Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

W II półroczu 2021 r. obroty w centrach handlowych niemal wróciły do poziomów z 2019 r. choć klientów był mniej – podaje PRCH

Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała właśnie raport Retail Research Forum

przez Urszula Szewczyk
12 kwietnia 2022
w Bez kategorii
0
PRCH publikuje obroty w centrach w 2021 r.

PRCH publikuje obroty w centrach w 2021 r.

PRCH (Polska Rada Centrów Handlowych) podsumowuje obroty w centrach handlowych w 2021 r. Organizacja opublikowała właśnie najnowszy raport Retail Research Forum. Wynika z niego, że kluczowy wpływ na II połowę 2021 r. wciąż miała pandemia.

Mimo to, dla branży centrów handlowych był to okres poprawy wyników i nadrabiania strat, spowodowanych przez lockdowny z pierwszej połowy roku. Obroty najemców od maja wykazywały stałą tendencję wzrostową i były tylko o 0,75 proc. niższe niż w 2019 r. (130,1% obrotów porównując do II półrocza 2020 r.). Odwiedzalność z kolei osiągnęła poziom 92,4 proc. w porównaniu do II połowy 2019 r. i 126,8 proc. do II półrocza 2020 r. – podaje PRCH w komunikacie prasowym.

Zmiany na rynku inwestycyjnym w 2021 r.

Dane pokazują też zmianę na rynku inwestycyjnym. W II półroczu 2021 r. do użytku oddano 250 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej (GLA), w porównaniu do ok. 90 tys. mkw. GLA w ciągu pierwszych 6 miesięcy. Tym samym, na polskim rynku łączne zasoby powierzchni handlowej osiągnęły poziom ok. 12,63 mln mkw. Z kolei transakcje na rynku nieruchomości komercyjnych w całym 2021 r. wzrosły o 7 proc. w stosunku do 2020 r. i wyniosły 5,7 mld EUR, w tym 900 mln EUR na nieruchomości handlowe.

Podobne artykuły

Zmiany w VIVO! Lublin – centrum wzbogaciło się o salon HalfPrice

TaniaKsiazka.pl otwiera kolejny punkt stacjonarny

Colliers w Polsce powołuje dyrektora ds. ESG

Kolejne podwyżki dla pracowników sieci Biedronka

LPP podwyższa wynagrodzenia i zapowiada zwiększenie zatrudnienia

Przeczytaj także: Na czym polega kampania EkoWileńska?

Analizując raport widzimy, że branża centrów handlowych nadrabiała w II półroczu 2021 r. straty spowodowane pandemią. Poziomy obrotów były już porównywalne z 2019 r., mimo, że odwiedzalność, w związku z wciąż trwającą pandemią i ostrożnością klientów, była wciąż niższa niż przed pandemią. Wzrosła wartość średniego koszyka zakupowego, co napawa optymizmem, szczególnie w przypadku dużych centrów z szeroką ofertą handlową. Pozytywnie nastraja też fakt, że w 2021 r. inwestorzy wydali ponad 5,7 mld Euro na nieruchomości komercyjne. Choć to niższy poziom od rekordowych obrotów z 2019 r., to w porównaniu do 2020 r. widać już 7 proc. wzrost. Oznacza to, że polski rynek inwestycyjny wraca do formy – ocenia Krzysztof Poznański, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

250 tys. mkw nowej powierzchni handlowej

W drugiej połowie 2021 roku polski rynek handlowy wzbogacił się o ponad 250 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. Największe nowe obiekty to:

  • Fabryka Norblina, handlowa część inwestycji Capital Park w Warszawie (26 000 mkw. GLA);
  • centrum handlowe Galeria Andrychów (24 000 mkw. GLA),
  • park handlowy w Lipniku (18 800 mkw. GLA)
  • rozbudowane centrum Focus Mall w Zielonej Górze (15 000 mkw. GLA)

Jednocześnie, w wyniku zamknięcia kilku obiektów starszej generacji, których głównym najemcą była sieć Tesco, podaż powierzchni handlowych zmniejszyła się o ponad 110 tys. mkw. GLA.

Najpopularniejszym formatem pozostają centra handlowe, które stanowią 84% wszystkich zasobów. Udział parków handlowych wzrósł do około 14%. 2% stanowią centra wyprzedażowe, tzw. outlety. Ponad połowa (54 proc.) powierzchni handlowej zlokalizowana jest w największych aglomeracjach. 34 proc. znajduje się w miastach poniżej 200 tys. mieszkańców i 21 proc. w grupie miast do 100 tys. mieszkańców. Na koniec 2021 r. nasycenie powierzchnią centrów handlowych osiągnęło 330 m w. na1000 mieszkańców.


W gronie ekspertów tego wydania publikacji pod redakcją PRCH znaleźli się przedstawiciele:

  • BNP Paribas Real Estate Poland
  • Cushman & Wakefield
  • METRO Properties
  • GfK
  • Savills
  • JLL
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży zatrudniającej ponad 400 tys. osób. PRCH. Wspiera i reprezentuje członków w środowisku biznesowym, politycznym czy społecznym, w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich.

 

ShareTweet

Podobne artykuły

Wygląd z zewnątrz salonu HalfPrice w Vivo! Lublin
Bez kategorii

Zmiany w VIVO! Lublin – centrum wzbogaciło się o salon HalfPrice

TaniaKsiazka.pl otwiera kolejny punkt stacjonarny
Bez kategorii

TaniaKsiazka.pl otwiera kolejny punkt stacjonarny

Andrzej Gutowski, Colliers
Bez kategorii

Colliers w Polsce powołuje dyrektora ds. ESG

Biedronka obniżyła ceny ponad 3000 produktów 31 stycznia
Bez kategorii

Kolejne podwyżki dla pracowników sieci Biedronka

LPP podwyższa wynagrodzenia i zapowiada zwiększenie zatrudnienia
Newsy

LPP podwyższa wynagrodzenia i zapowiada zwiększenie zatrudnienia

Protetycy Medicover w…dawnej wytwórni alkoholi
Bez kategorii

Protetycy Medicover w…dawnej wytwórni alkoholi

Następny artykuł
Grupa VRG podsumowuje 2021 r., Salon Vistula

Wzrost sprzedaży i 66,3 mln zł zysku netto - Grupa VRG S.A. podsumowuje 2021 r.

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version