Pepco zmienia wygląd sklepów i rozszerza ofertę. Sieć wprowadza nowy koncept wizualny oraz aranżację swoich sklepów. Pierwsze polskie lokalizacje Pepco, w zupełnie nowej odsłonie, łączące wszystkie zmiany, sieć w ramach testu otworzyła już we Wrocławiu.
Pepco zmienia wygląd sklepów i rozszerza ofertę w odpowiedzi na potrzeby klientów
Zmiany w Pepco to projekt poprzedzony szczegółowymi analizami potrzeb klientów. Zarówno tych dokonujących zakupów w sklepach sieci, jak i osób nimi zainteresowanych. Nowe sklepy odwiedzić można już we Wrocławiu. Po zakończeniu fazy testowej, wybrane zmiany sukcesywnie będą też wprowadzane w kolejnych lokalizacjach.
Miliony klientów odwiedzają nasze sklepy w całej Europie, dokonując każdego miesiąca ponad 20. milionów transakcji. Odpowiadająmy na ich potrzeby, ale również chcemy przyciągnąć tych, którzy jeszcze nie odwiedzają nas regularnie. Zmieniamy się i dostosowujemy do nowych oczekiwań rynkowych. W naszych wrocławskich sklepach przeprowadziliśmy duże remonty i skumulowaliśmy wszystkie możliwe zmiany. Między innymi zmieniliśmy layout powierzchni. Wprowadziliśmy też jeszcze łatwiejszą nawigację. Zwiększyliśmy również przestrzeń ekspozycyjną i rozszerzyliśmy ofertę produktową. Projekt jest niezwykły z powodu samej jego realizacji. W przeciągu kilku tygodni zmieniliśmy 16 sklepów bez ich zamykania. Wprowadziliśmy za jednym zamachem wszelkie zmiany, jakie chcieliśmy testować – skomentował Piotr Korek Europejski Dyrektor ds. Inwestycji i Ekspansji Pepco.
Większa powierzchnia sprzedażowa i więcej produktów
Powierzchnia sprzedażowa w zmodernizowanych sklepach Pepco zwiększyła się średnio o 12%. Stało się tak dzięki między innymi zmniejszeniu części magazynowej i zredukowaniu liczby przymierzalni. Umożliwiło to wyeksponowanie pełnego asortymentu sieci. To przekłada się na zwiększenie – średnio o 22% – liczby oferowanych produktów. Wśród nich są ubrania z bawełny organicznej, odzież sportowa Cardio Bunny, kreatywne zabawki dla dzieci, wyposażenie i dodatki dla domu, np. kolekcja Japandi czy garnki i patelnie Peter Cook.
Przeczytaj także: Dlaczego kupujemy odzież używaną?
Wszystkie sklepy wrocławskie mają nowe meble, komunikację i layout pozwalające na jeszcze bardziej intuicyjne i komfortowe zakupy. W strefie przykasowej wprowadzony został układ mebli z drobnymi produktami. Wykorzystane zostały również wolne przestrzenie. Na słupach zamontowano półki oraz panele ścienne do ekspozycji drobnych akcesoriów. W ramach zmian wprowadzone zostały również nowe koszyki i odzież pracownicza oraz zmodernizowano sklepowe zaplecza. Pokoje socjalne zostały przearanżowane, nowocześnie umeblowane i wyposażone. Dzięki temu pracownicy mogą spędzać przerwy oraz odbywać zebrania w jeszcze bardziej komfortowych warunkach.
Nowe sklepy z nowym logo
Sklepy wrocławskie przeszły również rebranding. Sieć wprowadziła tu liczne zmiany wizualne. Klienci mogą je zauważyć już na samym wejściu, w witrynie sklepowej, w nawigacji, komunikacji cen i kategorii produktowych.
Nowe sklepy Pepco przeszły niesamowitą metamorfozę, także wizualną. Jednym z kluczowych elementów tej zmiany jest nasze logo, które jest bardziej nowoczesne i buduje nową tożsamość marki. Niesie skojarzenia z marką rodzinną, troskliwą, bliską i podążającą za najnowszymi trendami. Serce obecne w logotypie odzwierciedla naszą relację z klientkami, dumę z wartości rodzinnych, które pielęgnują w swoich domach i o które my jako firma chcemy dbać – dodała Agnieszka Olejniczak, Dyrektor ds. Marketingu Pepco.
Nowy format sklepów sieć wprowadziła na wiosnę w 16. wrocławskich punktach. Część rozwiązań tego projektu jest już wprowadzana w każdym nowo otwieranym Pepco. Inne nadal są testowane i konsultowane z klientami. Ich wyniki zdecydują o terminie i formie dalszego wdrażania w pozostałych lokalizacjach. Równocześnie sieć w dalszym ciągu prowadzi dynamiczną ekspansję w całej Europie. Aktualnie Pepco obecne jest w 15 krajach. W tym roku planuje między innymi otwarcia swoich pierwszych sklepów w Niemczech i Grecji.