Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

AmRest notuje solidne ożywienie sprzedaży w pierwszym półroczu 2021 r.

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Food
1

AmRest, operator restauracji franczyzowych w Europie, informuje o silnym ożywieniu sprzedaży w pierwszym półroczu 2021 roku. Grupa osiągnęła w tym czasie 1,9 mln euro zysku netto, w porównaniu z 152,3 mln euro straty netto w pierwszym półroczu zeszłego roku. Z kolei skonsolidowane przychody wyniosły 844,3 mln euro, o 23,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku.

AmRest Holdings, wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie informuje o silnym ożywieniu sprzedaży we wszystkich głównych regionach i markach w pierwszym półroczu 2021 roku, a szczególnie w jego drugim kwartale.

Podobne artykuły

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów

Przed nami najwyższa podwyżka cen w XXI wieku

AmRest z rekordową sprzedażą w czwartym kwartale 2021 roku i 147 nowymi restauracjami

Blisko 23 tys. złotych na rzecz Ukrainy – Koku Sushi i Fundacja „Pomóż Im” podsumowuje mecz charytatywny

Grupa osiągnęła w tym okresie 1,9 mln euro zysku netto w porównaniu ze stratą netto na poziomie 152,3 mln euro odnotowaną w pierwszej połowie zeszłego roku.

AmRest osiągnął w pierwszym półroczu tego roku skonsolidowane przychody na poziomie 844,3 mln euro, co stanowi wzrost o 23,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W samym drugim kwartale br. udało się osiągnąć sprzedaż na poziomie 464 mln euro, co oznacza wzrost aż o 70,7 proc. rok do roku.

AmRest podkreśla w komunikacie, że pozytywne trendy to efekt m.in. pomyślnego wdrożenia strategii cyfrowych, w kanałach sprzedaży na wynos i z dostawą, które umożliwiły szybką reakcję i dostosowanie do potrzeb gości. Z kolei złagodzenie części ograniczeń związanych z mobilnością w drugim kwartale pozwoliło na umiarkowany, ale zachęcający wzrost aktywności gastronomicznej.

Spółka informuje również, że poprawa ogólnych warunków, silne ożywienie sprzedaży oraz zdyscyplinowana realizacja inicjatyw kontroli kosztów, takich jak optymalizacja portfela restauracji, wpłynęły na znaczący wzrost marży AmRest. Tym samym EBITDA wyniosła w pierwszej połowie br. 153,7 mln euro, zaś jej marża 18,2 proc. Do osiągnięcia tych wyników przyczyniło się wsparcie uzyskane na rynkach w ramach programów pomocy rządowej tam gdzie miało to zastosowanie.

AmRest o zadłużeniu

Firma informuje również, że dług netto na koniec pierwszej połowy tego roku wyniósł 541 mln euro, a pozycja gotówkowa spółki to 183,3 mln euro. W komunikacie podkreślono, że pomimo trudnego otoczenia rynkowego, AmRest zdołał zredukować w ciągu ostatniego roku dług netto o 11,5 proc.

AmRest podaje także, że wszystkie regiony w których funkcjonuje, wykazały wyraźne ożywienie i pozytywne trendy sprzedażowe. Wzrosty zaobserwowano w największych dywizjach: Europie Środkowo-Wschodniej oraz Europie Zachodniej. Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła w pierwszej połowie tego roku 370,3 mln euro, o 17,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Z kolei w Europie Zachodniej było to 326,5 mln euro, o blisko 27 proc. więcej niż w pierwszym półroczu zeszłego roku.

Opublikował Radosław Święcki

Tags: AmRest
ShareTweet

Podobne artykuły

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów
Food

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów
E-commerce

Glovo ma w Polsce ponad 10 tys. aktywnych partnerów

Inflacja wpłynie na tegoroczną Wielkanoc, ciasteczka wielkanocne
Centra handlowe

Przed nami najwyższa podwyżka cen w XXI wieku

Restauracja Pizza Hut z zewnątrz
Food

AmRest z rekordową sprzedażą w czwartym kwartale 2021 roku i 147 nowymi restauracjami

Koku Sushi
Food

Blisko 23 tys. złotych na rzecz Ukrainy – Koku Sushi i Fundacja „Pomóż Im” podsumowuje mecz charytatywny

Max Premium Burgers w Płocku
Food

W Płocku otwarto właśnie MAX Premium Burgers

Następny artykuł
Jesień w Focus Mall z nowymi otwarciami

Jesień w Focus Mall z nowymi otwarciami

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version