W obiektach zarządzanych przez Metro Properties, galeriach M1, na stałe zawisną tzw. różowe skrzyneczki. Pracownicy centrum będą je na bieżąco zaopatrywać w środki do higieny intymnej. Ma to związek z obchodzonym 8 maja dniem świadomości raka jajnika. Z tej okazji Centra M1 ruszają z akcją wsparcia dla kobiet w ramach kolejnej odsłony programu „Bądź Życzliwy”. To kampania informacyjna obalająca mity o menstruacji, wciąż obecne w wielu domach w Polsce.
Jak dowodzą badania, blisko pół miliona kobiet w naszym kraju nie ma pieniędzy na zakup środków higienicznych. Niemal każdą z nas spotkał problem braku ich dostępności w szkole, na uczelni, w urzędzie czy w miejscu pracy. Dlatego zdecydowaliśmy się na zawieszenie w Centrach Handlowych M1 Różowych Skrzyneczek pełnych środków higieny, dostępnych bezpłatnie dla każdej kobiety. Chcemy obalać tabu, pomóc kobietom w przełamywaniu bariery wstydu. Jasno mówić o problemach, które nie powinny mieć miejsca w nowoczesnych, otwartych społeczeństwach XXI wieku. W tym celu przeprowadzamy kampanię informacyjną oraz spotkania i warsztaty z edukatorkami w M1– mówi Urszula Porębska, dyrektor marketingu Metro Properties.
Kolejna odsłona kampanii „Bądź życzliwy”
Akcja potrwa od 4 do 7 maja we wszystkich centrach M1 w Polsce. Klientki i klienci centrów otrzymywać będą specjalne broszury informacyjne. Będą one obalały podstawowe mity dotyczące menstruacji. Klientki otrzymają także zestawy środków do higieny intymnej dla kobiet. Profesjonalni edukatorzy z Fundacji „Różowa skrzyneczka” prowadzić będą 15-minutowe wykłady i pogadanki z kobietami oraz ich partnerami. Zaplanowano też quizy wiedzy, w których nagrodą będą książki autorstwa Barbary Pietruszczak pt. „Twoje ciałopozytywne dojrzewanie”.
Różowe skrzyneczki zawisną we wszystkich centrach M1 w Polsce
Punktem kulminacyjnym akcji będzie montaż tzw. różowych skrzyneczek. Różowe skrzyneczki na stałe znajdą swoje miejsce we wszystkich centrach M1 w Polsce. Skrzyneczki będą codziennie, na bieżąco uzupełniane
w potrzebne środki do higieny intymnej i dostępne dla wszystkich kobiet.
Przeczytaj także: Jaki poziom komercjalizacji mają centra M1?
Jak dowodzą badania, ponad 40 procent rodzin nie rozmawia w polskim domu o miesiączce. Mimo że jest ona normalnym, fizjologicznym elementem codziennego życia kobiety. Tyle samo nastolatek unika poruszania tematu miesiączki z ojcem. Silna bariera wstydu nie pozwala im na uzyskanie wsparcia czy zgłębianie wiedzy, która pozwala obalać niepotrzebne mity.
Akcja w centrach M1, zarządzanych przez Metro Properties, zostanie przeprowadzona wspólnie
z Fundacją „Różowa Skrzyneczka”.