Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała dane odwiedzalności na podstawie Turnover Index

przez Redakcja
19 maja 2022
w Centra handlowe
0
PRCH publikuje wyniki odwiedzalności w kwietniu 2022 r.

PRCH publikuje wyniki odwiedzalności w kwietniu 2022 r.

Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała wyniki odwiedzalności galerii w kwietniu 2022 r. Dane opracowywane są na podstawie wskaźnika Turnover Index. Według danych PRCH w kwietniu 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu była o 2,5% wyższa niż w kwietniu 2019 r. Wyższe były również obroty.

Obroty w centrach handlowych w marcu 2022 r. były wyższe o 1,1% niż w marcu 2019 r.
W podziale na kategorie najlepsze wyniki notowały żywność. Ponadto: wyposażenie domu z RTV i AGD oraz gastronomia. Ich obroty wzrosły odpowiednio o 56,7%, 19,3% i 18,2%, porównując do marca 2019 r.

Podobne artykuły

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje

Lidl Polska otworzył dwa nowe sklepy: w Sławnie i Hajnówce

Homepark Targówek wzbogacił się o Monster Bounce

PRCH publikuje wyniki odwiedzalności w kwietniu 2022 r.

Najlepsze wyniki osiągnęły największe centra handlowe (powyżej 60 tys. mkw. GLA). Ich obroty były wyższe o 5,9% niż w marcu 2019 r. Z kolei średniej wielkości centra handlowe (20–40 tys. mkw. GLA) miały obroty o 5,5% niższe.

Najnowsze dane o obrotach i odwiedzalności centrów handlowych w Polsce pokazują, że wyniki przebiły poziomy sprzed pandemii. Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że Polacy w marcu bardzo chętnie robili zakupy stacjonarne. Zwłaszcza w dużych i największych centrach handlowych, gdzie obroty rosły najszybciej. Odwiedzalność, prezentowana w oparciu o Footfall Density Index, w kwietniu najszybciej rosła w dużych miastach. Np. Wrocławiu i Trójmieście. Wzrost obrotów na poziomie 1,1% i odwiedzalności o 2,5% w porównaniu do 2019 r., pokazuje, że umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych. Najemcy osiągają natomiast coraz lepsze wyniki obrotowe – mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Bardzo duży wzrost w kategorii żywność

Za wzrost obrotów w marcu odpowiadają zwiększone zakupy robione przez Polaków. W to zawierają się również zakupy dla ukraińskich uchodźców oraz bezpośrednio przez klientów z Ukrainy. Stąd bardzo wysoki, 56,7% wzrost obrotów w kategorii żywność.

Gastronomia zaliczyła wzrost o 18,2%. Zwiększona liczba klientów w centrach handlowych przełożyła się również na większą sprzedaż artykułów wyposażenia domu, RTV i AGD. Tutaj obroty wzrosły o 19,3%.

W kwietniowych wynikach odwiedzalności w centrach handlowych również widać obecność grupy dodatkowych konsumentów, pochodzących z Ukrainy. Ich wpływ na odwiedzalność jest widoczny zwłaszcza w tych miastach i regionach, gdzie koncentrują się uchodźcy. Dodatkowo Polacy goszczący czy wspierający Ukraińców, również robią częstsze zakupy.

Tags: PRCH
ShareTweet

Podobne artykuły

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji
Centra handlowe

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków
Centra handlowe

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje
Centra handlowe

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje

Lidl Polska otworzył dwa nowe sklepy: w Sławnie i Hajnówce
Centra handlowe

Lidl Polska otworzył dwa nowe sklepy: w Sławnie i Hajnówce

Homepark Targówek wzbogacił się o Monster Bounce
Centra handlowe

Homepark Targówek wzbogacił się o Monster Bounce

PRCH: „Centra handlowe z optymistycznymi wskaźnikami obrotów i odwiedzalności klientów – wyraźnie przekroczone zostały wyniki sprzed pandemii”
Centra handlowe

PRCH: „Centra handlowe z optymistycznymi wskaźnikami obrotów i odwiedzalności klientów – wyraźnie przekroczone zostały wyniki sprzed pandemii”

Następny artykuł
VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

Najnowsze informacje

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

BLIK podsumował rok 2021: blisko 113 mln przychodów

Marki CDRL dostępne na Modivo.pl i Amazon.de

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version