- Lancerto podsumowuje pierwszy kwartał sprzedaży w marketplace’ach
- Obroty w pierwszym kwartale zdecydowanie przekroczyły zakładane plany
- Lancerto zdradza, że kluczem do sukcesu jest dobre dopasowanie produktu pod cechy klienta
Z początkiem marca mija pierwszy kwartał obecności marki Lancerto w marketplace’ach. Kupienie eleganckiej męskiej odzieży przez Internet dla wielu konsumentów jeszcze do niedawna wydawało się co najmniej trudne, a wręcz niemożliwe. Firma udowadnia, że można pogodzić tradycyjne krawiectwo z zakupami w sieci.
Lancerto wchodzi w sprzedaż w marketplace’ach
Lancerto udowadnia, że elegancka męska odzież dobrze sprzedaje się przez internet. Rokrocznie poszerza zasięg tego kanału dystrybucji. W ubiegłym roku na trzech platformach zakupowych – Zalando, Allegro, Empik – Lancerto zadebiutowało z rozmachem przecierając nowy dla siebie szlak. Równocześnie e-sklep Lancerto działa z powodzeniem od 5 lat, ubierając rzesze zadowolonych klientów
Podsumowując pierwszy kwartał obecności na marketplace’ach możemy śmiało powiedzieć, że była to doskonała decyzja. Nawet biorąc pod uwagę, że mijający kwartał obfitował w dobre sprzedażowo okazje jak Black Friday, przedświąteczne zakupy prezentowe czy wyprzedaże, oceniamy start jako niezwykle udany. Widzimy ogromny potencjał tej współpracy. Patrzymy z dużym optymizmem na jej rozwój – ocenia Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i Ecommerce Lancerto.
Od listopada 2021 r. Lancerto rozpoczęło współpracę z platformami: Zalando i Empik. Wcześniej marka pracowała z Allegro. Marketplace to zupełnie nowy kanał sprzedaży, który generuje przychody pozwalające firmie na dywersyfikację dystrybucji oraz budowanie kolejnego filaru po własnym sklepie internetowym i sieci salonów stacjonarnych. Zakładane na pierwszy kwartał współpracy cele sprzedażowe zostały przekroczone dwukrotnie.
Każde platformy sprzedażowe posiadają inny typ klijentów
Każdego miesiąca platformy sprzedażowe odwiedzają miliony użytkowników, którzy mogą zapoznać się z ofertą marki. Obecność w nowym kanale dystrybucji to wg przedstawicieli marki dobry sposób na budowanie większej, spontanicznej rozpoznawalności brandu wśród pożądanych grup docelowych.
Przed przystąpieniem do współpracy Lancerto wnikliwie analizowało dopasowanie platform do marki i jej asortymentu. Kluczowe było, czy odbiorcy wykazują zainteresowanie modą premium lub jeśli nie modą, to modnymi akcesoriami i dodatkami. Klienci marketplace’ów stanowią zróżnicowaną mieszankę: jest tu obecny Gen Z, są Silversi, klienci pochodzą zarówno z dużych miast, jak i małych miejscowości. Kluczowe są przyzwyczajenia i zachowania zakupowe na poszczególnych platformach.
Przeczytaj także: Auchan rozszerza usługi e-commerce.
Z doświadczeń Lancerto wynika dziś, że np. klient Zalando jest bardzo wyedukowany pod kątem modowym, wrażliwy na projekt, krój, kolor i wzór. Zna trendy i świetnie porusza się w świecie fashion. Dlatego na Zalando najczęściej kupowane były stylowe koszulki polo, bluzy oraz spodnie. Klient Empiku to łowca ciekawych akcesoriów, dodatków czy zestawów prezentowych. Tu najpopularniejsze okazały się portfele, szaliki czy paski skórzane. Na Allegro natomiast, poszukuje się ceny i okazji. Z oferty Lancerto najchętniej wybierano: galanterię skórzaną w promocyjnych ofertach, oraz dwu- i trzy paki skarpet, koszulek polo i t-shirtów.
Mając wiedzę o preferencjach klientów mogliśmy wcześniej precyzyjnie dopasować naszą ofertę. Po kilku tygodniach optymalizujemy ją, ograniczając lub rozbudowując portfolio produktowe i dostępność w trochę inny dla każdej platformy sposób. Męska moda w sieci jest dziś jeszcze bardziej dostępna. Nowoczesne metody dotarcia do klienta sprawdzają się otwierając nam nowe możliwości rozwoju – podsumowuje Mariusz Serafin Dyrektor Marketingu i Ecommerce, Lancerto.