Polski producent odzieży zapowiada nową politykę wynagrodzeń dla sieci sprzedaży. LPP będzie również wypłacać półroczne premie jeszcze przed końcem tego roku. Kierownictwo firmy podjęło też decyzję, że osoby, które odczują negatywne skutki zapowiadanych z początkiem roku zmian podatkowych, mogą liczyć na rekompensatę. Obecna sytuacja finansowa spółki to zdaniem jej zarządu, efekt wspólnego wysiłku wszystkich zespołów. Decyzja o masowych podwyżkach to wyraz uznania za pracę i wkład każdego pracownika w utrzymanie stabilnej sytuacji firmy.
LPP podwyższa wynagrodzenia – przyczyną stabilizacja kondycji finansowej firmy
Notowane w pierwszych kwartałach bieżącego roku wyniki finansowe oraz rosnący potencjał modelu sprzedaży wielokanałowej to dla zarządu LPP sygnał, że sytuacja firmy po blisko dwóch latach od ogłoszenia pandemii stabilizuje się. Klienci stopniowo powracają do zakupów w sklepach tradycyjnych. Dokonują także przemyślanych zakupów, a kolekcje wszystkich marek wpisały się w ich obecne oczekiwania. Z drugiej strony polski producent odzieży notuje niezmiennie od wielu miesięcy wzrosty w kanale e-commerce. Umacnia także swoją pozycję na rynkach zagranicznych. Jak podkreśla zarząd LPP, tym co miało największy wpływ na obecną, dobrą sytuację firmy to elastyczność w działaniu. Ogromną rolę odegrały tutaj determinacja i zaangażowanie wszystkich pracowników.
Podejmując decyzję o masowych podwyżkach, jako zarząd polskiej firmy rodzinnej chcieliśmy przede wszystkim docenić to, z jaką determinacją i zaangażowaniem każdy z pracowników naszej centrali i sieci sprzedaży wspólnie z nami, podejmował wyzwania, które postawiła przed nami pandemia. Mamy świadomość, że to dzięki ludziom pracującym i tworzącym z nami LPP dziś możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość i podejmować kolejne decyzje dotyczące naszego rozwoju. Doceniając to, że byli oni z nami w trudnych dla firmy momentach, dziś – jako firma odpowiedzialna za swoich pracowników, to my chcemy dać im poczucie bezpieczeństwa, niezależnie od tego co dzieje się poza naszą organizacją – mówi Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.
Przeczytaj także: LPP zakończył budowę centrum dystrybucyjnego w Brześciu
Podwyżki w wysokości 10 proc. wynagrodzenia obejmą wszystkich pracowników centrali LPP, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Zarząd gdańskiej spółki zdecydował również o przyznaniu jeszcze w tym roku pełnej, półrocznej premii bazowej. Będzie ona przyznana bez względu na wypracowane wyniki. Zarząd zdecydował także o wprowadzeniu zmian w wynagrodzeniach brutto. Obejmą one wszystkie osoby, które od stycznia 2022 roku stracą na nowych zmianach podatkowych. W spółce trwają również prace nad nową polityką wynagrodzeń w sieci sprzedaży. Zmiany obejmujące między innymi podwyżki stawek i nowy system premiowy. Będą one obowiązywać już od pierwszego kwartału przyszłego roku.
Jako odpowiedzialny pracodawca nie możemy stać w miejscu, zapominając o tym, że świat wokół nas się zmienia. Wyszliśmy z kryzysu wywołanego pandemią silniejsi niż kiedykolwiek. Mamy jednak świadomość, że bez zaufanych pracowników, gotowych podejmować z nami kolejne wyzwania, nie będziemy w stanie się rozwijać. A plany w LPP na najbliższy rok mamy ambitne. Dalszy rozwój logistyki i wzmacnianie potencjału sieci sprzedaży wymagać będzie dobrych pracowników. Mam nadzieję, że warunki, jakie im dziś proponujemy będą zachętą do dalszej kreatywnej pracy i budowania z nami silnego LPP – dodaje Marek Piechocki.
LPP – wzrost zatrudnienia w centrali firmy
Grupa LPP zatrudnia obecnie 27 tys. pracowników. Blisko 3 tys. z nich w centrali firmy. W przyszłym roku planowane jest zwiększenie zatrudnienia w centrali firmy nawet o 750 osób. Ma to związek z planami rozwoju, a także wzmocnieniem sprzedaży wielokanałowej. Pracownicy będą zatrudnieni szczególnie w takich obszarach jak logistyka czy w zespołach odpowiedzialnych za wdrażanie rozwiązań IT.
O LPP
LPP jest polską firmą rodzinną. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą. Sprzedaje kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych. Jest obecna w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki, Tel Awiw czy Moskwa. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach.
LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 27 tys. osób Swoje struktury sprzedaży ma w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20. Należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.