Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Rząd zerwie współpracę z sieciami omijającymi zakaz handlu w niedzielę? Mamy komentarz resortu rodziny

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Centra handlowe, Wywiady
0
Pixabay

Pixabay

Szef „Solidarności” Piotr Duda zaapelował do minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marleny Maląg, aby resort nie współpracował przy Karcie Dużej Rodziny z korporacjami omijającymi zakaz handlu w niedzielę. Zwróciliśmy się w tej sprawie o komentarz do MRPiPS.

Podczas wtorkowego posiedzenia Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, zorganizowanego w dniu 41. rocznicy podpisania Porozumień Sierpniowych, szef „S” Piotr Duda skrytykował sieci handlowe, omijające obowiązujący od 2018 roku zakaz handlu w niedzielę.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Korporacje z kapitałem zagranicznym, które w swoim kraju w niedzielę mają sklepy zamknięte, w naszej ojczyźnie omijają to prawo, udając, że są placówkami pocztowymi – mówił Duda, podkreślając, że jest to „skandaliczna sytuacja”.

Przewodniczący „S” zaapelował do posłów o jak najszybsze uszczelnienie ustawy ws. niedzielnego zakazu handlu.

Piotr Duda zwrócił się również z apelem do minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marleny Maląg, aby „nie współpracować przy Karcie Dużej Rodziny z korporacjami, które za nic mają prawo polskie i robią wszystko, aby je omijać”.

Przypomnijmy, że Karta Dużej Rodziny to program mający na celu wspieranie rodzin wielodzietnych (mających na utrzymaniu co najmniej troje dzieci). W programie uczestnicy niemal 25 tys. firm. Kartę honorują m.in. największe państwowe firmy (PKN Orlen, PGE, PKP Intercity), ale też takie sieci handlowe jak np. Lidl czy Carrefour.

Komentarz resortu

Redakcja Retail Journal zwróciła się do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z pytaniem, czy planuje zerwanie współpracy z sieciami prowadzącymi działalność handlową w niedzielę.

Uprawnienia dla członków rodzin wielodzietnych na podstawie Karty Dużej Rodziny mogą być przyznawane przez podmioty działające w ramach obowiązującego prawa i oferujące produkty lub usługi, które są zgodne z promowaniem modelu rodziny wielodzietnej oraz jej pozytywnego wizerunku – odpowiada nam Wydział Prasowy MRPiPS.

Resort w komentarzu dla naszego portalu zwraca uwagę, że partnerem Karty Dużej Rodziny „nie mogą być podmioty produkujące/sprzedające artykuły alkoholowe i tytoniowe, a w przypadku podmiotu wielobranżowego ww. artykuły są wyłączone z zakresu obowiązywania zniżki”.

Przy doborze partnerów Karty Dużej Rodziny bierze się pod uwagę ich uczciwość i rzetelność – dodaje ministerstwo.

Powyższa odpowiedź może wskazywać, że zerwania współpracy z Lidlem czy Carrefourem nie należy się spodziewać, gdyż prowadzą one (czy jak w przypadku Lidla, będą za chwilę prowadzić) działalność handlową w niedzielę zgodnie z (jeszcze) obowiązującym prawem, które dopuszcza niedzielny handel przez sklepy mające status placówki pocztowej.

Autor: Radosław Święcki

Tags: CarrefourLidlzakaz handlu w niedzielę
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Rekordowe 2 mld PLN przychodów, wysokie dynamiki sprzedaży w sieci detalicznej i e-commerce oraz dwucyfrowa rentowność EBITDA – Grupa CCC podsumowuje drugi kwartał 2021/22

CCC wprowadza płatności odroczone w sklepach stacjonarnych

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version