Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Na nasze decyzje zakupowe wpływa…zazdrość – wynika z badania „Polacy o zazdrości”

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Newsy
0

Na nasze decyzje zakupowe wpływa zazdrość – informuje portal nno.pl powołując się na badanie „Polacy o zazdrości”, przeprowadzone przez prof. Dominikę Maison. Okazuje się, że co czwarty z nas zdecydował się kupić coś na co go nie stać, tylko dlatego, że znajomy posiada taką rzecz. Na odczuwanie zazdrości wpływ ma m.in. status społeczny.

Okazuje się, że na to czy zdecydujemy się zakupić konkretny produkt wpływ ma…zazdrość. Dowodzi tego badanie „Polacy o zazdrości”, którego wyniki przedstawiono podczas 8. edycji konferencji Nienieodpowiedzialnych „Zazdrość, nierówność, polaryzacja… przyszłość?”.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Niespełna 50 proc. uczestników badania przyznało, że zdarzało im się kupić rzecz zobaczoną u kogoś innego, z czego 5 proc. przyznało, że zdarzało im się to często, zaś 44 proc. twierdzi, że rzadko.

Co trzeci badany nabył rzecz, którą posiada osoba przez niego podziwiana (4 proc. – często, 29 proc. – rzadko).

Identyczny odsetek respondentów potwierdził, że podczas zakupów wrzucił do koszyka produkt zauważony w koszyku innego kupującego (3 proc. – często, 30 proc. – rzadko).

Zaskakiwać może fakt, że aż 25 proc. ankietowanych, czyli co czwarty z Polaków przyznaje, że zdarzyło mu się kupić rzecz na którą nie było go stać, tylko dlatego, że znajomy posiadał taką rzecz (3 proc. – często, 22 proc. – rzadko).

Niewiele mniej, bo 22 proc. uczestników badania przyznało, że zapożyczyło się u kogoś w celu zakupu upatrzonego u znajomego produktu.

Jak podano w komunikacie dotyczącym badania, na odczuwanie zazdrości wpływ ma m.in. status społeczny. Do zazdrości częściej przyznają się osoby o stosunkowo niższych dochodach (od 2 tys. zł do 4 tys. zł) aniżeli osoby z wyższymi dochodami.

Dwa rodzaje zazdrości

Twórcy badania zwracają uwagę na dwa typy zazdrości – destrukcyjny, a także konstruktywny. Ta pierwsza ma swoje źródło w negatywnych emocjach (w tym frustracji), zaś zazdrość konstruktywna motywuje do działania, pobudza do rozwoju i sięgania po więcej.

Zazdrość konstruktywna – jak podkreślają autorzy badania – koreluje z odpowiedzialną konsumpcją, co w praktyce oznacza, że osoby odczuwające ten rodzaj zazdrości częściej skłonne są sięgać po produkty bardziej przyjazne środowisku czy chętniej przeznaczają pieniądze na cele charytatywne. Osoby z zazdrością destrukcyjną mają natomiast tendencję np. nieodpowiedzialnego zapożyczania się (pożyczają pieniądze na rzeczy, których nie potrzebują).

Opublikował Radosław Świderski

Tags: jak robimy zakupyzakupy
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
„Rośnie potencjał hubów handlowych. Tyskie Power Center jest tego przykładem” – mówi Krzysztof Wyrzykowski, Colliers

"Rośnie potencjał hubów handlowych. Tyskie Power Center jest tego przykładem" - mówi Krzysztof Wyrzykowski, Colliers

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version