Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

ROS Retail Outlet Shopping podsumowuje rok

Jak pandemia wpłynęła na funkcjonowanie centrów Designer Outlet?

przez Redakcja
23 lutego 2022
w Centra handlowe
0
Designer Outlet Gdańsk

Designer Outlet Gdańsk

Pandemia mocno dotknęła zarządców centrum handlowych i właścicieli sklepów. Minione dwa lata miały duży wpływ na funkcjonowanie rynku handlu detalicznego. Operator centrów Designer Outlet – ROS Retail Outlet Shopping podsumował miniony rok w swoich obiektach.

Siła i rozwój marki Designer Outlet

Wyniki sprzedaży i odwiedzalności pokazują siłę marki Designer Outlet, która nie straciła zaufania w czasie obostrzeń sanitarnych. Żaden z najemców w centrach Designer Outlet w Polsce nie zamknął salonu z powodu trudnej sytuacji pandemicznej. Niektórzy zdecydowali się nawet powiększyć swoje lokale.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Okazało się, że rynek sprzedaży outletowej stał się odpowiedzią na nowe potrzeby klientów. Mowa tu o przemyślanych wydatkach oraz inwestycji w jakość. Dopasowana do takich wymagań oferta outletów spowodowała, że ten segment był „wygranym” ubiegłego roku.

Ostatni rok Designer Outlet w liczbach

Podsumowując ostatni rok w liczbach w polskich centrach Designer Outlet, można zauważyć wzrost odwiedzalności oraz sprzedaży. Wszystkie trzy centra outletowe zarządzane przez ROS Retail Outlet Shopping zanotowały zwiększoną liczbę odwiedzin średnio o 3% versus rok poprzedni. W tym prym wiedzie stołeczny obiekt, w którym po rozbudowie odwiedzalność wzrosła aż o 11% w stosunku do 2020. To spektakularny wynik pomimo problemów spowodowanych pandemią, mniejszą liczbą dni handlowych niż w 2020 i ogólnokrajowymi restrykcjami.

Przeczytaj także: Benetton w Designer Outlet Warszawa

Zwiększony footfall naturalnie spowodował też zwiększony poziom sprzedaży w każdym z obiektów. Uśredniając, polskie centra Designer Outlet w tym obszarze w porównaniu do 2020 zanotowały wzrost aż o 21%. A bieżący rok zapowiada się być kontynuacją tego pozytywnego trendu.

Nowe marki i powiększone sklepy w centrach Designer Outlet

Centra Designer Outlet w roku 2021 powiększył lokale i wprowadził premiery. Ten czas należał głównie do segmentu premium i kategorii sportowej.

Rozwój, pomimo trudnego ekonomicznie czasu, był możliwy dzięki kilku czynnikom. Przede wszystkim podjęta przed pandemią decyzja o dwóch rozbudowach – powierzchni handlowej w Warszawie i parkingu w Sosnowcu – spowodowała wzrost zainteresowania tymi obiektami. Samych otwarć w minionym roku (w dobudowanej i dotychczasowej części) było niemal 20. Jednocześnie Designer Outlet Sosnowiec oraz Designer Outlet Gdańsk podpisały umowy z nowymi najemcami. Efektem są 4 salony w Sosnowcu i 3 w Gdańsku. W 2022 roku planowane są kolejne otwarcia.

Dodatkowo, wiele marek dostępnych w centrach należących do portfolio ROS wykorzystało czas pandemii  i lockdownów na inwestycje w modernizacje sklepów, relokacje i podwyższenie standardu salonu i obsługi.

Designer Outlet Sosnowiec
Designer Outlet Sosnowiec

Strategia rozwoju rynku handlu detalicznego

W wyniku pandemii handel stacjonarny wszedł w czas przyspieszonych zmian. Kształtujące się nowe trendy zakupowe wymusiły na centrach handlowych, w tym też outletowych, potrzebę stworzenia wartości dodanej zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych. By zapewnić bardziej holistyczne doświadczenia zakupowe, wraz z intensywnym rozwojem cyfryzacji i handlu elektronicznego w ostatnich dwóch latach przyspieszyło tempo wprowadzania podejścia „phygital” (połączenie physical i digital).

Wiele marek i producentów rozszerzyło w ostatnich miesiącach swoją obecność online, by dotrzeć do szerszego grona klientów. Większość marek lifestylowych, które sprzedają w sieci posiada też lokale w centrach handlowych, co odpowiada oczekiwaniom wszystkich grup docelowych. Jest to kategoria, w której kupujący czerpią przyjemność z osobistej interakcji z produktem – mówi Dariusz Obołończyk Centre Manager Designer Outlet Sosnowiec.

Połączone działania online i offline zyskały na znaczeniu dzięki np. usługom takim jak wirtualne zakupy, kliknij i odbierz, a także poprzez działania w mediach społecznościowych.

W Designer Outlet wdrażamy działania nakierowane na lojalność klientów poprzez marketing cyfrowy czy stawiając na rozwój customer experience w naszych centrach. To kluczowe czynniki, które będą kształtować przyszłość handlu detalicznego. Pomimo wyzwań optymistycznie patrzymy na ten kierunek rozwoju rynku. Widzimy, że takie hybrydowe rozwiązania wysoko pozycjonują nasze obiekty handlowe w Polsce, gdzie centra Designer Outlet są atrakcyjnymi miejscami zakupów z wyjątkowym wyborem marek premium, ciekawą architekturą i cenami zawsze niższymi o 30 do nawet 70%. To właśnie w rynku outletowym podejście „phygital” toruje nam drogę w przyszłość – wyjaśnia Dariusz Obołończyk.

Designer Outlet Warszawa
Designer Outlet Warszawa
Tags: Outlety
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Wasabi Sushi

Pasaż Grunwaldzki z nową ofertą gastronomiczną

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version