Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Omikron wpłynął na wynik odwiedzalności centrów w lutym – podaje PRCH

Omikron i sytuacja gospodarcza wpływają na odwiedzalność centrów handlowych

przez Redaktor
1 kwietnia 2022
w Centra handlowe
0
Times Square, Hong Kong

Odwiedzalność galerii w lutym 2022

  • Odwiedzalność galerii w lutym 2022 roku wzrasta o 8,3% względem tego samego miesiąca w 2021 roku
  • Fala Pandemiczna wywołana Omikronem wpłynęła na obecność klientów w centach handlowych
  • Innym czynnikiem była niepewna sytuacja gospodarcza, w tym m.in. rosnąca inflacja i wzrost opłat za media i energię elektryczną

Omikron wpłynął na odwiedzalność galerii w lutym 2022. Wskaźniki odwiedzalności notują w lutym 2022 roku wzrost o 8,3% w porównaniu do tego miesiąca w 2021 roku. Zmiana wynika z pandemicznej fali, która zamknęła setki tysięcy Polaków w domach, na kwarantannie, izolacji, lub po prostu ze strachu. Kolejnym powodem jest sytuacja gospodarcza, czyli rosnąca inflacja, rosnące stopy procentowe, zmiany podatkowe i ceny mediów oraz energii elektrycznej.

Odwiedzalność galerii w lutym 2022

Wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych w lutym 2022 roku wyniósł 89 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2019 roku i był o 8,3 proc. wyższy od odwiedzalności z lutego 2021 roku. Zmiana w rosnącym trendzie obrotów i odwiedzalności centrów handlowych jest spowodowana omikronową falą pandemii. Zamknęła setki tysięcy Polaków w domach na kwarantannie lub w izolacji.

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Nie bez znaczenia pozostaje  również  niesprzyjająca sytuacja gospodarcza. Rosnąca inflacja, rosnące stopy procentowe, a także obawy konsumentów spowodowane zmianami podatkowymi. Do tego nadspodziewanie wysokie opłaty za media i energię elektryczną.

Przełamanie dotychczasowych trendów

W styczniu 2022 roku PRCH Turnover Index (wskaźnik obrotów w centrach handlowych) był o 12,4 proc. niższy w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2019 roku. Odnotowane na początku bieżącego roku wyniki są przełamaniem dotychczasowego trendu systematycznie rosnących, od maja 2021 roku, obrotów. W minionych miesiącach wzrosty obrotowe sięgały nawet 102 proc. wartości sprzed pandemii. Obroty w centrach handlowych w okresie od maja do grudnia 2021 roku były jedynie o 0,75 proc. niższe niż w 2019 roku. Stanowiły 130 proc. obrotów z tego samego okresu w 2020 roku.

Analiza pod kątem wielkości obiektów handlowych wykazała, że najmniejszy (o 6,6 proc.) spadek obrotów w stosunku do 2019 roku zaobserwowano w kategorii dużych centrów handlowych (o powierzchni 40-60 tys. mkw. GLA). Największą (19,6 proc.) różnicę odnotowano w obiektach o średniej wielkości (o powierzchni 20-40 tys. mkw. GLA).

Przeczytaj także: ZPPHiU wystosowało do PRCH list otwarty z apelem o dialog

Nie wszystkie branże odnotowały negatywne skutki styczniowo-lutowej pandemicznej fali. Najlepiej poradziły sobie firmy z kategorii Żywność. Wypracowały obroty na poziomie 125,8 proc. wyników ze stycznia 2019 roku oraz firmy z kategorii Art. Elektroniczne i AGD, których wynik był lepszy o 9,9 proc. niż wynik tej kategorii w roku 2019.

Niższa odwiedzalność i obroty w centrach handlowych na początku bieżącego roku są konsekwencją omikronowej fali pandemii. W styczniu i lutym zatrzymała setki tysięcy Polaków w domu. Nie bez znaczenia pozostaje także sytuacja gospodarcza Polski, która wpływa na nastroje konsumenckie. Kupujący dotknięci przez inflację i rosnące stopy procentowe ograniczyli w pierwszych miesiącach tego roku wydatki na zakupy. W pierwszej kolejności konsumenci zaspokajają podstawowe potrzeby, stąd wzrost obrotów u najemców sprzedających żywność – podsumowuje Krzysztof Poznański, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Tags: PRCH
ShareTweet

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra
Centra handlowe

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze
Centra handlowe

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią
Centra handlowe

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny
Centra handlowe

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności
Centra handlowe

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności

Następny artykuł
galeria Nowe Bielawy

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version