W Rybniku w województwie śląskim, otwarta została kolejna placówka nowego konceptu detalicznego „Lewiatan w chwilę”. To format sklepu spożywczego o powierzchni sprzedaży do 150 mkw. Łączy zalety sklepu tradycyjnego z modelem convenience. Kilka dni wcześniej, w Warszawie otwarto nową placówkę sieci w tradycyjnym modelu sprzedaży. W pierwszym kwartale br. Polska Sieć Handlowa Lewiatan łącznie otworzyła łącznie 45 nowych punktów handlowych.
„Lewiatan w chwilę” – najnowszy koncept sieci
Sklep w Warszawie został przystosowany do najnowszych standardów sieci Lewiatan. Zajmuje powierzchnię 151 mkw. Klienci znajdą w nim ponad 11 tysięcy produktów. Wśród nich jest oferta artykułów marki własnej Lewiatan. W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, sklep ma w swojej ofercie mięsa, wędliny, warzywa i owoce od lokalnych dostawców. Jest to podyktowane inicjatywą sieci „Wybieram lokalne” oraz trendami konsumenckimi.
Przeczytaj także: Lewiatan przechodzi na zieloną energię
Z badań firmy badawczej SW Research wynika, że konsumenci coraz świadomiej podchodzą do codziennych zakupów. Chętniej zwracają się też w kierunku lokalności. Pandemia dodatkowo utrwaliła ten trend. 77 procent ankietowanych potwierdziło, że oczekuje obecności lokalnych produktów w swoich sklepach.
Cieszę się, że pomimo trudnego okresu, w jakim się obecnie wszyscy znaleźliśmy, udało nam się osiągnąć cel i z sukcesem otworzyliśmy nasz sklep w Warszawie. Otwarcie nowych obiektów to także nowe miejsca pracy i dodatkowe wpływy do budżetów miast i wsi, w których działają nasze sklepy – mówi Jacek Filipecki, członek zarządu spółki Lewiatan Mazowsze.
31 marca w Rybniku otwarta została również kolejna placówka nowego konceptu detalicznego „Lewiatan w chwilę”. „Lewiatan w chwilę” to testowany przez PSH Lewiatan koncept sklepu mniejszego formatu. Pozwala on na szybkie, ale zarazem kompleksowe zakupy. Pracując nad tym projektem, sieć postawiła na bliskość i dopasowanie oferowanego asortymentu oraz świadczonych usług do potrzeb i preferencji różnych grup lokalnych klientów. Typową ofertę handlową uzupełniają zróżnicowane w zależności od potrzeb danej lokalizacji kategorie produktów gotowych, dań łatwych do przygotowania w kilka minut oraz produkty pochodzące od lokalnych dostawców.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest trzecią co do wielkości siecią handlową w Polsce. Jest też największą polską siecią franczyzową. Łączne obroty Lewiatana w 2021 r. przekroczyły 13,4 mld zł. To plasuje sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.