zobowiązania i polityka firmy oraz Szkolenia Pracowników i Zaangażowanie międzysektorowe.

Problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem nadal się powiększa, dlatego powinniśmy podjąć znaczące i systemowe działania w celu jego rozwiązania. Przedsiębiorstwa stanowią jeden z najważniejszych elementów kompleksowego działania, dlatego doceniamy prośrodowiskowe postępowanie Lidl Polska oraz strategię redukującą zużycie plastiku – REset Plastic. Razem z usprawnieniami wprowadzanymi do systemów gospodarowania odpadami i większą świadomością obywateli, zaangażowanie sektora prywatnego może sprawić, że problem zanieczyszczenia plastikiem znacznie się zmniejszy – komentuje Ewa Chodkiewicz, Kierowniczka Zespołu Zrównoważonego Rozwoju WWF Polska i ekspertka w dziedzinie gospodarki cyrkularnej – Lidl Polska wprowadził już szereg wartościowych rozwiązań dotyczących gospodarki odpadami i cieszymy się, że sieć nadal będzie podnosić poprzeczkę. Mamy nadzieję, że inne firmy pójdą w jej ślady.

W toku analizowania działań podejmowanych przez Lidl Polska Fundacja WWF Polska przyznała, że sieć zarządza tematem odpadów w sposób kompleksowy i zgodnie z wytycznymi strategii REset Plastic. Ponadto jak zapewnia Lidl, sieć dąży do maksymalnego odzysku odpadów w trakcie całej swojej działalności – zarówno w biurach, magazynach jak i sklepach.

Lidl edukuje klientów

Lidl Polska edukuje także klientów na temat prawidłowej segregacji odpadów – na wybranych opakowaniach produktów marek własnych są zamieszczane instrukcje, gdzie należy wyrzucić dany materiał. Grupa Schwarz, której częścią jest sieć Lidl Polska, czyni duże postępy w zakresie realizacji swoich ambitnych celów. Liczne, zrównoważone działania optymalizacyjne przyczyniły się do ograniczenia używania plastiku w Lidl Polska średnio o 17% – dzięki m.in. części BIO owoców i warzyw znakowanych naturalnym światłem czy  dostępnych w ofercie woreczków wielokrotnego użytku.

Przeczytaj także: Więcej Lidl w Homepark

W asortymencie Lidl Polska znajdują się produkty w opakowaniach wytworzonych w 100% z materiału z recyklingu, np. woda marki Saguaro, biodegradowalne chusteczki dla dzieci Lupilu oraz kosmetyki bez mikroplastiku. Już teraz w Lidl Polska większość artykułów na dziale warzywa i owoce nie posiada opakowań.

Będąc częścią Grupy Schwarz, Lidl nie tylko redukuje użycie plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ale także coraz bardziej skupia się na promowaniu gospodarki obiegu zamkniętego i związanego z nią wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu.

 

Tags: Lidl
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
EPP_Pasaż_Grunwaldzki_retail_journal

120 dobrych uczynków EPP dla społeczności lokalnych

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version