Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Polacy pokochali programy lojalnościowe. Korzysta z nich aż 2/3 dorosłych

Bardziej otwarte na zapisywanie się do programów lojalnościowych są kobiety niż mężczyźni

przez Blanka Dżugaj
2 listopada 2021
w Newsy
1
Fot. Pixabay

Fot. Pixabay

Programy lojalnościowe zyskują coraz większe uznanie polskich konsumentów. W 2021 roku korzysta z nich o 5 punktów proc. więcej dorosłych osób niż w roku poprzednim. Jedną z przyczyn tego wzrostu są aplikacje mobilne, które pomagają organizować karty lojalnościowe bez konieczności zapełniania nimi portfela.

Jak pokazuje nowe badanie ARC Rynek i Opinia, w 2021 roku aż 2/3 dorosłych Polaków korzystało z programów lojalnościowych. To wzrost o 5 punktów proc. w stosunku do poprzedniego roku. Najczęściej są to programy związane z wielkimi sieciami sklepów – Żabką i Biedronką. Obie sieci oferują konsumentom dedykowane aplikacje służące do robienia zakupów z pomocą programów. Istnieją jednak również rozwiązania takie jak Stocard – aplikacja służąca do przechowywania kart lojalnościowych różnych firm.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Według danych pochodzących z naszej aplikacji, przeciętny polski użytkownik korzystający ze Stocard przechowuje 12 kart lojalnościowych lub innych dokumentów (w aplikacji można dodać także np. certyfikat szczepionkowy czy karty pokładowe). Wykonuje nimi średnio 5 akcji miesięcznie. To pokazuje, że użytkownicy trzymają w swojej aplikacji również karty, z których nie korzystają lub korzystają sporadycznie. Gdyby mieli trzymać ich fizyczne odpowiedniki w portfelach, mogłoby to być dla nich zbyt uciążliwe – mówi Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard.

Więcej: Sprzedaż online sprawdziła się podczas pierwszej fali pandemii [WYWIAD]

Poszukując okazji 

Wpływ na większe zainteresowanie programami lojalnościowymi mają dwie kwestie. Pierwsza to inflacja – próbując jej uniknąć, staramy się szukać okazji. Programy lojalnościowe są świetną metodą obniżenia cen codziennych zakupów. Drugim powodem jest zmniejszający się odsetek osób wykluczonych cyfrowo. Tendencję tę dodatkowo nasiliła pandemia, która sprawiła, że chętniej niż do tej pory korzystamy z urządzeń elektronicznych. Według badań IBRiS, aż 89 proc. Polaków korzysta z różnych aplikacji mobilnych codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu. Najczęściej chodzi o aplikacje służące do komunikowania się, ale u blisko połowy są to aplikacje lojalnościowe.

Spodziewamy się, że ten odsetek będzie rósł wraz z cenami w sklepach spożywczych i popularnych sieciach, a także na stacjach benzynowych czy w księgarniach. Tym bardziej, że coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie własnego programu lojalnościowego. Pod względem technicznym jest to coraz łatwiejsze – istnieją gotowe rozwiązania, które pozwalają na łatwe uruchomienie programu w swojej firmie – twierdzi Katarzyna Zborowska-Germann.

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że bardziej otwarte na zapisywanie się do programów lojalnościowych są Polki niż Polacy. Mężczyźni z reguły korzystają z nich na stacjach paliw, kobiety z ich pomocą kupują w sklepach odzieżowych, obuwniczych i w drogeriach, a także w hipermarketach i dyskontach. Najchętniej z programów lojalnościowych korzystają osoby młode, w wieku 26-35 lat.

O firmie Stocard

Stocard to niemiecka firma powstała w 2011 roku, która stworzyła aplikację o tej samej nazwie, służącą do przechowywania kart lojalnościowych i innych dokumentów, które wcześniej trzeba było nosić w portfelu. Z aplikacji korzysta ponad 60 milionów ludzi w ponad 40 krajach (m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech), z czego 2 mln w Polsce.

ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Carrefour Polska z nagrodą Retailer of the Year

Carrefour Polska z nagrodą Retailer of the Year

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version