AmRest, operator restauracji franczyzowych w Europie, informuje o silnym ożywieniu sprzedaży w pierwszym półroczu 2021 roku. Grupa osiągnęła w tym czasie 1,9 mln euro zysku netto, w porównaniu z 152,3 mln euro straty netto w pierwszym półroczu zeszłego roku. Z kolei skonsolidowane przychody wyniosły 844,3 mln euro, o 23,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku.
AmRest Holdings, wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie informuje o silnym ożywieniu sprzedaży we wszystkich głównych regionach i markach w pierwszym półroczu 2021 roku, a szczególnie w jego drugim kwartale.
Grupa osiągnęła w tym okresie 1,9 mln euro zysku netto w porównaniu ze stratą netto na poziomie 152,3 mln euro odnotowaną w pierwszej połowie zeszłego roku.
AmRest osiągnął w pierwszym półroczu tego roku skonsolidowane przychody na poziomie 844,3 mln euro, co stanowi wzrost o 23,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W samym drugim kwartale br. udało się osiągnąć sprzedaż na poziomie 464 mln euro, co oznacza wzrost aż o 70,7 proc. rok do roku.
AmRest podkreśla w komunikacie, że pozytywne trendy to efekt m.in. pomyślnego wdrożenia strategii cyfrowych, w kanałach sprzedaży na wynos i z dostawą, które umożliwiły szybką reakcję i dostosowanie do potrzeb gości. Z kolei złagodzenie części ograniczeń związanych z mobilnością w drugim kwartale pozwoliło na umiarkowany, ale zachęcający wzrost aktywności gastronomicznej.
Spółka informuje również, że poprawa ogólnych warunków, silne ożywienie sprzedaży oraz zdyscyplinowana realizacja inicjatyw kontroli kosztów, takich jak optymalizacja portfela restauracji, wpłynęły na znaczący wzrost marży AmRest. Tym samym EBITDA wyniosła w pierwszej połowie br. 153,7 mln euro, zaś jej marża 18,2 proc. Do osiągnięcia tych wyników przyczyniło się wsparcie uzyskane na rynkach w ramach programów pomocy rządowej tam gdzie miało to zastosowanie.
AmRest o zadłużeniu
Firma informuje również, że dług netto na koniec pierwszej połowy tego roku wyniósł 541 mln euro, a pozycja gotówkowa spółki to 183,3 mln euro. W komunikacie podkreślono, że pomimo trudnego otoczenia rynkowego, AmRest zdołał zredukować w ciągu ostatniego roku dług netto o 11,5 proc.
AmRest podaje także, że wszystkie regiony w których funkcjonuje, wykazały wyraźne ożywienie i pozytywne trendy sprzedażowe. Wzrosty zaobserwowano w największych dywizjach: Europie Środkowo-Wschodniej oraz Europie Zachodniej. Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła w pierwszej połowie tego roku 370,3 mln euro, o 17,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Z kolei w Europie Zachodniej było to 326,5 mln euro, o blisko 27 proc. więcej niż w pierwszym półroczu zeszłego roku.
Opublikował Radosław Święcki