Zróżnicowana dieta, setki dań które można przygotować na bazie produktów dostępnych w sklepach E.Leclerc, promocja polskich produktów, nacisk na ekologię, minimalizowanie użycia oleju palmowego, czy wycofanie z oferty jaj z chowu klatkowego – to tylko część elementów strategii, którą marka E.Leclerc realizuje na polskim rynku.
Setki pomysłów na dietę
Jak przygotować wegański pilaw z nerkowcami i ciecierzycą lub zupę wielowarzywną? Odpowiedzi na te i setki innych pytań klienci E.Leclerc znajdą na stronie www.leclerc.pl/przepisy, która powstaje we współpracy z Blogerami Kulinarnymi. Do dyspozycji użytkowników jest ponad 120 pomysłów, dzięki którym ich dieta będzie smaczna, zdrowa i zróżnicowana. Do ich przygotowania klienci będą mogli wykorzystać owoce, warzywa i inne półprodukty dostarczane codziennie do sklepów przez setki dostawców. W tym gronie są również lokalni producenci, którzy najlepiej znają charakterystykę regionu i potrzeby mieszkańców.
Dbałość o środowisko oraz promocja polskich produktów
E.Leclerc w swoich zobowiązaniach kładzie nacisk na kilka elementów. Wśród nich znajdują się między innymi kwestie związane z ograniczeniem użycia oleju palmowego, promowaniem ekologicznych artykułów spożywczych oraz chemicznych, ograniczeniem liczby dodatków stosowanych w żywności, obniżaniem negatywnego wpływu opakowań na środowisko czy dbałością o dobrostan kur. Efektem tych działań jest między innymi rezygnacja ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego na rzecz tych pozyskiwanych z wolnego wybiegu i chowu ściółkowego.
Istotnym aspektem działalności marki w Polsce jest także promowanie polskich produktów. W porównaniu z 2019 rokiem na sklepowych półkach E.Leclerc pojawiło się ponad 20% więcej towarów z logo „Produkt polski”. W gronie wzrostów znajduje się także wzrost sprzedaży Wiodącej Marki Bio Village – w 2020 roku klienci sięgali po jej produkty 23% częściej niż rok wcześniej.
Wzbogacenie oferty produktów ekologicznych
Klientom poszukującym rozwiązań ekologicznych – zarówno spożywczych, jak i chemicznych – marka proponuje zapoznanie się z ofertą certyfikowanych produktów Bio Village oraz Uni Vert, dostępnych tylko w sklepach E.Leclerc. Wspieranie dobrych praktyk w tym zakresie wyraża się między innymi ciągłym wzbogaceniem gamy produktów ekologicznych. Już dziś klienci mogą wybierać spośród ponad 250 produktów z logo Bio Village oraz 25 produktów z logo Uni Vert.Całościowa strategia E.Leclerc na rzecz rozwoju rozwoju to:
- dbałość o zróżnicowaną dietę klientów
- ograniczenie liczby dodatków stosowanych w żywności
- promowanie polskich producentów
- promowanie ekologicznych produktów spożywczych (Bio Village)
- promowanie ekologicznych środków chemicznych (Uni Vert)
- ograniczenie użycia oleju palmowego
- oferowanie produktów z celulozy pozyskiwanej zgodnie ze standardami odpowiedzialnej gospodarki leśnej
- promowanie alternatywnych rozwiązań dotyczących naczyń jednorazowych
- dbałość o dobrostan kur
- obniżanie negatywnego wpływu opakowań na środowisko