Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Netto uniezależnia się od rosyjskiego gazu

Grupa Salling zainwestuje pół miliarda złotych w energetyczną transformację swoich obiektów

przez Redaktor
21 marca 2022
w Centra handlowe
0
Salon Netto

Netto uniezależnia się od rosyjskiego gazu

  • Netto uniezależnia się od rosyjskiego gazu inwestując w transformację energetyczną
  • Zmiany obejmują m. in. wymianę kotłów gazowych i systemy chłodnicze
  • Finał inwestycji planuje się na 2028 rok

Netto uniezależnia się od rosyjskiego gazu. Rosnące ceny energii oraz chęć odcięcia się od rosyjskiego gazu przyspieszają działania Netto Polska na rzecz klimatu. Właściciel Netto, Grupa Salling, zainwestuje pół miliarda złotych w energetyczną transformacją sklepów i centrów dystrybucyjnych w Polsce.

Netto uniezależnia się od rosyjskiego gazu i rozwija  troskę o klimat

W perspektywie najbliższych trzech lat Netto Polska zastąpi kotły gazowe, wykorzystując alternatywne źródło ogrzewania. Marka wykorzysta na przykład pompy ciepła w blisko 400 swoich sklepach. Netto dąży do uniezależnienia się od rosyjskiego gazu, podejmując decyzje i działania mające przybliżyć firmę do osiągnięcia tego celu. Inwestycja łączy się z ambicjami Netto i Grupy Salling dotyczącymi redukcji śladu węglowego. W tej chwili działania związane z wdrożeniem nowych rozwiązań są przyspieszane na skutek sytuacji w sektorze energetycznym i wywołanej nią potrzeby uniezależnienia się od gazu z Rosji.

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Aby zrealizować nasze cele klimatyczne, niezbędne jest ograniczenie zużycia energii. Obecna sytuacja energetyczna, z rosnącymi cenami i dużą zależnością od Rosji, tylko zwiększa presję na przestawienie się na znacznie bardziej energooszczędne rozwiązania w naszych sklepach. Z tego powodu wszystkie spółki należące do Grupy Salling, w tym Netto Polska, podjęły decyzję o zwiększeniu priorytetu dla inwestycji w tym obszarze – mówi Hugo Mesquita, CEO Netto Polska.

Firma kładzie nacisk na zrównoważony rozwój

Równolegle z wymianą kotłów gazowych w blisko 300 sklepach Netto w całej Polsce zostaną zainstalowane nowe energooszczędne lady chłodnicze. Nowości obejmą również drzwi do systemów chłodniczych i mroźni we wszystkich placówkach. Ponadto na dachach ponad 200 sklepów oraz części centrów dystrybucyjnych zostaną zainstalowane panele fotowoltaiczne.

Jako firma społecznie odpowiedzialna musimy stawiać czoła wyzwaniom, które pojawiają się w wyniku zachodzących zmian. Naszym celem jest poprawa codziennego życia naszych klientów. Naszym założeniem jest również generowanie zysków, które możemy reinwestować w naszą działalność, oferując społeczeństwu coś w zamian. Inwestowanie w obniżenie zużycia energii pozwala nam rozwijać się w sposób zrównoważony. Myślimy zarówno o teraźniejszości, jak i o przyszłości – mówi Hugo Mesquita.

Prace nad inicjatywami rozpoczynają się natychmiast. Wymiana kotłów gazowych zakończy się w 2024 r. Do 2026 r. nastąpi wdrożenie nowych rozwiązań z zakresu chłodnictwa, z kolei instalacja paneli słonecznych w ramach posiadanych obiektów potrwa do 2028 r.

Przeczytaj także: Netto z noweym CEO.

W perspektywie zaledwie sześciu lat Netto w Polsce znacznie zwiększy swoją efektywność energetyczną. Zaplanowane inwestycje to konkretne rozwiązania, które w istotny sposób wpłyną na realizację naszych ambicji klimatycznych – podkreśla Jerzy Tymofiejew, Chief Investment Officer w Netto Polska.

 

Tags: Netto
ShareTweet

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra
Centra handlowe

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze
Centra handlowe

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią
Centra handlowe

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny
Centra handlowe

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności
Centra handlowe

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności

Następny artykuł
wejście do sklepu POLOmarket z szyldem nad drzwiami

POLOmarket pomaga uchodźcom

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version