Blisko 300 pracowników salonów outletowych Factory Gliwice rozpoczyna cykl szkoleń w ramach Factory Retail Academy. Przestrzeń wsparcia biznesu dla najemców stworzyła firma Neinver. Jest to pierwszy taki projekt w kraju.
Czego uczą się uczestnicy Factory Retail Academy?
Cykl szkoleń Factory Retail Academy obejmuje cztery obszary. Specjaliści Neinver wybrali te, które są ważne dla sprawnego działania sklepu w obiekcie handlowym i generowania satysfakcjonujących wartości sprzedaży. Są to praktyczne warsztaty z zakresu zarządzanie zespołem, profesjonalnej obsługi klienta wraz z analizą kluczowych współczynników efektywności, Visual Merchandisingu oraz stylizacji. Prowadzą je wyspecjalizowani trenerzy zarówno z firm zewnętrznych jak i z zespołu Neinver.
Zadaniem Factory Retail Academy jest wsparcie naszych partnerów biznesowych jak najlepszą wiedzą i narzędziami do jej efektywnego wykorzystania. Szkolenia prowadziy metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników. Opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki – mówi Małgorzata Pastuszka, Center Manager Factory Gliwice w Neinver.
Factory Retail Academy to także miejsce akcji CSR
Factory Retail Academy to miejsce nauki i pracy, skupiające aktywności dla partnerów biznesowych Neinver i mieszkańców. Pilotażowy projekt został uruchomiony w Factory Gliwice. Jest to najmłodsze centrum największej sieci outletów w Polsce. Specjalnie zaaranżowana przestrzeń w pasażu handlowym jest wykorzystywana do szkoleń i treningów branżowych, procesów rekrutacyjnych najemców oraz spotkań biznesowych. W Akademii prowadzone są również bezpłatne zajęcia z robotyki dla najmłodszych mieszkańców Śląska. Dostępna jest tu także biblioteka multimedialna dla dorosłych i dzieci.
Jakie szkolenia prowadzone są w Factory Retail Academy?
Warsztaty z zakresu zarządzania zespołem
Te zajęcia zostały zaadresowane do kierowników i liderów zespołów w salonach outletowych i restauracjach. Jest to wiedza dotycząca motywowania pracowników, pracy nad ich talentami i predyspozycjami. Neinver uczy też sprawnego prowadzenia procesów rekrutacji oraz efektywnej pracy zespołu.
Szkolenie dotyczące obsługi klienta
Są to znane i popularne warsztaty w branży centrów handlowych. Ich kolejne odsłony mają wzmacniać skuteczność sprzedaży i pomóc w budowaniu efektywnej relacji sprzedawcy oraz klientów. Jak twierdzą fachowcy, systematyczny trening w tym obszarze jest kluczowy dla poprawy osiąganych wyników. W ramach kursu, pracownicy salonów outletowych Factory przejdą również szkolenie z obsługi systemu monitorowania wyników salonów outletowych i centrów. Jest to autorskie narzędzie „business Intelligence” stworzonego przez Neinver dla najemców.
Trening z obszaru Visual Merchandisingu
Ma pomóc prowadzącym salony outletowe w efektywnej prezentacji oferty. Trenerzy pokazują jak właściwe wyeksponowanie towaru i rozmieszczenie poszczególnych produktów sprzyja zarówno zaplanowanym zakupom, jak i spontanicznym decyzjom klientów. Podczas warsztatów zaplanowano m.in. analizę skuteczności witryny, porady dotyczące rozmieszczenia towarów, naukę stylizacji manekinów i pracę z materiałami marketingowymi.
Szkolenie z zakresu stylizacji
Ważne są szczególnie dla pracowników salonów z ofertą modową. Jego uczestnicy dowiedzą się, jak dokonać szybkiej analizy sylwetki, dobrze dobrać fason i kolorystykę ubioru. Następnie mają się nauczyć, jak przygotować stylizację podkreślającą atuty danej osoby i odpowiednio ją zaprezentować. Pracownicy salonów outletowych Factory poznają również najnowsze trendy w modzie 2022 roku.
Przeczytaj także: Ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań
Szkolenia w Factory Retail Academy potrwają przez całą wiosnę. Wszyscy najemcy FACTORY uczestniczą w nich bezpłatnie. Po zakończeniu warsztatów otrzymają certyfikaty ich ukończenia.