Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Metro Properties uzyskało oszczędności dzięki zrównoważonemu zarządzaniu w 2021 r.

Metro Properties podsumowało efekty działań modernizacyjnych i zarządczych usprawniających funkcjonowanie sieci centrów handlowych M1 w Polsce w 2021 roku

przez Redakcja
22 kwietnia 2022
w Centra handlowe
0
Metro Properties uzyskało oszczędności dzięki zrównoważonemu zarządzaniu, galeria handlowa M1

Metro Properties uzyskało oszczędności dzięki zrównoważonemu zarządzaniu

Metro Properties dzięki zrównoważonemu zarządzaniu w 2021 r. wypracowało znaczne oszczędności. Udało się to osiągnąć dzięki redukcji zużycia mediów, mniejszej ilości odpadów i niższej emisji dwutlenku węgla.

W jakich obszarach Metro Properties uzyskało oszczędności?

Mniejsze zużycie to również efekt częściowego wyłączenia działalności centrów podczas lockdownów. Jak informuje firma obiekty M1 z dużym operatorem spożywczym działały jednak w ograniczonym zakresie nieprzerwanie. Zasadniczy efekt przyniosły działania modernizacyjne, prowadzone konsekwentnie od kilku lat w całej sieci obiektów zarządzanych przez Metro Properties.

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Uzyskane wyniki w 2021 roku porównano do roku 2019, gdy branża handlowa funkcjonowała bez zakłóceń spowodowanych pandemią. W tym czasie zredukowano ilość generowanych odpadów o 34 procent. Zużycie energii elektrycznej spadło o 13 procent. Zapotrzebowanie na wodę zmniejszono o 15 procent. Z kolei ilość dwutlenku węgla emitowana do atmosfery w wyniku działalności centrów spadła o 18 procent.

Zarządzanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju z jednej strony istotnie wpływa na zmniejszenie negatywnego wpływu działalności centrów na środowisko naturalne. Z drugiej przynosi wymierne efekty finansowe. Nasze działania pozwalają nam na racjonalizowanie wzrostu kosztów ponoszonych przez najemców, mimo znacznego zwiększenia opłat za energię elektryczną, wodę czy wywóz odpadów, które dotknęły zarówno działalność biznesową jak i osoby prywatne w Polsce – mówi Jakub Jarczewski Dyrektor Działu PR i Rozwoju Biznesu

Energochłonne źródła światła

We wszystkich obszarach centrów zainstalowano mniej energochłonne źródła światła. Znalazły się one od pasaży i sklepów, przez pomieszczenia gospodarcze i biurowe, po nośniki reklamowe i oświetlenie zewnętrzne samego parkingu i obiektu. Wprowadzono również oświetlenie strefowe w miejscach, gdzie na stałe nie jest ono potrzebne. Znaczącą redukcję zużycia wody uzyskano dzięki regulacji jej przepływu w umywalkach i toaletach. Zamontowano nowoczesne urządzenia w łazienkach ogólnodostępnych i pomieszczeniach dla pracowników.

Centra wprowadziły restrykcyjny system segregacji odpadów

System gromadzenia i segregacji odpadów znacząco zminimalizował ilość odpadów kierowanych na wysypisko. Wiele uwagi poświęcono też edukacji ekologicznej pracowników centrów. Ze wszystkimi najemcami zawarto tzw. zielone umowy najmu, zobowiązujące ich do działania w ramach centrów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Przeczytaj także: Lidl przechodzi na zieloną energię

Metro Properties pracuje teraz nad uzyskaniem kolejnych oszczędności w bieżącym funkcjonowaniu. W ostatnim czasie wszystkie centra uzyskały certyfikaty BREEAM In-Use z najwyższymi ocenami „Outstanding” w kategorii Building Management oraz „Excellent” w kategorii Asset Performance.

Metro Properties zarządza siecią dziewięciu centrów marki M1 w Polsce, zlokalizowanymi w Polsce centralnej i południowej. To ponad 450 tysięcy m² powierzchni handlowej, na której swoje sklepy i punkty usługowe prowadzi 900 najemców niemal wszystkich branż.

Tags: Metro Properties
ShareTweet

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra
Centra handlowe

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze
Centra handlowe

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią
Centra handlowe

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny
Centra handlowe

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności
Centra handlowe

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności

Następny artykuł
Centrum Łopuszanska 22 Monnari, centrum nocą

Do Centrum Łopuszańska 22 dołączyło kolejnych dwóch najemców

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version