Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Znów usiedliśmy z najemcami do rozmów i staramy się znaleźć wyjście z tej trudnej sytuacji” – mówi Daniel Słuchocki, Head of Lease Gemini Holding

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0
daniel_słuchocki_retail_journal

daniel_słuchocki_retail_journal

„Niemal każdy z naszych najemców musi się mierzyć w tym roku ze stratami, jakie przyniosła pandemia. To sytuacja bez precedensu, która mocno uderzyła zarówno w dużych graczy, jak i marki budujące dopiero swoją pozycję.  W najgorszej sytuacji są dziś przede wszystkim najemcy z segmentu gastronomii, rozrywki czy fitness” – mówi w wywiadzie dla Retail Journal Daniel Słuchocki, Head of Lease Gemini Holding, do którego należą centra Gemini Park w Tychach, Tarnowie i Bielsku-Białej.

Podczas pierwszego lockdownu, kiedy rozmawiałam z panem Rafałem Sonikiem, powiedział, że wraz z innymi wynajmującymi poświęcają po kilkanaście godzin dziennie, aby wypracować porozumienie w sprawie czynszów z najemcami. Jak wygląda kwestia czynszów po drugim lockdownie w Gemini Holding?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Daniel Słuchocki, Head of Lease Gemini Holding: Oczywiście znów usiedliśmy z naszymi partnerami biznesowymi do rozmów i staramy się znaleźć wyjście z tej trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się cała branża retail. Do każdego z naszych najemców podchodzimy indywidualnie, analizujemy sytuację marki i jej segmentu, przyglądamy się uważnie wynikom z ostatnich miesięcy, ale także tym najnowszym. Na tej bazie próbujemy wypracować rozwiązanie, które  chroni interesy obu stron, czyli zarówno najemcy, jak i wynajmującego.

Po zniesieniu obostrzeń klienci niestety nie do końca tłumnie do galerii handlowych. Ile czasu zajmie odrabianie strat związanych z kolejnym lockdownem?

To już nie jest odrabianie strat po jednym lockdownie, dziś musimy mierzyć się z dwoma lockckdonami, które jak się szacuje całej branży przyniosły straty rzędu blisko 20 mld zł. Oznacza to, że ze skutkami koronakrzysu mierzyć będziemy musieli się nie przez najbliższe miesiące, ale najpewniej przez najbliższe lata. Do tego nie wiadomo, co przyniosą kolejne miesiące. Oczywiście są branże, które łatwiej poradzą sobie ze skutkami lockdownów, ale np. już branża gastronomiczna, która wciąż wyłączona jest z działania, czy branża fitness, będzie miała więcej problemów do pokonania.

W jakiej sytuacji są dzisiaj najemcy w Gemini Holding? Ilu z nich może mieć problem z przetrwaniem kryzysu?

Niemal każdy z naszych najemców musi się mierzyć w tym roku ze stratami, jakie przyniosła pandemia. To sytuacja bez precedensu, która mocno uderzyła zarówno w dużych graczy, jak i marki budujące dopiero swoją pozycję.  W najgorszej sytuacji są dziś przede wszystkim najemcy z segmentu gastronomii, rozrywki czy fitness. Branże te wymagają natychmiastowego, szerokiego i wielowymiarowego wsparcia ze strony rządu, w przeciwnym razie część może nie podźwignąć się z kryzysu. Widać to zwłaszcza po kondycji, w jakiej są dziś restauracje i kawiarnie. Lokale te już drugi miesiąc działają prowadząc sprzedaż wyłącznie  na wynos, co nie pokrywa nawet kosztów. Potrzebne jest także doprecyzowanie zapisów tarczy antykryzysowej, bo są najemcy, którzy z rządowej pomocy nie mogą skorzystać.

Z jakimi problemami mierzą się dzisiaj wynajmujący?

Jednym z większych jest utrzymanie płynności, regulacja bieżących zobowiązań, w tym wypłat dla pracowników.  Do tego nakładają się problemy związane z rządową tarczą. Chociaż ta wiele obiecuje. to nie do każdego ta pomoc trafia po równo. Nie każdy także może z tej pomocy skorzystać, bo przepisy są niedoprecyzowane i np. wykluczają z pomocy sklepy działające na niewielkim metrażu. Wyzwaniem jest także odbudowa footfallu. Ten po pierwszy lockdownie wracał do zadowalającego poziomu, jednak listopadowe ograniczenia zburzyły pozytywny trend, przez co znów wróciliśmy do punktu wyjścia. Dużym wyzwaniem jest także konkurencja ze strony internetu. Ten rok, jak żaden inny w przeszłości, przyniósł znaczący wzrost roli sklepów internetowych, zabierając część klientów sklepom stacjonarnym.

Uczestnicy rynku retail podkreślają, jak ważne jest dzisiaj robienie przez klientów przemyślanych zakupów, troszcząc się przy tym o wspólne bezpieczeństwo. Jakie działania podejmują Państwo, w tak wymagających warunkach, aby osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż?

Kluczowe jest respektowanie najwyższego reżimu sanitarnego. Klient musi mieć zagwarantowane komfortowe i bezpieczne warunku do kupowania. To wymaga wysiłku, zarówno po stronie zarządców i właścicieli galerii, jak i najemców. W Gemini Park oczywiście wdrożyliśmy wszystkie rządowe zalecenia, a nawet poszliśmy o kilka kroków do przodu, wdrażając własne procedury, które jeszcze bardziej zaostrzają reżim. Te dodatkowe procedury dotyczą m.in. czystości, dezynfekcji czy kontroli przestrzegania zasady DDM przez klientów. We wszystkich 3 centrach prowadzimy także intensywne akcje informacyjne, na każdym kroku przypominając klientom o panujących obostrzeniach. Staramy się przy tym jednak edukować. Jesteśmy także otwarci na współpracę ze służbami.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Jaki jest dzisiejszy klient galerii handlowej? Czym się kieruje robiąc w niej zakupy? Jak najemcy powinni zadbać w dobie pandemii o customer exprience i co warto, żeby uwzględniły w swoim funkcjonowaniu galerie handlowe? Zapraszam do przeczytania kolejnego wywiadu – z Katarzyną Konkel, CEO Omnisense (tutaj).

Tags: centra handlowegalerie handloweGemini Holdingretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Jak wygląda logo ZPPHiU

ZPPHiU: "Kolejne obostrzenia w handlu odetną nam tlen"

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version