Firma Żabka w ramach rozwoju konceptu Żabka Nano uruchomiła pierwszy bezobsługowy punkt w klubie fitness Zdrofit Bemowo. Znajduje się on przy ul. Dywizjonu 303 w Warszawie. To pilotażowa współpraca Żabki z największą siecią klubów fitness w Polsce, należącą do Grupy Kapitałowej Benefit Systems.
Żabka Nano charakteryzuje się bardzo dużą elastycznością. Dzięki temu możemy otwierać kolejne autonomiczne placówki niemal w każdej lokalizacji. Współpraca z siecią klubów fitness Zdrofit daje nam możliwość dalszego ulepszaniu konceptu i bycia jeszcze bliżej klientów. Wierzę, że entuzjaści sportu i aktywnego stylu życia docenią to, jak szybko i intuicyjnie mogą zrobić zakupy w Żabka Nano: bez kas, kolejek i gotówki – mówi Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future.
Asortyment w Żabce Nano w klubie fitness Zdrofit liczy około 300 produktów. Klienci mogą wybierać spośród zdrowych i pożywnych przekąsek, dań gotowych i napoi. W ofercie placówki znalazły się m.in. produkty marek własnych Żabki. Wśród nich są m.in. dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu. Dostępne będą również produkty z portfolio wchodzącej w skład Grupy Żabka spółki Maczfit, tj. zbilansowane obiady, sałatki i desery. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.
Rozwijając sieć klubów fitness Zdrofit stawiamy na nowoczesną infrastrukturę i innowacyjne rozwiązania. Dlatego cieszymy się, że Zdrofit to pierwszy w Polsce obiekt sportowy z bezobsługowym sklepem Żabka Nano. W ramach pilotażu nasz klub na warszawskim Bemowie wzbogaci się o praktyczne rozwiązanie, ułatwiające użytkownikom dostęp do zdrowych przekąsek, napoi oraz artykułów pierwszej potrzeby. Jestem przekonany, że klienci naszego klubu docenią nowe udogodnienie, zapewniające szybki i łatwy dostęp do oferty Żabki Nano – mówi Tomasz Groń, dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.
Żabka Nano naszpikowana najnowocześniejszymi rozwiązaniami
Żabka Nano w klubie fitness Zdrofit wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy. Firma wdrożyła ją we współpracy z Adyen. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej. Klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Przy pierwszej wizycie podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzenia zakupów. Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie. Gdy klient będzie już w środku, wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej. Jak informuje Żabka – system nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.
Przeczytaj także: Żabka Nano w Decathlon
Intensywny rozwój formatu Żabka Nano
Placówki autonomiczne Żabki powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future. Łączy on w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Obecnie działa 26 Żabek Nano w 6 miastach w Polsce. Projekt wpisuje się też w strategię Grupy Żabka. Zakłada on realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej. Żabka Nano do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.