Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w IV kwartale 2021 r. wygenerowała 116,3 mln zł przychodów w obu markach. Jest to ponad 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco, Grupa CDRL wygenerowała 439,7 mln zł, czyli o ponad 7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Sprzedaż, jaką wygenerowała Grupa CDRL w IV kwartale jest umiarkowanie dobra. Biorąc pod uwagę obecną sytuację społeczno-gospodarczą, w jakiej obecnie funkcjonujemy. Ograniczenia związane z pandemią, nie były tak rygorystyczne jak rok wcześniej. To przełożyło się na wzrost sprzedaży w polskiej sieci sklepów stacjonarnych. Nie słabnie popularność polskiego kanału e-commerce – komentuje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.
W IV kwartale polska sieć sprzedaży wraz ze sprzedażą e-commerce wygenerowała łącznie 70,86 mln zł. Jest to o 37 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 r. Dużym zainteresowaniem cieszy się sprzedaż w polskim sklepie internetowym. Wpływy z tego kanału w IV kwartale wyniosły 12,05 mln. Jest to o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
Sieć sklepów Buslik, w IV kwartale wygenerowała łącznie 45,44 mln zł. Jest to ponad 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco, białoruska sieć sprzedaży wygenerowała 169,06 mln zł.
Niższa sprzedaż w sieci Buslik wynika z optymalizacji sieci sprzedaży. Podjęliśmy decyzję o zmniejszeniu powierzchni pojedynczych sklepów i zamknięciu nierentownych salonów. Pozwoli to na znaczące zredukowanie kosztów, co z kolei wpłynie pozytywnie na rentowność białoruskiej sieci – podsumowuje Przybyła.
O Grupie CDRL
Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou i Broel. W swoim portfelu ma także sieć supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą. Posiada własny zespół projektantów i designerów. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki. Znajdują się w nich sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 500 punktach handlowych. Posiada także swój sklep internetowy działający w 5 wersjach językowych.