Centra z portfela Neinver jako pierwsze w branży centrów handlowych w Polsce uzyskały certyfikat dostępności AIS. To dowód na zaangażowanie spółki w tworzenie przyjaznego środowiska zakupowego. Obiekty są dostosowane m.in. do klientów z ograniczoną sprawnością ruchową oraz zaburzeniami słuchu i wzroku.
Dzięki uzyskanym certyfikatom dla obiektów firmy w Polsce, Neinver zapewnił świadectwa dostępności usług AIS wszystkim centrom w swoim europejskim portfolio.
Przeczytaj także: Neinver o zaangażowaniu ekologicznym
Centra Neinver przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych
Certyfikacja dostępności usług AIS dokonuje oceny szeregu kryteriów opisujących fizyczne, sensoryczne lub poznawcze aspekty różnorodności funkcjonalnej dla zagwarantowania, by każda osoba, bez względu na swoją kondycję zdrowotną i sprawność, mogła poruszać się po całym centrum outlet komfortowo i bezpiecznie. Oceniane są m.in.: dostępność toalet, pomieszczenia do opieki nad dzieckiem, wyznaczone miejsca parkingowe, a także specjalnie zaadaptowane drogi ewakuacyjne i wyjścia awaryjne.
Przeczytaj także: Neinver poszerza portfolio marek premium
Jesteśmy niezwykle dumni z tego osiągnięcia. Dostępność przestrzeni to bardzo istotny element sprawnie działającego obiektu handlowego, bo zapewnia naszym gościom i pracownikom większą swobodę oraz bezpieczeństwo. Nasze centra uzyskały w swojej pierwszej certyfikacji dwu- i trzygwiazdkowe oceny w pięciogwiazdkowej skali. Naszym planem jest podniesienie tych ocen do trzy- i czterogwiazdkowych w okresie krótko i średnioterminowym. W tym celu planujemy montaż oznakowania o wysokim kontraście i zwiększenie przystępności toalet oraz wind – mówi Maciej Zacharewicz, International Facility Manager Neinver.
Certyfikacja AIS ocenia stopień przystępności przestrzeni. Przyznaje go Fundacja na Rzecz Przystępności i Odpowiedzialności Społecznej. Jest to prywatna organizacja non-profit, realizująca społeczne projekty i inicjatywy od ponad 40 lat.
O Neinver
Neinver to hiszpańska, wielonarodowa firma. Specjalizuje się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Firma zarządza 18 centrami outlet oraz 5 parkami handlowymi. Współpracuje z 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.