Stary Browar w Poznaniu zamknął rok z satysfakcjonującymi wynikami biznesowymi – podają zarządcy centrum. Obroty najemców centrum w 4. kwartale 2021 r. były o ponad 10% wyższe od obrotów w analogicznym okresie w 2019 r., czyli ostatnim przedpandemicznym kwartale. Na ten pozytywny bilans wpłynęły m.in. nowości w ofercie oraz skuteczne projekty marketingowe, które przyciągnęły klientów na jesienne i przedświąteczne zakupy.
Stary Browar podsumowuje wyniki
Mimo wielu ograniczeń związanych z pandemią, w Starym Browarze w czerwcu udało się zrównać obroty z wynikami z czerwca 2019 r.
Kolejne miesiące przyniosły dalszą poprawę i poziom obrotów wyższy nawet o kilkanaście procent w sierpniu i październiku w porównaniu do analogicznych miesięcy z 2019 r. – mówi Magdalena Kowalak, Prezes spółki zarządzającej Starym Browarem. – Na te sukcesy złożyła się efektywna współpraca z najemcami i premiery ciekawych marek. Ponadto szerokozasięgowe kampanie marketingowe oraz działania i treści inspiracyjne, które przyciągnęły klientów na zakupy, m.in. w okresie Black Friday i przygotowań do Świąt.
Maxi Zoo i Newbie wśród najemców centrum
Otwarcie Maxi Zoo oraz powiększonej prawie dwukrotnie drogerii Rosmann to istotne zmiany w strefie codziennych zakupów, jakie zrealizowano w czwartym kwartale 2021 r. „Q4” to także seria premier konceptów zlokalizowanych w innych częściach poznańskiej galerii. W centrum otwarto pierwszy w Poznaniu sklep Newbie, salon Partyland z akcesoriami do organizacji przyjęć. Ponadto otwarto autorską cukiernię DESEO Patisserie & Chocolaterie oraz Yankee Candle z szeroką ofertą świeczek i zapachów.
Przeczytaj także: Maxi Zoo – wzrost w kanale ecommerce
Nowości wprowadzone do oferty w czwartym kwartale odpowiadają na potrzeby i zainteresowania różnych grup klientów Starego Browaru – mówi Renata Gralec, Dyrektor Centrum. – Każda z marek, która dołączyła do grona naszych najemców, w swoim sektorze wyróżnia się jakością asortymentu i konceptu. Tym samym przyczynia się do zwiększenia zainteresowania odwiedzinami w naszym centrum i skorzystania także z innych części oferty. Działa efekt synergii.
Stałą ofertę Starego Browaru w okresie przedświątecznym dopełniły targi polskich marek niezależnych. W listopadzie i grudniu poznańskie Centrum było gospodarzem czterech wydarzeń promujących polski design.
Zakupy stacjonarne zaczynają się online
Premiery kolekcji modowych jesień-zima 2021/22, 18. rocznica otwarcia Centrum, promocje Black Friday oraz przygotowania do Świąt były tematami kampanii i projektów marketingowych przygotowanych przez Stary Browar na czwarty kwartał 2021 roku.
Dane o obrotach wygenerowanych od października do grudnia ostatniego roku to dowód na skuteczność naszych działań – mówi Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu Starego Browaru. Te rezultaty osiągnęliśmy m.in. dzięki rozszerzeniu media planów o nowe kanały dotarcia, realizacji akcji związanych z programem lojalnościowym, produkcji inspiracyjnych treści we współpracy z influencerami, rozpoczęciu komunikacji na TikToku – ulubionej platformie społecznościowej Generacji Z, oraz stworzeniu unikalnych doświadczeń i oprawy towarzyszących przedświątecznym zakupom – wylicza.
Przemyślana strategia marketingowa
Istotnym założeniem strategii komunikacyjnej w czwartym kwartale było przyspieszenie publikacji treści z rekomendacjami prezentowymi autorstwa ambasadorów Browaru.
Nasi Klienci pierwsze prezenty gwiazdkowe kupują w okresie zniżek związanych z Black Friday, dlatego część przewodników zakupowych opublikowaliśmy już w drugiej połowie listopada – mówi Tupalska. Nasi influencerzy przygotowali różnorodne tematyczne inspiracje, które zaistniały w ich kanałach w social media, na profilach Starego Browaru i publikacjach w mediach miejskich i regionalnych. Raport „Koniec ery dwóch światów” przygotowany jesienią 2021 r. przez Deloitte mówi o dynamicznym wzroście wpływu technologii cyfrowych na preferencje i decyzje konsumentów. W ostatnim roku zwiększyliśmy inwestycje w jakościową prezentację oferty marek Starego Browaru w kanałach digitalowych – to tam zaczynają się zakupy stacjonarne – podsumowuje.
Zespół Starego Browaru na 2022 rok zapowiada szereg działań służących dalszej poprawie pozytywnych wyników.
Obecnie finalizujemy kontrakty z kilkoma nowymi markami, pracujemy także z najemcami nad poszerzeniem ich obecności w naszych Centrum – mówi Magdalena Kowalak, Prezes Spółki Zarządzającej Starym Browarem. – Rychłymi wiosennymi nowościami będą renomowana klinika nowoczesnej kosmetyki La Perla oraz biuro podróży TUI. Pojawi się także sklep znanej europejskiej marki lifestyle i home fashion – dodaje Renata Gralec, Dyrektor Centrum. – W obszarze marketingu pracujemy nad dotarciem do szerszych grup odbiorców, a także zwiększaniu satysfakcji klientów z odwiedzin i zakupów u nas. To będzie rok pełen wyzwań i bardzo ciekawych projektów – podsumowuje Kowalak.